Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e

Re: Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e

door Inazuma » 08 nov 2019, 22:43

An Bastiaansen schreef: 08 nov 2019, 19:32 Hoi, waaraan herken je het aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e versnelling ? Groetjes
Gebruik je enkel in eerste (en achteruit) :!:

Bij opschakelen ga je daar niet naar "zoeken", dan duurt dat allemaal veel te lang

Je drukt de koppeling zeer gedecideerd helemaal in (en lost tegelijk het gas)

Vervolgens laat je de koppeling gelijkmatig weer omhoog komen en geef je tegelijk weer gas bij


Lijkt de auto vooruit te schieten, geef je te snel wat teveel gas
Remt die af, gaf je te laat en/of te weinig gas
Waar dàt gebeurt, zit je met de koppeling op het aangrijpingspunt :wink:


Ganse proces is ideaal eigenlijk op paar sekonden voorbij
Letterlijk
2 is OK
Met wat ervaring, zit je rond 1 sekonde opschakeltijd

Hoe langer je dat laat aanslepen, hoe moeilijker je het jezelf maakt eigenlijk 8)

Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e

door An Bastiaansen » 08 nov 2019, 19:32

Hoi, waaraan herken je het aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e versnelling ? Groetjes

Omhoog