Head Bang schreef:Hallo,
* bij het parkeren moet je normaal gezien de auto afleggen, uitstappen, deur sluiten en den toer doen. Moet dit ook gedaan worden op het examen wanneer de begeleider er blijft inzitten?
Tuurlijk, de begeleider en de examinator blijven gewoon zitten.
Het examen gaat om de bestuurder ...
* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
7 pogingen
Waar heb je dat vandaan
Je mag het maneuver 1 keer opnieuw beginnen.
* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
De maximaal toegestane snelheid is geen richtsnelheid die je moet rijden.
Als dat kan rij je in de buurt van de 70 - zo'n 65-70 op teller.
Als het nodig is moet je je snelheid aan de omstandigheden van het moment aanpassen.
50 kan dus een goede snelheid zijn, als er redenen zijn om te vertragen en maar 50 te rijden.
50 waar 70 mag en vooral KAN, zal echter te weinig zijn als de redenen om trager te rijden ontbreken.
Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden - uiteraard binnen de maximaal toegestane snelheid - en de examinator kijkt in hoeverre je dat doet.
* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
Hangt er van af.
Je moet niet onnodig volledig gaan stoppen.
Je stopt als dat nodig is:
- omdat er een stopbord staat (zelfs al is er geen ander verkeer ! ) ;
- omdat je onvoldoende zicht hebt op het dwarsende verkeer om te zien of je veilig kan doorrijden ;
- om voorrang te verlenen aan andere bestuurders.