examenparcours

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Vera

examenparcours

Bericht door Vera »

Graag vernam ik enkele examenroutes vanuit het examencentrum te Haasrode. Waar parkeren en waar keren in een smalle straat?
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Dat kan praktisch in elke straat zijn, dus daar zal je nauwelijks locaties voor vinden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

En wat de route's zelf betreft.
Ik ken Haasrode helemaal niet maar je mag er zeker van zijn dat alles wat binnen de tijd van ongeveer een half uur bereikbaar is van uit het examencentrum zelf tot de examenroute behoort. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Charlottie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2007, 20:10

Bericht door Charlottie »

tip: de wijk aan de kazerne, daar heb ik moeten parkeren en keren, en al mijn vriendinnen ook!
Karl

Bericht door Karl »

Charlottie schreef:tip: de wijk aan de kazerne, daar heb ik moeten parkeren en keren, en al mijn vriendinnen ook!
is dat de Michotte Kazerne aan de parkstraat of een andere. Parkstraat ligt als ik de routeplanner mag geloven ongeveer binnen het half uur van het examencentrum, tenzij er nog een kazerne in de buurt is.
Charlottiekie

Bericht door Charlottiekie »

das aan haasrode examencentrum vlakbij! als je vertrekt aan examencentrum moet je rechts afslaan, en dan blijven volgen, je passeert de legerkazerne, en dan die wijk voor je is de wijk
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Het heeft weinig zin om routes van buiten te leren. Wat je wel kan doen is op voorhand wat in de buurt rondrijden en je een beeld te vormen van de verschillende verkeerssituaties en verkeerstekens (snelheidsbeperkingen, zoneborden, ...).

Ongeacht of je slaagt voor je examen moet je altijd in staat zijn om de verkeersregels te volgen, ook op plaatsen waar je voordien nog nooit geweest bent.
domi

Re: examenparcours

Bericht door domi »

route vanuit examencentrum Haasrode: Hertogstraat, rechts naar Kerspelstraat, 2de links, 1ste rechts (zocht hier een auto om achter te parkeren denk ik maar vond er geen) links Leeuwerikenstraat naar beneden, rechts Hertogstraat tot Naamsesteenweg, rechts over spoorweg tot Naamsepoort, rechts de ring op, aan Parkpoort volledig omkeren zodat je in tegenovergestelde richting op ring komt, eerste rechts (weldadigheidsstr)1ste links hier parkeren, rechts , rechts,Parkstraat, Parkpoort links, Tiensepoort rechts naar Tiensestw, dan ergens naar echts, ik denk de Philipslaan, links naar brug toe en daar keren, terug eerste rechts(rechtdoor mag je niet en hij zegt niets dus opletten!) zo terug op Tiensestw, lichten rechts richting E40(Meerdaalboslaan) aan industrieterrein links, dan rechts, volgen tot je op een moment terug rechts gaat om op Geldenaaksebaan te komen, aan lichten links, tot rotonde, helemaal rond en dan naar examencentrum;
Het was geen gemakkelijke examinator,een oudere man, hij beweerde halverwege dat ze niet vlot genoeg reed maar voor mij was het vlot genoeg! Je niet laten opjagen dus. Geen fouten gemaakt . Resultaat: geslaagd!
succes
gaste

Re: examenparcours

Bericht door gaste »

wordt er ook op de E40 opgereden in Haasrode? of alleen richting stad via Heverlee?
mama

Re: examenparcours

Bericht door mama »

Ik heb de route van mijn dochter gepost in het topic "examenroutes" ((een van) de laatste bladzijde (s) zal dat zijn).

Maar je moet idd. overal kunnen rijden, en al hadden wij Leuven tig keer doorkruist, toch waren er stukjes van de route die we niet hebben geoefend vooraf (of enkel in de andere richting of zo). Maar als je op de regels en de borden let mag dat geen probleem zijn.
mama

Re: examenparcours

Bericht door mama »

Ik bedoel natuurlijk het allereerste topic hier, *** praktijkexamen***
Plaats reactie