**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

bjorn13579 schreef:Vandaag geweest, gebuisd door een stom fout. Examinator was correct. twee voorbehouden voor bochten (vergeten terug te schakelen) en richtingsverandering zich vergewissen bord F50 bis, al weet ik niet wat dat betekent.
Dit is een F50 bis :
Afbeelding

Bestaat ook met Afbeelding, of met een combinatie van de twee.

Beter of nadrukkelijker uitkijken voor fietsers / voetgangers bij het afslaan dus.

Maar dan parkeren.
Het gekke was dat al de keren ervoor het perfect lukte.
Als het normaal lukt, kan je gewoon pech gehad hebben, en wat last van de zenuwen net omdat het in eerste instantie misloopt is ook niet ongewoon. Maar alleen rustig blijven en herbeginnen helpt uiteindelijk.

Volgende keer ben je waarschijnlijk al wat rustiger (je hebt het dan al eens meegemaakt) en lukt het waarschijnlijk / hopelijk wel ineens.


Blijven oefenen, en wat meer aandacht aan remtechniek, afslaan en parkeren besteden.
bjorn13579

Bericht door bjorn13579 »

Dat van die bochten is gewoon omdat met mijne auto dat wel gaat in die versnelling en die met de rijschool niet. En ja ik zal er normaal gezien door zijn, was er eigenlijk normaal doorgeweest en moet er ook door zijn aangezien ik toch anders 2000 euro kwijt ben aan rijlessen. Instructrice was natuurlijk kwaad, maar ja, wat kan ik er aan doen dat het dan mislukt, wanneer het anders wel lukt.
GTA freak

parkeren

Bericht door GTA freak »

op het examen zelf, moet je altijd rechts parkeren of kan het ook zijn dat je aan de linkerkant moet parkeren?
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: parkeren

Bericht door Inazuma »

GTA freak schreef:op het examen zelf, moet je altijd rechts parkeren of kan het ook zijn dat je aan de linkerkant moet parkeren?
Je moet altijd langs rechts parkeren op het examen.
Genome
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:08

Bericht door Genome »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Geslaagd, met begeleider van de rijschool.

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Er werd mij in een bepaalde straat gezegd dat ik moest keren, ik moest wel zelf de plaats in de straat uitkiezen. Was in orde.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een auto die de examinator uitkoos. Genoeg plaats gekregen (maar ik denk niet de verplichte 11 meter :P ). Uitstappen alsof ik naar een winkel zou gaan, maar deuren sluiten moest niet van de examinator (heeft hij uitdrukkelijk gezegd). Hij zei wel dat ik al de rest wel moest doen (dus uiteraard handrem, motor afzetten, sleutel uit contact halen, opletten bij uitstappen enz.) Ik ben langs achter naar het trottoir gelopen en dan langs voor weer terug ingestapt. Was in orde.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ruitenwisservloeistof
Dan alle lichten (stand, dim, groot, mist, pinkers, remlichten) en het geluidssysteem gebruiken. Dan instappen, raam opendoen, zeggen hoe ik controleer dat ik juist zit (dus knie lichtjes gebogen bij ingedrukte koppeling, stuur "snijdt" de polsen, en de hoofdsteun) en wat ik dan daarna nog check (wat dus de veiligheidsgordel is). Was allemaal in orde.
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Proficiat :!:
Genome schreef:Geslaagd, met begeleider van de rijschool.
Een rijschoolinstructeur dan :?:
Of een rij-instructeur buiten rijschoolverband (wat men wel eens 'rijbegeleiding' noemt) :?:
Parkeren achter een auto die de examinator uitkoos. Genoeg plaats gekregen (maar ik denk niet de verplichte 11 meter :P ).
Ik ben eigenlijk nog nergens een verplichte afstand tegengekomen voor het parkeren.
Waar haal je die 11m vandaan :?:
Genome
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:08

Bericht door Genome »

Inazuma schreef:Proficiat :!:
Genome schreef:Geslaagd, met begeleider van de rijschool.
Een rijschoolinstructeur dan :?:
Of een rij-instructeur buiten rijschoolverband (wat men wel eens 'rijbegeleiding' noemt) :?:
Parkeren achter een auto die de examinator uitkoos. Genoeg plaats gekregen (maar ik denk niet de verplichte 11 meter :P ).
Ik ben eigenlijk nog nergens een verplichte afstand tegengekomen voor het parkeren.
Waar haal je die 11m vandaan :?:
Hey Inazuma, dank u!

