IVM 20u les bij rijschool.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
FUNimations

IVM 20u les bij rijschool.

Bericht door FUNimations »

Ik ben naar de burgerlijke gegaan om mijn voorlopig rijbewijs aan te vragen. Viel dik tegen dienne Pé wist zelfs niet dat ik 2 foto's moest afgeven of hoeveel zo'n rijbewijs kost. Zoals je in de titel al las, heb ik een rijbewijs aangevraagd zodat ik na 20 uren bij de rijschool dan zelf mag rijden.
Vandaag heeft dienne pé da voorlopig rijbewijs bij me thuis afgeleverd. (wel ne vree service) ma der staat op da rijbewijs "36 maanden".
Dus hebben ze het nu verprutst bij de burgerlijke of is da normaal en moet ik nog es een voorlopig aanvragen na mijn 20u rijles?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Als je een bekwaamheidsattest hebt afgegeven, is het de bedoeling dat ze je een voorlopig rijbewijs geven om zonder begeleider te mogen rijden (18 m).

Je kunt best teruggaan en vragen of ze het gratis kunnen rechtzetten.
Het is n.l. hun fout die ze moeten rechtzetten.
Misschien opnieuw 2 pasfoto's?

Telefoneer best vooraf zodat je precies weet wat ze nodig hebben.

Ben je er zeker van dat je je bekwaamheidsattest van 20 uur met de rijschool hebt afgegeven?
Laatst gewijzigd door de rijprof op 15 feb 2009, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Re: IVM 20u les bij rijschool.

Bericht door Karl »

FUNimations schreef:heb ik een rijbewijs aangevraagd zodat ik na 20 uren bij de rijschool dan zelf mag rijden
Heb je die rijlessen nu al gevolgd of niet. Indien niet dan heeft men jou het correcte rijbewijs afgeleverd en zal je je na je lessen nog eens moeten aanbieden met het bekwaamheidsattest dat je van de rijschool krijgt na (meestal) 20uur les.
FUNimations

Bericht door FUNimations »

Nee, ik moet de lessen nog volgen.
Dus bedankt, ik weet wat ik weten moest.
Ma met dienne pé die er niet teveel vanaf wist, twijfelde ik.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

FUNimations schreef:Ma met dienne pé die er niet teveel vanaf wist, twijfelde ik.
Ja, als er aan de twee kanten van het loket iemand staat die er niks van af weet wordt het wel moeilijk :roll:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
FUNimations

Bericht door FUNimations »

Ik wist tenminste wat ik moest afgeven, en hoeveel het koste
Wat er getekend moest zijn etc...
:p
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Tja, dat jij het niet zou weten tot daaraantoe, maar de persoon achter de balie moet weten waar hij over praat. Dat is zijn beroep.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

FUNimations schreef:Ik wist tenminste wat ik moest afgeven, en hoeveel het koste
Wat er getekend moest zijn etc...
:p
Neen toch niet want je moest een attest afgeven dat je 20 uren les in een rijschool gevolgd hebt en dat heb je niet gedaan. :wink:

Je hebt wel natuurlijk gelijk dat dienen pe dat zeker moest weten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11375
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Je hebt dus het enige voorlopige rijbewijs B gekregen dat je momenteel kon krijgen ...
FUNimations schreef:Nee, ik moet de lessen nog volgen.
Dan kan je nu kiezen :

- voorlopig rijbewijs B met begeleider weer laten inhouden wegens die administratieve fout (... als men dat al doet) en intussen niet rijden
OF
- je kan dat voorl. rbw houden en al met een begeleider oefenen om bvb te vertrekken, en andere simpele rijtaken; en nadien met begeleider verder oefenen wat je in de rijschool leert tot je het bekwaamheidsattest krijgt

Na de rijlessen bij de rijschool kan je nog altijd het voorl. rijbewijs gaan omwisselen voor een voorl. rijbewijs B zonder begeleider.
Kost wel weer 2 pasfoto's en 9 euro.
De datum van je eerste voorlopige rijbewijs B komt dan weer op dat nieuwe voorl. rbw (voor als diene pé dat vergeet ;) ).

Dat wil zeggen dat je stageperiode nu al begonnen is ...
FUNimations

Bericht door FUNimations »

Dus als je rijlessen volgt moet je nog geen voorlopig rijbewijs hebben na het slagen voor de theorie.
Kmeen gelezen te hebben dat zelfs met de rijschool het de bedoeling is dat je tussen de lessen door ook oefent wat je geleerd hebt. Dus dacht dat je daarvoor dus eerst ene voorlopig rijbewijs nodigt had met oog op 20u rijles, en je dan met het attest naar de gemeente moest en ze daar een stempelke ofzo op da voorlopig zetten..

ja kheb nooit veel interesse gehad om te leren rijden. Dees is mischien iets waarvan jullie zeggen, dat hoor je toch overaal. Kben er nu aan begonnen omdat ik er de tijd voor heb.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

FUNimations schreef:Dus als je rijlessen volgt moet je nog geen voorlopig rijbewijs hebben na het slagen voor de theorie.
Kmeen gelezen te hebben dat zelfs met de rijschool het de bedoeling is dat je tussen de lessen door ook oefent wat je geleerd hebt. Dus dacht dat je daarvoor dus eerst ene voorlopig rijbewijs nodigt had met oog op 20u rijles, en je dan met het attest naar de gemeente moest en ze daar een stempelke ofzo op da voorlopig zetten..

ja kheb nooit veel interesse gehad om te leren rijden. Dees is mischien iets waarvan jullie zeggen, dat hoor je toch overaal. Kben er nu aan begonnen omdat ik er de tijd voor heb.
met de rijschool rijden vraagt inderdaad geen voorlopig rijbewijs... Je kan gewoon eerst je lessen nemen, en pas dan je voorlopig aanvragen en zelf beginnen oefenen.

Het is volgens mij toch aangewezen om eerst een VRB 36M aan te vragen zodat je tussen je lessen door wat kan oefenen, anders zal je waarschijnlijk vreselijk traag vorderen... Na je lessen kan je dan met je bekwaamheidsattest een voorlopig rijbewijs 18 maanden aanvragen... Oke, opnieuw foto's en 9 euro, maar dat is nu toch nog te betalen...
Inazuma
Berichten: 11375
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

FUNimations schreef:Dus als je rijlessen volgt moet je nog geen voorlopig rijbewijs hebben na het slagen voor de theorie.
Inderdaad.
Er is geen voorl. rbw. nodig om met de rijschool te gaan rijden.
Kmeen gelezen te hebben dat zelfs met de rijschool het de bedoeling is dat je tussen de lessen door ook oefent wat je geleerd hebt.
Als je na de les verder kan oefenen wat je in de rijschool geleerd hebt, is dat uiteraard een pluspunt.
Eens je een techniek onder de knie hebt, moet men daar minder aandacht aan besteden, en kan de instructeur zich op andere dingen concentreren.
FUNimations

Bericht door FUNimations »

Kdenk dak het nu wel snap.
Nog es bedankt.
Alles wat ik nu vroeg staat waarschijnlijk ook op die praktijk cd-rom :)
Waar ik dus om ging vragen bij het inschrijven voor de lessen...
Plaats reactie