de nieuwe methode => niet geslaagd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
greggy

de nieuwe methode => niet geslaagd

Bericht door greggy »

Hoi iedereen,

Gisteren ben ik mijn praktijkexamen gaan doen volgens de nieuwe regeling. Resultaat niet geslaagd:
specifieker: bediening voertuig:
- VOORBEHOUD:
schakelen
rem- en vertragingstechniek

-manoeuvres: slecht
parkeren achter een vtg/ uitv. man: te veel herbeg.
parkeren achter een vt/richtlijnen: niet opgevolgd
OPMERKINGEN: tussenkomst examnitor

Vrijdag terug opnieuw

Kan iemand mij juist vertellen wat de richtlijnen van het parkeren dan wel zijn. De stoep raken MAG NIET! Je mag niet te ver achter de wagen voor je staan? Moet je max 30 cm van de stoep staan dus 5 cm mag ook? Je mag je niet terug voorwaarts corrigeren, indien je niet goed staat....
Alle tips voor het parkeren zijn welkom...

Te veel je koppeling gebruiken mag ook niet...

Ik zou jullie dankbaar zijn als jullie me nog wat kunnen bij brengen.
Morgen staat mij een hele oefendag voor de boeg:) Hopelijk gaat het vrijdag beter

Nog één vraagje:

Wat zijn juist de dimlichten, standlichten, grootlichten
Ik dacht als de dimlichten de lichten waren waarmee je dimt om voorbij te steken, maar blijkbaar niet...


groetjes
greggy

antwoord

Bericht door greggy »

Bertje schreef: Kijk voor de lichten eens in het hoofdstuk 'LICHTEN en CLAXON,' dit is leerstof die je ook voor het theorie-examen moest kennen.

Rem- en vertragingstechniek: waarschijnlijk heb je bij het vertragen steeds onmiddellijk je koppeling ingeduwd en vertraagd met je rem. Als je geen plotse noodstop moet maken, dan moet je vertragen door te remmen op de motor. Hoe dit moet staat onder andere hier uitgelegd.

Bij het parkeren ben je blijkbaar teveel herbegonnen misschien heb je jezelf te weinig plaats gegeven? Probeer de volgende keer eens wat verder achteruit te rijden zodat je meer plaats hebt om je auto vooruit te rijden.
Een tussenkomst van de examinator of begeleider heeft altijd als resultaat dat je niet geslaagd bent als een van hen het examen onderbreekt wil dit zeggen dat uit je rijkunsten blijkt dat je niet klaar bent om je alleen in het verkeer te begeven.

Voor de beschrijving van de nieuwe manoeuvres verwijs ik je naar het hoofdstuk 'Praktijk B Vanaf 1/12/06.'

wat is nu juist het verschil tussen dimlichten en grootlichten of is dat hetzelfde....
Moet je op een bepaalde afstand staan van de auto voor u bij het parkeren mag dat drie meter zijn achter die auto...
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: antwoord

Bericht door Rafael »

greggy schreef: wat is nu juist het verschil tussen dimlichten en grootlichten of is dat hetzelfde....
Die vraag heb je hier ook gesteld, en die is daar ook beantwoord. Kijk daar dan eens even? Dat is trouwens een theorie vraag, toevallig erg veel geluk gehad met je theoretische examen?
greggy schreef: Moet je op een bepaalde afstand staan van de auto voor u bij het parkeren mag dat drie meter zijn achter die auto...
GratisRijbewijsOnline.be -&gt Praktijk vanaf 1/12/2006 schreef: - Zorg ervoor dat uw voertuig op minder dan 0,30 meter van de stoep (trottoir) en evenwijdig met de stoep (trottoir) opgesteld staat.
- Het voertuig moet vooraan op minstens 1 meter van het andere voertuig verwijderd zijn.
Over een maximum afstand lees ik niets, maar ik denk dat je zelf wel snapt dat je hier in niet hoeft te overdrijven.
Sp1n
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2006, 00:00

Bericht door Sp1n »

volgens mij mag je toch wel de stoeprand bij het achteruit rijden raken (tijdens het parkeermanoeuvre)? zolang je er niet overheen gaat...
als je die stoeprand raakt hoef je gewoon even trug vooruit te rijde.(zo hebben ze het mij toch aangeleerd bij de rijschool )
allee dat d8 ik toch ,correct me if i'm wrong
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Sp1n schreef: volgens mij mag je toch wel de stoeprand bij het achteruit rijden raken (tijdens het parkeermanoeuvre)? zolang je er niet overheen gaat...
als je die stoeprand raakt hoef je gewoon even trug vooruit te rijde.(zo hebben ze het mij toch aangeleerd bij de rijschool )
allee dat d8 ik toch ,correct me if i'm wrong
no way.
Is juist heel slecht want je kan er uw velgen mee beschadigen. + dat getuigt er volgens mij van dat je onvoldoende weet hebt van het maneuvre waardoor de examinator je wel eens zou kunnen buizen.

In de rijschool zeiden ze wel om terug vooruit te rijden als blijkt dat je de rand zal meehebben, het is in ieder geval niet aan te raden om tegen de rand te rijden.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Kijk voor de lichten eens in het hoofdstuk 'LICHTEN en CLAXON,' dit is leerstof die je ook voor het theorie-examen moest kennen.