Ja inderdaad ik bedoelde een rijschoolinstructeur. De 11 meter haal ik van mijn rijschoolinstructeur, die zei dat ze verplicht om en rond de 11 meter moeten geven.
Nick(o)Name

Praktijk Sint-Denijs-Westrem

Bericht door Nick(o)Name »

EXAMENCENTRUM: SINT DENIJS WESTREM (Gent)

Plaats examinator: rechtsachter (examinator was zakelijk, niet vriendelijk en niet onvriendelijk, leek wel op een navigatiesysteem op de achterbank ;-)
Rijschool of begeleider: begeleider (moeder)
Voorafgaande controles: aanwijzen remvloeistof, contoleren lichten en geluidstoestel, aangezien mijn zetels en spiegels al goed stonden moest ik alleen uitleggen hoe ik dit gedaan had.
Parcours: woonwijken rond Sint-Denijs-Westrem en Sint-Martens-Latem, veel overgangen tussen 30 en 50 km/h zones (na een tijdje soms verwarrend in welke zone ik nu weeral zat).
Parkeren: achter een wagen, waar geen enkele auto achter stond, in smalle straat aan de zijkant van een dorpscentrum, uitstappen om de auto heen en weer instappen.
Keren in de straat: zelfde straat als parkeren, vrij te kiezen waar, er was geen verkeer maar er stond wel een kraan die werkzaamheden uitvoerde, ik heb direct voor de kraan gekeerd.

In 1 keer geslaagd, voor de theorie had ik 50/50, dankzij deze site!
Ik kreeg twee opmerkingen:
-te laat mijn richtingsaanwijzer aangezet tijdens het parkeren (was ik inderdaad bijna verheten, toch een beetje de zenuwen).
-altijd richtingsaanwijzer gebruiken bij omzeilen van een hindernis (blijkbaar had ik dit eens niet gedaan bij een hindernis die mij niet hinderlijk leek).
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijk Sint-Denijs-Westrem

Bericht door Inazuma »

Proficiat :!:
Nick(o)Name schreef:examinator was zakelijk,
Je komt uiteindelijk ook een zakelijk ritje doen, dat je neutraal beoordeeld wil hebben ;)
-altijd richtingsaanwijzer gebruiken bij omzeilen van een hindernis
Richtingsaanwijzers bij elke zijdelingse verplaatsing gebruiken, daar drukken we zo vaak op ... omdat er wordt naar gekeken.
Luc
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2009, 11:22

praktijkexamen

Bericht door Luc »

vandaag rij-examen afgelegd in Geel als begeleider van mijn dochter:
- examinator was correct en vrij vriendelijk, gaf duidelijke uitleg en instructies, nam plaats rechtsachter.
- voorgaande controles: koelvloeistof aanduiden, lichten en richtingaanwijzers aansteken + ruitenwissers, vooruitontwaseming en achterruitontdooiing aanzetten.
- route: richting Olen, via Larum naar Geel (Elsum kapel), meest vrij rustige wegen; eigenlijk maar 1 moeilijk kruispunt: Ring-Larumseweg.
- resultaat: van de eerste keer geslaagd

graag ook nog een dankwoord voor al de nuttige informatie die ik gevonden heb op dit forum en op de website van de rijprof !!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Proficiat,
Blij om te horen dat je veel nuttige info hebt gevonden op onze website(s). :)
De Rijprof.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Re: praktijkexamen

Bericht door Raniake »

Luc schreef:vandaag rij-examen afgelegd in Geel als begeleider van mijn dochter:
- examinator was correct en vrij vriendelijk, gaf duidelijke uitleg en instructies, nam plaats rechtsachter.
- voorgaande controles: koelvloeistof aanduiden, lichten en richtingaanwijzers aansteken + ruitenwissers, vooruitontwaseming en achterruitontdooiing aanzetten.
- route: richting Olen, via Larum naar Geel (Elsum kapel), meest vrij rustige wegen; eigenlijk maar 1 moeilijk kruispunt: Ring-Larumseweg.
- resultaat: van de eerste keer geslaagd

graag ook nog een dankwoord voor al de nuttige informatie die ik gevonden heb op dit forum en op de website van de rijprof !!
Reed uw dochter in een zwarte auto?
mbk

Bericht door mbk »

2x de lengte van je eigen voertuig staat in de brochure van het goca
mbk

Bericht door mbk »

Sorry, het antwoord over de lengte van de parkeerplaats is gericht aan Genome en Inazuma 2X de lengte van je voertuig
rachke
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 dec 2008, 16:49

Bericht door rachke »

Wat betekent faren?? :roll:
Plaats reactie