Bediening voertuig: onvoldoende ( ik schakelde veel te bruut )
1.5 schakelen
1.7 Rem- en vertragingstechniek
dit laatste snap ik wel niet want ik ging iedere keer tot 30 en pas daarna drukte ik mijn koppeling in.
Tracht rustig en vloeiend te schakelen.
Waarschijnlijk druk je nog te vroeg het ontkoppelingspedaal in.
Je mag het ontkoppelingspedaal pas indrukken als de motor in lage toerentallen komt (- 1000 t/m). De lage toerentallen zijn verschillend naargelang je snelheid en dat hangt af van de versnelling waarin je rijdt.
Lage toerentallen: in 3de minder dan 30 km/u en in 2de minder dan 20 km/u.
Indien je terugschakelt, moet je ook opnieuw het koppelingspedaal omhoog halen tot je opnieuw in lage toerentallen komt.
bochten: onvoldoende ( ik draaide linksaf maar zat wel heel dicht bij een paaltje )
3.2 techniek
Nooit rakelings naast hindernissen rijden!
kruisen en inhalen: onvoldoende ( ??? )
4.2.4 kenbaar maken
4.2.1 zich vergewissen
Tijdig de pinkers gebruiken en heel goed verschillende keren in de spiegels kijken om te zien of je veilig je beweging kunt uitvoeren.
richtingverandering: onvoldoende
5.1 zich vergewissen bord F50BIS ???
5.7 rechts de rijbaan oprijden ???
In de spiegels kijken én over de schouder om te zien of er geen fietsers rijden op het fietspad.
Als je afdraait, moet je in normale omstandigheden de rijbaan rechts oprijden.
snelheid en verkeersinzicht : onvoldoende
8.4 borden C43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87 ( ???? en dan staat C43 en F1 omcirkeld staat ... F1 kwamen we niet eens tegen en ik haalde niemand in ? )
8.10 kruispunt - borden B1-17 ( 17 omcirkeld) (M 9-10)
C43 = snelheidsbeperking.
F1= bebouwde kom. Waarschijnlijk heb je een bord niet gezien en reed je sneller dan de maximum toegelaten snelheid. Het zou mij sterk verwonderen als je niet in de bebouwde kom zou hebben gereden. Je moet bovendien je snelheid aanpassen aan de omstandigheden (daarom staat er ook verkeersinzicht op jouw document).
B1 = voorrang verlenen en stoppen indien nodig (omgekeerde driehoek)
B17 = kruispunt waar je voorrang aan rechts moet geven.
Waarschijnlijk heb je fouten gemaakt betreffende de voorrang.
manoeuvres: onvoldoende
11.2.2 Keren in een straat / kenbaar maken ( ik had naar rechts gepinkt maar bij draaien niet naar links ) , maar keren zelf ging goed.
11.3.1 Parkeren achter VTG/ zich vergewissen ???
Voor je een manoeuvre gaat uitvoeren, moet je dat kenbaar maken met de richtingaanwijzers. Eerst heel goed kijken en dan links pinken voor dat je gaat afdraaien!
Tijdens het parkeren heb je waarschijnlijk te weinig naar het naderende verkeer gekeken (zich vergewissen) om te zien of je moet wachten en voorrang verlenen. Waarschijnlijk heb je het andere verkeer gehinderd.
Opmerkingen: 1.1/ 1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
Normaal staat er ECO + of ECO - voor.
+ = goed en - is niet goed ecologisch gereden.
Ik raad je aan om de website:
http://www.derijprof.be" target="_blank eens goed door te nemen en dan nog véééééééééééél oefenen.