Afslaan

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Afslaan

Bericht door Raniake »

Nog een keer deze vraag, het is me gister weer overkomen namelijk.
Ik rijd een kruispunt op, geen T kruispunt maar een + kruispunt.
ik wil links afslaan, en er staat een heuvel voor me wanneer moet ik pinken, en links afslaan, voor de heuvel blijven wachten, of op de heuvel blijven wachten, ben bang dat ik het kruispunt ga blokkeren vandaar deze onzekere vraag. Het is een lange heuvel dus niet van 1 meter lang, echt iets van 3 meter lang .
Gast

Bericht door Gast »

kan eigenlijk niets uit de vraag opmaken, de beste tip is: gewoon je verstand gebruiken... als je denkt het kruispunt te blokkeren er niet oprijden... en anders wel...
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Bericht door Raniake »

Anonymous schreef:kan eigenlijk niets uit de vraag opmaken, de beste tip is: gewoon je verstand gebruiken... als je denkt het kruispunt te blokkeren er niet oprijden... en anders wel...
Ja dat denk ik ook maar soms heb ik het gevoel , dat ik het toch niet goed doe? Ze toeteren wel vaak achter me, terwijl ze weten dat ik aan het leren op de baan ben. :roll:
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Afslaan

Bericht door Inazuma »

Raniake schreef:ik wil links afslaan, en er staat een heuvel voor me
Wat bedoel je daar nou eigenlijk mee, "een heuvel" :?: :?:
wanneer moet ik pinken,
Al van een eind voor het kruispunt ...
SH
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 apr 2009, 14:56

Bericht door SH »

Raniake schreef: Ja dat denk ik ook maar soms heb ik het gevoel , dat ik het toch niet goed doe? Ze toeteren wel vaak achter me, terwijl ze weten dat ik aan het leren op de baan ben. :roll:
Ik begrijp je vraag ook niet echt goed, en ik kan me de situatie niet zo goed voorstellen eigenlijk!
Waar is dit kruispunt dat je bedoeld?

& i.v.m. dat toeteren, maak je daar niet druk in. Hoelang ben je ondertussen aan het leren?
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Bericht door Raniake »

SH schreef:
Raniake schreef: Ja dat denk ik ook maar soms heb ik het gevoel , dat ik het toch niet goed doe? Ze toeteren wel vaak achter me, terwijl ze weten dat ik aan het leren op de baan ben. :roll:
Ik begrijp je vraag ook niet echt goed, en ik kan me de situatie niet zo goed voorstellen eigenlijk!
Waar is dit kruispunt dat je bedoeld?

& i.v.m. dat toeteren, maak je daar niet druk in. Hoelang ben je ondertussen aan het leren?
Ben al 6 maanden aan het leren. Ik weet het ook niet, hoe ik het moet uileggen, een vluchtheuvel of iets?

het is een lange heuvel en dan moet ik in het midden van die heuvel afslaan.
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Raniake schreef:Ben al 6 maanden aan het leren. Ik weet het ook niet, hoe ik het moet uileggen, een vluchtheuvel of iets?
Als je na 6 maanden "aan het leren" te zijn, nog niet kan zeggen wat "iets" op de weg is, dan scheelt er toch wel wat aan de theoretische kennis.

Doordat je niet weet wat het is, weet je ook niet hoe je je er moet gedragen als je er passeert, en zo is de cirkel rond ...

Als het een vluchtheuvel of verkeersgeleider is, dan is het in geen geval de bedoeling dat je er met de auto gaat op rijden ...
SH
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 apr 2009, 14:56

Bericht door SH »

Inazuma schreef:
Raniake schreef:Ben al 6 maanden aan het leren. Ik weet het ook niet, hoe ik het moet uileggen, een vluchtheuvel of iets?
Als je na 6 maanden "aan het leren" te zijn, nog niet kan zeggen wat "iets" op de weg is, dan scheelt er toch wel wat aan de theoretische kennis.

Doordat je niet weet wat het is, weet je ook niet hoe je je er moet gedragen als je er passeert, en zo is de cirkel rond ...

