KennethT schreef: ↑20 jul 2018, 07:08
zodat het een pak lastiger wordt voor snelheidsduivels.
Of net interessanter ... chicanes !
Voor elk van die palen staat een blauw verkeersbord B21 dat aantoont wie door mag en wie moet wachten.
B21 kan/mag nooit alleen staan
De andere richting MOET een B19 hebben
Staan de borden er effectief zoals je ze op tekening gezet hebt ?
Want daar is ganse doorgang hetzelfde geregeld over ganse lengte ...
Linkje streetview ?
Adres, foto ?
B19/B21 gelden voor de gesignaleerde smalle doorgang
Normaal is dat een vaste hindernis, of een hindernis die er tijdelijk ontstaat door bvb werken.
Niet tegenover geparkeerde voertuigen. Enfin, dat is tenminste niet de bedoeling.
Kan het wel onduidelijk(er) maken in een fout of complex gesignaleerde omgeving.
Nu, als een voertuig geparkeerd staat in een smalle doorgang die als 1 geheel gesignaleerd is, dan geldt die voorrangsregeling in de ganse doorgang. En dan maakt het voertuig niets uit.
Maar een voertuig tussen verschillende apart gesignaliseerde smalle doorgangen in, daar moet je de voorrangsregel bij hindernissen op toepassen ...
De reden dat ik twijfel is omdat er voor elk van die hindernissen telkens zo'n bord staat. Dat geeft mij de indruk dat ze specifiek bedoeld zijn om de voorrang voor die specifieke hindernissen te regelen, en dat voor geparkeerde wagens of andere hindernissen gecreëerd door burgers, nog steeds de gewone regel geldt: als die zich aan mijn kant bevinden moet ik er achter staan en de aankomende tegenligger voorrang geven
Zoals je tekent, staan de borden verkeerd
Kan levensgevaarlijk worden indien beide bestuurders denken voorrang te hebben ... en volgens de borden ook hebben.
Dat 1 bord bvb omgedraaid staat, zal nauwelijks opvallen ...
Soms signaliseert men een geheel van hindernissen als één doorgang (één set borden).
Soms signaliseert men elke opéénvolgende doorgang opnieuw
Daarbij kan men dan
- doorheen de reeks hindernissen één rijrichting voorrang geven,
ofwel
- elke hindernis apart een àndere rijrichting voorrang geven
. Want als het voor het hele stuk zou tellen (en dus ook voor élk mogelijk obstakel) zou het dan toch maar 1 keer voorkomen, aan het begin?
Inderdaad.
Zou ...
In de praktijk zie je alles dat nutteloos is, of niet deugt ...
Enfin, die indruk heb ik, maar ik heb geen idee wat nu de echte waarheid is.
Dat krijg je bij weg-wanbeheer