stevendircks schreef: ↑26 feb 2018, 14:41
wat houd
Voorbehoud eigenlijk in?
Voorbehoud wijst op een twijfelgeval
Niet dramatisch, maar ze tellen wel mee ... en je hebt er wel wat.
2 Onvoldoende = uitgesteld (gebuisd)
De kandidaat wordt uitgesteld indien :
een rubriek beoordeeld wordt met « slecht »;
twee rubrieken beoordeeld worden met « onvoldoende »;
een rubriek beoordeeld wordt met « onvoldoende » en twee met « voorbehoud »;
vier rubrieken beoordeeld worden met « voorbehoud »;
rijfouten of gevaarlijk rijgedrag de veiligheid van het examenvoertuig, de passagiers of de andere weggebruikers direct in gevaar brengen.
1 BEDIENING VAN VOERTUIG : Voorbehoud
1/5.00 schakelen
1/7.00 rem- en vertragingstechniek
typische remfout is eerst ontkoppelen, dan remmen
2 PLAATS OP DE OPENBARE WEG ; Voorbehoud
2/10.00 te veel rechts
Duidelijk denk ik ?
Je rijdt te veel naar rechts, doorgaans betekent dat ook te kort bij andere voertuigen, hindernissen, ...
Midden van je rijstrook is ok
is er rechts wat, kan je naar links opschuiven
is er tegenliggend breed verkeer, kan je wat naar rechts ...
4 KRUISEN EN INHALEN : Voorbehoud
4/4.2 INHALEN
4/4.2/2.01 zich vergissen
Blijkbaar ingehaald zonder zeker te zijn dat je daarvoor de ruimte had ?
5 RICHTINGSVERANDERING : Onvoldoende
5/1.00 Zich vergewissen - bord F50bis
5/4.00 hinderen - belemmeren
Beter uitkijken voor fietsers / voetgangers bij richtingsverandering
Nadrukkelijk over schouder kijken
Blijkbaar heb je iemand gehinderd ?
8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT : Onvoldoende
8/8.00 hindernis:
8/10.00 kruispunt - borden B1-17(M 9-10)
Voorrang niet gerespecteerd
B1 is omgekeerde driehoek
B17 voorrang van rechts
M9/10 wijst op de witte onderborden die je duidelijk maken dat er (brom)fietsers uit beide richtingen kunnen komen
Niet genoeg gekeken, of zelfs geen voorrang verleend in dergelijk geval ?
Schakel- en Remtechniek herzien
Beter, nadrukkelijker rondkijken bij o.a. richtingsverandering
Nadrukkelijker voorrang verlenen waar nodig