OK jongens, zo kan ie welweer he.
Zal ik nu de vooroordelen over de vlamingen naar boven halen?
Laten we niet vergeten dat de gemiddelde Nederlander altijd nog heel wat meer geld aan zijn rijopleiding besteedt dan de gemiddelde vlaming, dat is een feit. Rondjes geven hebben de Nederlanders inmiddels ook al lang geleerd hoor. We nemen wel altijd nog voedingsmiddelen mee wanneer we op vakantie gaan, dat is niet alleen vanwege het geld maar ook omdat ze buiten Nederland gewoon weinig fatsoenlijk broodbeleg hebben en weinig drop enzo. Het went op een gegeven moment maar ik mis het goede broodbeleg nog steeds een beetje.
Quote: De uitzonderingen zullen wel de regel bevestigen, maar langer dan 2 uur zonder onderbreking lesgeven is pedagogisch over het algemeen onverantwoord. Na 2 uur dalen het concentratie- en assimilatievermogen bij de meeste leerlingen drastisch.
Nogmaals, dat is zeer individueel. Er zijn zeer grote verschillen tussen personen, die 2 uur is bijlange na geen wetmatigheid.
Gewoon 4 uur doorrammen als de klant dat wilt. De klant betaalt dus hij bepaalt.
Quote: Jij kan ook gewoon denken dat je je zo lang kan concentreren...
Dat is waar
Het gaat niet om mij, ik heb er niets meer aan. Waar het om gaat is dat het aan de leerling is om in te schatten van zichzelf ofdat hij dat wel of niet kan en te bepalen ofdat hij dat wilt doen, de leerling betaald dus de rijinstructeur heeft zijn wensen in te willigen zolang de verzoeken redelijk zijn.
Quote: Kun je de lijn misschien doortrekken: Er zijn vrachtwagenchauffeurs of buschauffeurs die drie dagen achter elkaar kunnen doorrijden zonder een ongeval te veroorzaken en er zijn er die dat niet kunnen.
Maar ook daar zijn de rij en rusttijden voor iedereen
Dat vind ik een slechte vergelijking. De rusttijden van de vrwch en de bch zijn er voor de veiligheid van de passagiers en de andere weggebruikers.
Als een leerling te weinig rust heeft dan komt de veiligheid niet in het geding aangezien er nog een instructeur naast zit. Bovendien hebben wij het hier over maneuvres en dan ben je à ¼berhaupt niet op de openbare weg.
Denk jij dat de mensen die de luxe hebben dat ze van een begeleider kunnen leren rijden stoppen na 2 uur rijden? Sommigen wel, sommigen niet net afhankelijk van de capaciteiten.
Quote: Nog een reden om lessen niet allemaal achter elkaar te geven, maar te spreiden over verschillende dagen is dat de hersenen dan de kans krijgen om alle nieuwe gegevens te verwerken. Nog een reden om lessen niet allemaal achter elkaar te geven, maar te spreiden over verschillende dagen is dat de hersenen dan de kans krijgen om alle nieuwe gegevens te verwerken.
Sommige mensen mogen dan wel (denken dat ze) tien uur achter elkaar kunnen studeren, maar dat is de methode van de slechte student die morgen een examen heeft: na een paar dagen is meer dan de helft terug vergeten. Als je daarentegen regelmatig een beetje studeert en de tijd neemt om dingen te herhalen zal je een veel beter resultaat bekomen, zowel bij het studeren voor examens als bij het oefenen met de wagen.
Dat klopt maar dan moeten de hersenen wel iets hebben om te verwerken, nietwaar? Als je eerst de fouten eruithaalt dan moet je iets vervolgens een keer 3 achter elkaar goed uitvoeren en pas dan hebben jouw hersenen iets om te verwerken en op te slaan.
Ik weet op neurofysiologisch niveau ongeveer hoe het geheugen werkt.
Er wordt als het ware een geheugenspoor aangelegd wat vervalt met de tijd en voldoende frequent een identieke stimulus moet krijgen om te consolideren, na een bepaalde tijd treden er extra mechanismen in werking die dat spoor nog solider maken. Eigenlijk niet zo gek veel anders als hoe een mens zijn spieren ontwikkelt.
Een vriend van mij slaagde erin om alleen met de blok iets te doen en haalde allemaal cijfers van tussen de 15 en de 18 voor de belangrijke examens. Hij doet nu onderzoek. Je moet het maar kunnen, helaas behoor ik ook tot de minder begaafden/gelukkigen en moet ik het bij houden om goede cijfers te kunnen halen.
Er is btw nog een belangrijk verschil tussen rijlessen en studeren. Studeren kost enkel tijd, rijlessen kosten ook nog eens een kapitaal.
OK jongens, zo kan ie welweer he.
