Anonymous schreef:
Grote fout die de concentratie volledig heeft doen verdwijnen :s. ben er nog eens uitgereden en dan wel perfect ingereden en direct juist,
Blijkbaar was de concentratie dan toch niet zover weg, want je parkeerde vlak erna meteen goed ...

Citaat:
maar de mevrouw was niet te spreken over het troitoir.
Blijkbaar had je niet meer in de gaten waar je auto eigenlijk heen aan het rijden was - zie ook dat boompje - en was dat dan ook nog eens op het trottoir.
Dat kan gevaarlijk worden ...
Citaat:
na deze fout ben ik niet gestopt voor een voetganger aan de overkant die aanstallen maakte tot oversteken. (Aan andere kant was ook niemand gestopt en ik had dus te laat gezien dat die persoon wou oversteken).
Dat er aan de andere kant niemand stopt is uiteindelijk geen excuus - die denken ongetwijfeld hetzelfde ...
Je gaat dergelijke situaties wel vaker meemaken.
Zelfs als je stopt aan een zebrapad, doet dat bij een hoop tegenliggers nog niet een lampje aangaan dat er wel eens iemand zou willen oversteken .
Citaat:
In Eeklo zijn er ook heel veel vertragingsdingen. Bv afwisselend links rechts parkeren of een soort grasperkje ineens aan de rechterkant. Door een brede tegenligger ben ik met achterwiel ook beetje op die rand van zo'n perkje gereden. Had voor dat ding moeten stoppen,
Inderdaad: voorrang verlenen als je zelf een hindernis voorbij moet rijden, en uiteraard doe je dat voor de hindernis.
Met de breedte van de tegenligger heeft dat uiteindelijk niet veel te doen ...
Citaat:
(Op mijn papier stond dat ik teveel rechts rijd, ik vermoed dat dit hierop slaat dan)
Dat is goed mogelijk ja.
De verplichting zo rechts mogelijk te rijden, betekent niet dat je gevaarlijk ver naar rechts moet rijden, buiten de rijbaan of rakelings naast geparkeerde voertuigen moet gaan rijden.
Citaat:
Als iemand tips heeft om je te blijven concentreren nadat je iets misdoet (en examinator duidelijk ongenoegen hierover laat blijken), laat maar horen wnt over een maand probeer ik nog eens!
Je kan een begane fout niet meer ongedaan maken, je kan enkel zorgen dat je verder geen fouten maakt.
Als het een stevige fout was, heb je in principe niets meer te verliezen, je kan er enkel nog bij winnen en hopen dat de rest van de rit de examinator overtuigt dat het een eenmalige uitschuiver was.
Rustig blijven, een keer diep ademhalen, en weer verder.
Succes volgende maand