tot hoever parallel parkeren?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
grimmreaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:22

tot hoever parallel parkeren?

Bericht door grimmreaper »

Dag iedereen,

ik moet donderdag men praktisch rijexamen doen

en ik had overlaatst een discussie met mijn vader
over het parallel parkeren.

Volgens hem mag ik niet in de goot gaan staan
maar ik dacht van: zolang ik van de boordsteen blijf
is alles ok...

maar hij zei dan dat de goot ahw een onderdeel
van de boord is.


Please help! :?


tnx
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Als je met uw beide rechterwielen in de goot staat, dan ben je perfect geparkeerd. Op het examen komt het er op aan dat je op minder dan 30cm van de boordstenen staat. Een goot kan al snel 30cm breed zijn.
Met mijn verontschuldigingen aan uw vader.
grimmreaper
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:22

Bericht door grimmreaper »

ketje schreef:Als je met uw beide rechterwielen in de goot staat, dan ben je perfect geparkeerd. Op het examen komt het er op aan dat je op minder dan 30cm van de boordstenen staat. Een goot kan al snel 30cm breed zijn.
Met mijn verontschuldigingen aan uw vader.
zal het hem voorzichtig meedelen :P :wink:

tnx
wita
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2009, 14:13

Bericht door wita »

ketje schreef:Als je met uw beide rechterwielen in de goot staat, dan ben je perfect geparkeerd. Op het examen komt het er op aan dat je op minder dan 30cm van de boordstenen staat. Een goot kan al snel 30cm breed zijn.
.
Sorry ketje, maar de examinator heeft me anders verteld. Je mag niet op de goot parkeren. Ze zullen daarvoor niet buizen, maar op het beoordeling noteren. Ik heb het niet gedaan, alleen gevraagd. Omdat een vriendin heeft met haar achterste wiel op een goot geparkeerd in Kontich (dit tijdens haar praktijk) en is hiervoor niet gebuisd, wel gebuisd met het rijden door het centrum van Kontich
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

En wat dan wanneer de goot meer dan 30 cm breed is? Dan moet je volgens jou altijd te ver van de boordsteen parkeren...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11384
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

23.2. Elk voertuig dat volledig of ten dele op de rijbaan opgesteld is, moet geplaatst worden :

1° zover mogelijk van de aslijn van de rijbaan; (...)
Gast

Bericht door Gast »

en hopen da je in geen spijkers rijdt...
Plaats reactie