Vraag 12306

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Vraag 12306

Re: Vraag 12306

door Jozef » 07 feb 2019, 01:38

Stefan Peeters schreef: 06 feb 2019, 17:25 Even logisch denken: in de situatie op de onderste foto bestaat er geen risico dat je op een tegenligger botst die je niet kon zien omwille van de top van de helling.
In de situatie op de andere foto kan dat wel.
Hoewel, geen risico is misschien nogal veel gezegd. Laten we het zo stellen: als er een doorlopende witte streep is en je overschrijdt ze niet, is het risico dat je op een tegenligger botst die je niet kon zien omwille van de top van de helling relatief gering. Want het is natuurlijk altijd mogelijk dat een tegenligger de doorlopende witte streep wél overschrijdt.

Re: Vraag 12306

door Stefan Peeters » 06 feb 2019, 17:25

Klopt.

Even logisch denken: in de situatie op de onderste foto bestaat er geen risico dat je op een tegenligger botst die je niet kon zien omwille van de top van de helling.
In de situatie op de andere foto kan dat wel.

Vraag 12306

door z183115 » 06 feb 2019, 17:20

Afbeelding

verwijst naar:

Afbeelding

en naar:

Afbeelding

Wat ik niet snap is:
behalve indien kan ingehaald worden zonder de doorlopende witte streep te overschrijden die het voor de tegenliggers bestemde deel van de rijbaan aflijnt.
Je mag wel inhalen nabij de top van een onoverzichtelijke helling, als de rijbaan verdeeld is in rijstroken en je niet over de witte doorlopende streep rijdt.
Wanneer men spreekt over die doorlopende witte streep, heeft men het dan enkel over de onderste illustratie in puntje 3. Steile helling? Dus je mag niet inhalen als de situatie van de schets daarboven zich voordoet - met name dat er enkel één rijstrook is per richting en geen doorlopende streep?

Omhoog