door Jozef » 13 apr 2019, 13:57
Vooral bij druk verkeer, waarbij velen te weinig afstand tot hun voorligger houden, leidt het vertragen van één voertuig niet zelden tot een accordeoneffect tot kilometers achter dat voertuig waarbij nogal wat bestuurders sterk afremmen, zodat een file ontstaat die tot een plotse vertraging leidt.
Maar het is inderdaad zo dat niet elke file een plotse vertraging verorzaakt. Bijvoorbeeld als je een weg wil oprijden waar al amper nog tegen 10 km/h gereden wordt.
Als een bestuurder achteraan op een file inrijdt, hoeft dat geenszins het gevolg van een plotse vertraging te zijn. Dikwijls gebeurt dit doordat de bestuurder zijn aandacht niet bij het verkeer heeft.
Vooral bij druk verkeer, waarbij velen te weinig afstand tot hun voorligger houden, leidt het vertragen van één voertuig niet zelden tot een accordeoneffect tot kilometers achter dat voertuig waarbij nogal wat bestuurders sterk afremmen, zodat een file ontstaat die tot een plotse vertraging leidt.
Maar het is inderdaad zo dat niet elke file een plotse vertraging verorzaakt. Bijvoorbeeld als je een weg wil oprijden waar al amper nog tegen 10 km/h gereden wordt.
Als een bestuurder achteraan op een file inrijdt, hoeft dat geenszins het gevolg van een plotse vertraging te zijn. Dikwijls gebeurt dit doordat de bestuurder zijn aandacht niet bij het verkeer heeft.