Want ik heb een onvoldoende voor mijn rijexamen gekregen omdat ik te traag en te defensief reed.
Te defensief kan niet... Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn, maar als je abnormaal traag rijdt waar dat niet nodig is en waarbij je het verkeer stoort, is dat ook weer niet de bedoeling.
Overal 30 rijden terwijl je misschien heel defensief 40 of 50 kunt rijden, kan storend zijn voor het andere verkeer.
Tracht vlot te rijden waar het veilig kan en pas goed je snelheid aan als de omstandigheden er om vragen.
M.a.w. leg wat
meer contrast in jouw snelheid.
Kun je even versnellen waar het veilig kan dan doe je dat en vertraag waar het nodig is.
Dus meer doortastend gas en rem gebruiken.
Dat vraagt natuurlijk wat meer voertuigbeheersing ( je zal ook soms wat meer moeten terugschakelen) en net dat zal jouw examinator bij jou misschien wat gemist hebben. (?)
Soms is te traag rijden te wijten aan onvoldoende voertuigbeheersing, soms aan gebrek aan inzicht of soms aan een combinatie van beiden.
Ik weet het, met al de snelheidsremmers (ook voorrang van rechts) is dat niet altijd gemakkelijk, maar tracht toch zo vlot mogelijk te rijden waar het nog mogelijk is.
Het gaat hier in Vlaanderen binnen de bebouwde kom al vaak zo 'onnodig' traag en ik erger mij er ook aan dat wanneer het toch even iets vlotter kan er weer zo een schildpad voor mij hangt te treuzelen.
Veel succes voor jouw volgende poging.
[quote]Want ik heb een onvoldoende voor mijn rijexamen gekregen omdat ik te traag en te defensief reed.[/quote] Te defensief kan niet... Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn, maar als je abnormaal traag rijdt waar dat niet nodig is en waarbij je het verkeer stoort, is dat ook weer niet de bedoeling.
Overal 30 rijden terwijl je misschien heel defensief 40 of 50 kunt rijden, kan storend zijn voor het andere verkeer.
Tracht vlot te rijden waar het veilig kan en pas goed je snelheid aan als de omstandigheden er om vragen.
M.a.w. leg wat [u]meer contrast[/u] in jouw snelheid.
Kun je even versnellen waar het veilig kan dan doe je dat en vertraag waar het nodig is.
Dus meer doortastend gas en rem gebruiken.
Dat vraagt natuurlijk wat meer voertuigbeheersing ( je zal ook soms wat meer moeten terugschakelen) en net dat zal jouw examinator bij jou misschien wat gemist hebben. (?)
Soms is te traag rijden te wijten aan onvoldoende voertuigbeheersing, soms aan gebrek aan inzicht of soms aan een combinatie van beiden.
Ik weet het, met al de snelheidsremmers (ook voorrang van rechts) is dat niet altijd gemakkelijk, maar tracht toch zo vlot mogelijk te rijden waar het nog mogelijk is.
Het gaat hier in Vlaanderen binnen de bebouwde kom al vaak zo 'onnodig' traag en ik erger mij er ook aan dat wanneer het toch even iets vlotter kan er weer zo een schildpad voor mij hangt te treuzelen.
Veel succes voor jouw volgende poging. :wink: