door Inazuma » 29 dec 2018, 15:48
Wat je hier ziet, Destel, is weg-wanbeheer ...
de rijprof schreef: ↑29 dec 2018, 12:28
Dit is alvast geen middenberm.
2.44. "Middenberm" : elke aanleg in de lengterichting om de rijbanen te scheiden, behalve wegmarkeringen.
Hier is enkel een ophoging in de rijbaan waarover je mag rijden.
Dit voldoet echter aan de definitie van een middenberm ...
Het is "een aanleg" (nergens is bepaald wat dat is, of wat dat moet zijn ...)
Ligt in de lengerichting
Scheidt de rijbanen
Er moet een 'fysieke scheiding' zijn zoals betonblokken, vangrail, gras, struiken, enz. waar je niet kunt doorheen rijden.
Staat nergens zo in de verkeerswetgeving ...
Hier is enkel een ophoging in de rijbaan waarover je mag rijden.
Ook dat is niet zo:
Op een verhoging in de rijbaan mag je niet rijden: dat is een verkeersgeleider.
Aan die definitie voldoet deze inrichting zelfs nog beter :
2.43. "Verkeersgeleider" : een inrichting die op de rijbaan is aangebracht en die bestemd is om het voertuigenverkeer te kanaliseren; de verkeersgeleider bestaat uit een wegmarkering, ofwel uit een verhoging op de rijbaan, ofwel uit beide elementen samen.
9.6. Behoudens plaatselijke reglementering moet elke bestuurder de inrichtingen bestemd om het verkeer te leiden, zoals zuilen en verkeersgeleiders, aan zijn linkerhand laten.
Hier mag dus eigenlijk niet over gereden worden
Probleem is dat de wegbeheerder de gevolgen van het eigen beleid niet schijnt te beseffen, en er wél dwars over laat rijden:
https://goo.gl/maps/HKAv4tPkXBL2
Of wat verder de verkeersgeleider als rijstrook gebruikt, en of bestuurders te laten afslaan op, een kruispunt
https://goo.gl/maps/zMpEBouGFgK2
Dit is een knoeier van een wegbeheerder - punt andere lijn.
Aan eigenlijk alle KP op deze weg zijn er zo ook bvb inbreuken inzake fiets-infrastructuur.
Wat je hier ziet, Destel, is weg-wanbeheer ...
[quote="de rijprof" post_id=109534 time=1546082897 user_id=1326]
Dit is alvast geen middenberm. [quote]2.44. "Middenberm" : elke aanleg in de lengterichting om de rijbanen te scheiden, behalve wegmarkeringen.[/quote]
Hier is enkel een ophoging in de rijbaan waarover je mag rijden.[/quote]
Dit voldoet echter aan de definitie van een middenberm ...
Het is "een aanleg" (nergens is bepaald wat dat is, of wat dat moet zijn ...)
Ligt in de lengerichting
Scheidt de rijbanen
[quote]Er moet een 'fysieke scheiding' zijn zoals betonblokken, vangrail, gras, struiken, enz. waar je niet kunt doorheen rijden.[/quote]
Staat nergens zo in de verkeerswetgeving ...
[quote]Hier is enkel een ophoging in de rijbaan waarover je mag rijden.[/quote]
Ook dat is niet zo:
Op een verhoging in de rijbaan mag je niet rijden: dat is een verkeersgeleider.
Aan die definitie voldoet deze inrichting zelfs nog beter :
[color=#0000FF]2.43. "Verkeersgeleider" : een inrichting die op de rijbaan is aangebracht en die bestemd is om het voertuigenverkeer te kanaliseren; de verkeersgeleider bestaat uit een wegmarkering, [b]ofwel uit een verhoging op de rijbaan[/b], ofwel uit beide elementen samen.[/color]
[color=#0000FF]9.6. Behoudens plaatselijke reglementering moet elke bestuurder de inrichtingen bestemd om het verkeer te leiden, zoals zuilen en verkeersgeleiders, aan zijn linkerhand laten.[/color]
Hier mag dus eigenlijk niet over gereden worden
Probleem is dat de wegbeheerder de gevolgen van het eigen beleid niet schijnt te beseffen, en er wél dwars over laat rijden:
https://goo.gl/maps/HKAv4tPkXBL2
Of wat verder de verkeersgeleider als rijstrook gebruikt, en of bestuurders te laten afslaan op, een kruispunt
https://goo.gl/maps/zMpEBouGFgK2
Dit is een knoeier van een wegbeheerder - punt andere lijn.
Aan eigenlijk alle KP op deze weg zijn er zo ook bvb inbreuken inzake fiets-infrastructuur.