Als het een vluchtheuvel of verkeersgeleider is, dan is het in geen geval de bedoeling dat je er met de auto gaat op rijden ...
Inderdaad :) Indien het een vluchtheuvel is, is het niet de bedoeling dat je hierop gaat stilstaan e.d. met je auto.
Ik kan het me eigenlijk ook gewoon niet goed voorstellen ;)
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Bericht door Raniake »

Ja dan moet ik er dus voor staan met de auto. Maar dan zie ik het verkeer niet goed van links en rechts of er geen auto's komen. als ik wil afslaan, het is nooit goed Bedankt SH :wink: :oops:
rachke
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 dec 2008, 16:49

Bericht door rachke »

Raniake schreef:
Anonymous schreef:kan eigenlijk niets uit de vraag opmaken, de beste tip is: gewoon je verstand gebruiken... als je denkt het kruispunt te blokkeren er niet oprijden... en anders wel...
Ja dat denk ik ook maar soms heb ik het gevoel , dat ik het toch niet goed doe? Ze toeteren wel vaak achter me, terwijl ze weten dat ik aan het leren op de baan ben. :roll:
Dat is zo herkenbaar. Bij mij toeteren ze ook als ik eens twijfel of voorzichtig ben. Maar nu toeter ik gewoon terug en doe teken dat ze rustig moeten blijven en doe ik nog wat trager :twisted: Zal hun leren ongeduldig te zijn. Ik ben voor iets een leerling he :wink:
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat is zo herkenbaar. Bij mij toeteren ze ook als ik eens twijfel of voorzichtig ben. Maar nu toeter ik gewoon terug en doe teken dat ze rustig moeten blijven en doe ik nog wat trager Zal hun leren ongeduldig te zijn. Ik ben voor iets een leerling he
Sommige bestuurders houden inderdaad geen rekening met een leerling bestuurder en vergeten dat zij zelf ook eens leerling geweest zijn.

Wanneer een bestuurder toetert om een leerling op te jagen, begaat die eigenlijk een overtreding.

MAAR wanneer de leerling dan op zijn beurt begint te toeteren en alles nog wat extra traag doet, begaat die op zijn beurt ook een dubbele overtreding.
1. De claxon gebruiken wanneer het niet mag
2. Moedwillig traag een manoeuvre doen en daardoor het verkeer nodeloos ophouden.

Door dat over en weer getoeter wordt vaak verkeersagressie uitgelokt.
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Bericht door Raniake »

eugeen schreef:
Dat is zo herkenbaar. Bij mij toeteren ze ook als ik eens twijfel of voorzichtig ben. Maar nu toeter ik gewoon terug en doe teken dat ze rustig moeten blijven en doe ik nog wat trager Zal hun leren ongeduldig te zijn. Ik ben voor iets een leerling he
Sommige bestuurders houden inderdaad geen rekening met een leerling bestuurder en vergeten dat zij zelf ook eens leerling geweest zijn.

Wanneer een bestuurder toetert om een leerling op te jagen, begaat die eigenlijk een overtreding.

MAAR wanneer de leerling dan op zijn beurt begint te toeteren en alles nog wat extra traag doet, begaat die op zijn beurt ook een dubbele overtreding.
1. De claxon gebruiken wanneer het niet mag
2. Moedwillig traag een manoeuvre doen en daardoor het verkeer nodeloos ophouden.

Door dat over en weer getoeter wordt vaak verkeersagressie uitgelokt.
Hup vandaag kreeg ik een toeter en een middel vinger in me gezicht. En ik heb terug getoetert, even later kreeg ik een middelvinger en die krijgt ze natuurlijk ook terug, het was een oude mevrouw, dan denk ik echt , op zo ene leeftijd bent uw nog actief???
En ze stapte uit, het was op een parkeer plaats, en ze vroeg waarom ik dat deed, ik zei moet uw zo nodig zeggen, uw begaat hetzelfde fout, ik bleef beleefd, maar zij wist echt niet van ophouden?? Toen zei ik tegen haar, als uw me nu niet met rust laat, dan zwaait er wat, en daarna is ze gauw weggegaan, ik begrijp er niets van! :x
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

ik denk dat als ge zo dikwijls getoeter en middelvingers krijgt, dat ge misschien toch moet overwegen van eens een tijd met begeleider te rijden, want dan schort er volgens mij misschien toch iets aan uw rijkunsten hoor ... :?
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

En door zelf te gaan toeteren en middelvingers op te steken gaan je bescheiden rijkunsten ook niet echt verbeteren...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

En ze stapte uit, het was op een parkeer plaats, en ze vroeg waarom ik dat deed, ik zei moet uw zo nodig zeggen, uw begaat hetzelfde fout, ik bleef beleefd, maar zij wist echt niet van ophouden?? Toen zei ik tegen haar, als uw me nu niet met rust laat, dan zwaait er wat, en daarna is ze gauw weggegaan, ik begrijp er niets van!
Beste Raniake,

Met alle respect, maar er is iets mis met jou en het spijtige is dat jij dit zelf niet inziet. Dat lees ik ook aan jouw zinnen "ik begrijp er niets van".

Stop met alleen rijden. Verwissel je rijbewijs tegen een model 36 maanden en leer rijden met begeleider. Het probleem ligt duidelijk bij jou.
Doe je dit niet, dan lezen we binnenkort wel over jou in de krant.
Plaats reactie