overstappen leerplan

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

overstappen leerplan

Bericht door csser »

hallo ik heb een vraagje voor jullie waar jullie mij meschien bij kunnen helpen
ik heb nu al mijn voorlopig rijbewijs van 36 maanden met begeleider
maar zou ik kunnen overstappen naar zonder begeleider als ik 20 uren les volg
of moet ik dan opnieuw mijn examen doen of wat moet ik anders doen
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

20 uur praktijkles volgen.
Met het bewijs dat je in de rijschool krijgt naar het gemeentehuis gaan.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

en als je zoon attest hebt en naar stadhuis geweest bent mag je zeker aleen rijden
maar mag je dat voorlopig rijbewijs ook gebruiken als je werkt vb als koerier
sandrien

Bericht door sandrien »

ik geloof dat je voor beroepsgebruik 3 jaar een volwaardig rijbewijs moet hebben, ik denk dus niet dat dat zal gaan. zeker kwestie van verzekering enzo zal het al zeker niet gaan.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

het werk dat ik doe is brandertechnieken waarbij ik van huis tot huis moet rijden met een vrachtoutotje van het werk dus zou ik daarmee mogen rijden tijdens het werk als ik een voorlopig rijbewijs heb zonder begeleider
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

sandrien schreef:ik geloof dat je voor beroepsgebruik 3 jaar een volwaardig rijbewijs moet hebben
Waar heb je dat gehoord?
Dat klopt volgens mij niet..


Je mag alleszins geen commercieel goederenvervoer doen.
Artikel 6

De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :
...
2° Het voertuig :
...
c) mag in commercieel verband geen goederen vervoeren, behalve als de bestuurder houder is van een voorlopig rijbewijs geldig voor de categorieën C of C + E of de subcategorieën C1 of C1 + E;
En wat versta je precies onder een vrachtautootje?
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

3 jaar rijbewijs klopt niet; Ik heb ook firmawagen en heb het nog maar 3 maand. (had de wagen trouwens al na een week)
en wat ik erin vervoer staat niets van in mijn contract. Dus daar moet ge u niets van aantrekken.

Wat betreft het voorlopig rijbewijs en rijden met de wagen. Dat moet ge bij uw baas navragen. De verzekering kan misschien lastig doen. Heb echter wel gehoord dat er iemand bij ons ooit een wagen gekregen heeft omdat het echt noodzakelijk was. Hij zal misschien wel zelf hebben moeten inleveren om de extra kosten van de verzekering mee te dekken.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

wat ik zou vervoeren is vooral reparatiematreaal voor centrale verwarming het is een vrachtauto voor rijbewijs b
dus dat zou geen probleem mogen zijn ?
Plaats reactie