Maarten Huyst schreef: ↑19 jun 2021, 20:23
De reden waarom ik dit vraag is ondermeer dat er serieuze prijsverschillen zitten tussen een volledige rijopleiding voor categorie A (+/- 1.200 euro) en een progressieve overgang van A1 naar A2 (+/- 550 euro).
Ga best ineens voor A
Kosten A2 of A gaan nagenoeg dezelfde zijn
Uren opleiding zijn immers dezelfde
A1 en dan progressief naar A2 gaat uiteindelijk duurder zijn dan A ineens
Bij A1 gaat de motor goedkoper zijn en kan je dat mogelijk (niet gegarandeerd ...) in prijs zien
A2 gaat een even dure maar teruggetunede gewone motor zijn
Als ik denk waar je die prijzen vandaan hebt: ga voor individuele lessen, niet in groep
(is maar "groep" van 2, maar betekent helft vd aandacht voor wat je uitspookt voor zeer beperkt voordeel)
Daarbij ambieer ik geen turbo motorfiets met oneindig lijkende CC's en Kw's , maar een degelijk voertuig waarmee ik wel de autostrade op kan en ik mij comfortabel kan verplaatsen.
Daar kan je met A1 idd niks gaan zoeken ...
Met rbw A koop je vervolgens nog altijd wat je zelf wil om mee te (beginnen) rijden.
Keuze gaat uitgebreider zijn dan indien je jezelf beperkt tot A2
Tip: koop iets recenter, mét ABS
Wil je later iets pittiger, zit je niet vast aan dat beperkt rijbewijs ... en extra kosten om rijbewijs te upgraden
Ik heb wel reeds een theorie-examen afgelegd om lessen te mogen volgen, alhoewel ik ook niet weet of dit een vereiste was voor de progressieve rij-opleiding A2
Je moet ook slagen in theorie voor A (binnen 3 jaar voor praktisch examen)
Is dus een vereiste