Zal ik nu de vooroordelen over de vlamingen naar boven halen?
Laten we niet vergeten dat de gemiddelde Nederlander altijd nog heel wat meer geld aan zijn rijopleiding besteedt dan de gemiddelde vlaming, dat is een feit. Rondjes geven hebben de Nederlanders inmiddels ook al lang geleerd hoor. We nemen wel altijd nog voedingsmiddelen mee wanneer we op vakantie gaan, dat is niet alleen vanwege het geld maar ook omdat ze buiten Nederland gewoon weinig fatsoenlijk broodbeleg hebben en weinig drop enzo. Het went op een gegeven moment maar ik mis het goede broodbeleg nog steeds een beetje.
[quote] Quote: De uitzonderingen zullen wel de regel bevestigen, maar langer dan 2 uur zonder onderbreking lesgeven is pedagogisch over het algemeen onverantwoord. Na 2 uur dalen het concentratie- en assimilatievermogen bij de meeste leerlingen drastisch.
[/quote]
Nogmaals, dat is zeer individueel. Er zijn zeer grote verschillen tussen personen, die 2 uur is bijlange na geen wetmatigheid.
Gewoon 4 uur doorrammen als de klant dat wilt. De klant betaalt dus hij bepaalt.
[quote] Quote: Jij kan ook gewoon denken dat je je zo lang kan concentreren... [/quote]
Dat is waar
Het gaat niet om mij, ik heb er niets meer aan. Waar het om gaat is dat het aan de leerling is om in te schatten van zichzelf ofdat hij dat wel of niet kan en te bepalen ofdat hij dat wilt doen, de leerling betaald dus de rijinstructeur heeft zijn wensen in te willigen zolang de verzoeken redelijk zijn.
[quote] Quote: Kun je de lijn misschien doortrekken: Er zijn vrachtwagenchauffeurs of buschauffeurs die drie dagen achter elkaar kunnen doorrijden zonder een ongeval te veroorzaken en er zijn er die dat niet kunnen.
Maar ook daar zijn de rij en rusttijden voor iedereen [/quote]
Dat vind ik een slechte vergelijking. De rusttijden van de vrwch en de bch zijn er voor de veiligheid van de passagiers en de andere weggebruikers.
Als een leerling te weinig rust heeft dan komt de veiligheid niet in het geding aangezien er nog een instructeur naast zit. Bovendien hebben wij het hier over maneuvres en dan ben je à ¼berhaupt niet op de openbare weg.
Denk jij dat de mensen die de luxe hebben dat ze van een begeleider kunnen leren rijden stoppen na 2 uur rijden? Sommigen wel, sommigen niet net afhankelijk van de capaciteiten.
[quote] Quote: Nog een reden om lessen niet allemaal achter elkaar te geven, maar te spreiden over verschillende dagen is dat de hersenen dan de kans krijgen om alle nieuwe gegevens te verwerken. Nog een reden om lessen niet allemaal achter elkaar te geven, maar te spreiden over verschillende dagen is dat de hersenen dan de kans krijgen om alle nieuwe gegevens te verwerken.
Sommige mensen mogen dan wel (denken dat ze) tien uur achter elkaar kunnen studeren, maar dat is de methode van de slechte student die morgen een examen heeft: na een paar dagen is meer dan de helft terug vergeten. Als je daarentegen regelmatig een beetje studeert en de tijd neemt om dingen te herhalen zal je een veel beter resultaat bekomen, zowel bij het studeren voor examens als bij het oefenen met de wagen.
[/quote]
Dat klopt maar dan moeten de hersenen wel iets hebben om te verwerken, nietwaar? Als je eerst de fouten eruithaalt dan moet je iets vervolgens een keer 3 achter elkaar goed uitvoeren en pas dan hebben jouw hersenen iets om te verwerken en op te slaan.
Ik weet op neurofysiologisch niveau ongeveer hoe het geheugen werkt.
Er wordt als het ware een geheugenspoor aangelegd wat vervalt met de tijd en voldoende frequent een identieke stimulus moet krijgen om te consolideren, na een bepaalde tijd treden er extra mechanismen in werking die dat spoor nog solider maken. Eigenlijk niet zo gek veel anders als hoe een mens zijn spieren ontwikkelt.
Een vriend van mij slaagde erin om alleen met de blok iets te doen en haalde allemaal cijfers van tussen de 15 en de 18 voor de belangrijke examens. Hij doet nu onderzoek. Je moet het maar kunnen, helaas behoor ik ook tot de minder begaafden/gelukkigen en moet ik het bij houden om goede cijfers te kunnen halen.
Er is btw nog een belangrijk verschil tussen rijlessen en studeren. Studeren kost enkel tijd, rijlessen kosten ook nog eens een kapitaal.