rijstijl

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: rijstijl

door Jozef » 10 jan 2007, 10:10

Gast23456 schreef: Is het fout als ik in een zeer trage bocht (bv zone 30 ) waar ik even moet vertragen (bv kinderen op straat ) mijn kopelling indruk teneinde in 2de verder te kunnen rijden? Of moet je dan terugschakelen naar 1 ?
Als het motortoerental te laag wordt om daarna opnieuw te kunnen versnellen zonder de motor geweld aan te doen, is het zeker aan te raden om eerst even te ontkoppelen, wat gas bij te geven en opnieuw te koppelen om verder te rijden.

Rijd je nog slechts tegen 5 km/h, dan kun je natuurlijk beter terugschakelen naar 1ste versnelling, zeker in bergop.

door Sofie » 10 jan 2007, 08:14

IK had dat in het begin ook. Je mag echter zo niet denken (gemakkelijk gezegd natuurlijk) Als je een noodstop moet maken, en je valt daarbij stil, zullen ze je zeker niet buizen. En als je aan aangepaste snelheid rijdt en steeds goed rond kijkt, is die noodstop hopelijk niet eens nodig.

Op mijn examen had ik op een bepaald punt voorrang van rechts, maar ik mocht maar 30 rijden wat ik dus deed. De auto van links wou zich nog voor mij wringen, maar dan zou ik hebben moeten afremmen. Ik rij dus voorzichtig door teneinde aan te geven dat ik van plan ben mijn voorrang te nemen. De andere bestuurder ziet mij, vertraagt ook, maar blijft wel doorrijden. Tenslotte doet die zo asociaal om tóch voor mijn neus af te slaan. Ik kon tijdig remmen, en de examinator mompelde wat over het onbeleefd gedrag van m'n collega-chauffeur.
Ik ben daar niet stilgevallen, maar had het wel zo geweest, betwijfel ik dat ze het me aangerekend zouden hebben (want ik reed met gepaste snelheid, kon op tijd stoppen, en nam gewoon rechtmatig én niet agressief m'n voorrang)

door wobotje » 10 jan 2007, 07:02

Zolang je nog in beweging bent, blijf je best in tweede.
Als je naar eerste schakelt als je nog aant vooruitrijden bent, lukt dat meestal nie al te goed

door Gast23456 » 10 jan 2007, 06:23

Is het fout als ik in een zeer trage bocht (bv zone 30 ) waar ik even moet vertragen (bv kinderen op straat ) mijn kopelling indruk teneinde in 2de verder te kunnen rijden? Of moet je dan terugschakelen naar 1 ?

rijstijl

door Vale_10 » 10 jan 2007, 02:15

Hoi , ik ben dus gisteren mijn examen gaan afleggen en kwas gebuisd , khad alles goed gedaan alleen mijn rijstijl wal niet goed !
ik moet over 3 weken opnieuw gaan dus ik hoop dat het tegen dan verbeterd is ,

.. de examinator zei na afloop van de examens dat ik niet steeds mijn koppeling in moet drukken vb) bij een bocht in een wijk , terwijl aant draaien ben heb ik mijn koppeling ingedrukt ( ik rij in 2de versn. ) uit angst als er een voetganger op de baan is zodat ik meteen kan remmen zonder stil te vallen dan wel eens waar . . .

Nog iemand ervaringen mee ?


Doeii

door Jozef » 10 jan 2007, 01:33

Sofie schreef: Ik ben daar niet stilgevallen, maar had het wel zo geweest, betwijfel ik dat ze het me aangerekend zouden hebben (want ik reed met gepaste snelheid, kon op tijd stoppen, en nam gewoon rechtmatig én niet agressief m'n voorrang)
Ik zou het een beginneling ook niet kwalijk nemen als hij bij een noodstop niet of te laat ontkoppelt. Het voornaamste is dan immers dat hij tijdig gestopt geraakt.

Later wordt dat ontkoppelen een automatisme.

Omhoog