Examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lynn

Examen

Bericht door Lynn »

Hey, ik ga maandag voor mijn rijexamens.. ben zo bang.. ik weet dat ik kan rijden, maar dan ga ik ZO nerveus zijn. Nu , wat is defensief rijden precies? Want ik lees hier vele voldoendes. ik moet trouwens om 8u gaan.. Lekker veel file en drukte ! In mijn voordeel 8)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Examen

Bericht door Jozef »

Lynn schreef:wat is defensief rijden precies?
Defensief rijden betekent dat je voorziet welke fouten anderen zouden kunnen maken, je er rekening mee houdt en je ervoor zorgt dat er daardoor geen ongeval gebeurt.

Het klassieke voorbeeld: er rolt een bal over de rijbaan. Defensief rijden betekent in dat geval dat je rekening houdt met de kans dat er een kind de rijbaan opgelopen komt achter die bal aan, en dat je dus alvast sterk vertraagt, zodat je desgevallend het kind niet aanrijdt. :wink:
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

om 8u gaan.. Lekker veel file en drukte ! In mijn voordeel
?????
Lynn

Bericht door Lynn »

Zucht :( ik had het verkeerde papier van de verzekering bij.. Mijn nieuw was niet toegekomen met de post, iets misgelopen.. Meteen goeie indruk gemaakt :? Morgenvroeg opnieuw, same time, same place.. Voor mij 2 mensen er niet door.. Hopelijk gaat alles morgen goed. Wel véél fietsers op de baan vanmorge, das druk, maar gelukkig kan ik door de file niet sneller dan 20 km/u rijden en kan ik dus veilig en op tijd stoppen. Duimen maar voor morgen :) x
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Lynn schreef:maar gelukkig kan ik door de file niet sneller dan 20 km/u rijden en kan ik dus veilig en op tijd stoppen.
Goca schreef:Indien u niet voldoende deelneemt aan het verkeer, kan de examinator uw examen niet beoordelen.
Ik denk dus niet dat de examinator je 45 minuten in de file zal laten rijden.
Daarmee bewijs je niet echt dat je goed kan rijden hé.
Gast

Bericht door Gast »

Als je zo de praktijkexamen gaat af te leggen,dan vraag ik mij af hoeveel maanden stageopleiding je gedaan heb voor je naar het praktijkexamen gaat.

"Want sommige leerlingen denken dat rijbewijs behalen een spel is." :?:
Plaats reactie