Rem- en vertragingstechniek: waarschijnlijk heb je bij het vertragen steeds onmiddellijk je koppeling ingeduwd en vertraagd met je rem. Als je geen plotse noodstop moet maken, dan moet je vertragen door te remmen op de motor. Hoe dit moet staat onder andere hier uitgelegd.

Bij het parkeren ben je blijkbaar teveel herbegonnen misschien heb je jezelf te weinig plaats gegeven? Probeer de volgende keer eens wat verder achteruit te rijden zodat je meer plaats hebt om je auto vooruit te rijden.
Een tussenkomst van de examinator of begeleider heeft altijd als resultaat dat je niet geslaagd bent als een van hen het examen onderbreekt wil dit zeggen dat uit je rijkunsten blijkt dat je niet klaar bent om je alleen in het verkeer te begeven.

Voor de beschrijving van de nieuwe manoeuvres verwijs ik je naar het hoofdstuk 'Praktijk B Vanaf 1/12/06.'
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Je rijdt er toch tegen met de band en niet met de velg, aangezien je loodrecht achteruit rijdt?
greggy

geslaagd

Bericht door greggy »

ben geslaagd:d
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Clio-Tuning schreef: Je rijdt er toch tegen met de band en niet met de velg, aangezien je loodrecht achteruit rijdt?
Als je loodrecht achteruit rijd zou je de borduur normaal gezien niet mogen kunnen raken. Bij hoge borduren (of indien je grote velgen hebt) kun je uw velgen dus wel beschadigen. Anders enkel uw banden, maar denk niet dat zoiets ook zo gezond zal zijn voor uw banden zelf.

Zit hier ook nog met een vraagje in verband met dat keren in een straat.
Stel dat je u moet keren in een straat met aan uw rechterzijde een parkeerstrook. Mag je dan tijdens het terug achteruit rijden ook over die parkeerstrook rijden, of mag je enkel de rijvakken gebruiken?
Zelfde voor een parkeerstrook aan uw linkerkant, mag je dan daarop rijden om aan de rand van het trottoir of fietspad te gaan staan, of mag je daar ook enkel de rijbaan zelf gebruiken?
loret

rijbewijs B

Bericht door loret »

Ik ben op 5 decmeber ook geweest en ik was niet geslaagd, ik moet 9 januari teruggaan! het enigste wat ik misdeed was te weinig in de spiegels kyken...
Hy zei tegen my 'als ge volgende keer genoeg in uw spiegels kykt zyt ge zeker door want ge ryd heel vlot'
Maar ik heb gelezen dat een moderator hier als antwoord ergens heeft gegeven dat als ge gebuist zyt dat ge nie bekwaam zyt om alleen te ryden, MAAR WAAROM... waarom mag dan iemand die 3 maanden alleen ryd die buist, toch verder alleen mag ryden? Sorry maar uw uitlegske klopt toch niet hoor.
Maja maakt niet uit, ook al zijn we gebuist, we moeten toch teruggaan tot we erdoor zyn. En ik geef nie op, dan kenne ze my nog nie :p ook al is de kans 4/10 We zullen ook wel by die 4 horen eh, al moet ik 20 keer teruggaan, halen zal ik het! xxxx
Gast23456

Bericht door Gast23456 »

Quote: parkeren achter een vtg/ uitv. man: te veel herbeg.
parkeren achter een vt/richtlijnen: niet opgevolgd
Kan iemand me uitleggen wat teveel herbeg betekent ? en wat zijn de richtlijnen?

(moet je bv spiegels gebruiken bij het achterwaarts parkeren??)
Watchdog
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2006, 00:00

Bericht door Watchdog »

Gast23456 schreef:
Quote: parkeren achter een vtg/ uitv. man: te veel herbeg.
parkeren achter een vt/richtlijnen: niet opgevolgd
Kan iemand me uitleggen wat teveel herbeg betekent ? en wat zijn de richtlijnen?

(moet je bv spiegels gebruiken bij het achterwaarts parkeren??)
herbeginnen, dat denk ik te mogen afleiden uit de commentaren hierboven
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: rijbewijs B

Bericht door Rafael »

loret schreef: Maja maakt niet uit, ook al zijn we gebuist, we moeten toch teruggaan tot we erdoor zyn. En ik geef nie op, dan kenne ze my nog nie :p ook al is de kans 4/10 We zullen ook wel by die 4 horen eh, al moet ik 20 keer teruggaan, halen zal ik het! xxxx
Triestige instelling. Fijn dat je het niet opgeeft, maar je instelling is compleet waardeloos. Je moet niet teruggaan met een kans van 4/10, het is geen gokspel, je speelt niet met geld, maar met levens. Je zou beter voldoende oefenen, en terug gaan met 9/10, of nog beter, 10/10.
Gast23456

Bericht door Gast23456 »

kan er iemand me zeggen of je nu je spiegels moet gebruiken bij het achterwaarts parkeren of niet? Want ik vind hier nergens info over
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Dit moet niet nee, je kan bvb ook gewoon door je achtervenster kijken als dat voor jou voldoende is.
Plaats reactie