door André » 20 jan 2025, 23:11
Artikel 2.17 van het verkeersreglement stelt het volgende:
"De niet-bereden tweewielige bromfiets wordt niet als voertuig beschouwd."
- Of hij nu defect is of niet speelt dus geen rol.
- Als je een bromfiets niet berijdt, ben je geen bestuurder maar een voetganger en moet je het trottoir gebruiken.
- Bromfietsen met meer dan twee wielen vallen niet onder deze uitzondering en de bestuurders ervan blijven bestuurders, of ze nu rijden of duwen.
- Er zijn ook geen andere uitzonderingen genoemd, dus bv. een motorrijder die zijn motor voortduwt, blijft wel degelijk een bestuurder en moet dus zijn motor voortduwen op de rijbaan en niet op het trottoir.
Artikel 2.17 van het verkeersreglement stelt het volgende:
"De niet-bereden tweewielige bromfiets wordt niet als voertuig beschouwd."
- Of hij nu defect is of niet speelt dus geen rol.
- Als je een bromfiets niet berijdt, ben je geen bestuurder maar een voetganger en moet je het trottoir gebruiken.
- Bromfietsen met meer dan twee wielen vallen niet onder deze uitzondering en de bestuurders ervan blijven bestuurders, of ze nu rijden of duwen.
- Er zijn ook geen andere uitzonderingen genoemd, dus bv. een motorrijder die zijn motor voortduwt, blijft wel degelijk een bestuurder en moet dus zijn motor voortduwen op de rijbaan en niet op het trottoir.