**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
elke3

rijexamen sint-denijs westrem

Bericht door elke3 »

EXAMENCENTRUM: SINT DENIJS WESTREM



Zat de bestuurder voor of achter jou?


Rechts achter

voorafgaande controles:

Viel eigenlijk goed mee. Bandendruk, richtingaanwijzers, lichten en rem.

Parkeren en draaien in een straat:

De mevrouw zei dat ik hier in deze straat achter een door haar gekozen auto mocht parkeren, veel ruimte achter de wagen. Het keren in de straat zelf was in dezelfde straat, wel een vrij drukke straat.

de route:

Poortakkersstraat- kortrijkse steenweg (rechts) – rechts richting gent- kortrijkse steenweg volgen – afslaan richting R4 naar rechts – R4 volgen tot zwijnaardse steenweg naar links – blijven volgen tot UZ naar rechts - de pintelaan volgen- eerste straat links (koekkoeklaan) rechtendoor tot aan krijgslaan naar links – richting sterre – richting oudenaarde volgen – eerste lichten rechts – R4 op – afslaan aan afslag station (rechtendoor) (parkeren, draaien in die straat), terug naar de M dupuis laan – links rijden snepkaai (50km/u) – 2de straat links (maaltenaard) – terug naar examencentrum

Resultaat:

Geslaagd zonder enige opmerkingen.
Gast123

Bericht door Gast123 »

EXAMENCENTRUM: GEEL

- In welk examencentrum ben je geweest : Geel
- Zat de examinator naast of achter jou? Achter mij( rechtsachter)
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Hij zei gewoon je keert in deze straat, je kiest zelf waar.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Hij duide een auto aan en daar achter parkeren.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Remvloeistof, rempedaal indrukken (voor controle van het remlicht), al de lichten, ontwaseming voor en achter, zetel ontregelen en terug correct zetten, en je spiegels opnieuw zetten.

Even een kleine opmerking: tijdens mijn examenroute reden we door Larum. Komende van Geel zelf, in het centrum van Larum reed ik eerst een vluchtheuvel over( in Larum centrum). Aan mijn rechterkant stond een grote boom met redelijk grote bladeren, maar daarin stond juist een verkeersbord met zone 30. Ik kon juist maar een stukje rood zien en dacht van ik zal maar 30 rijden.
Is er iemand die rond deze buurt woont en dit kan verifieren? Want mijn begeleider vertelde ook dat je dit bijna helamaal niet kon zien.

Ik was geslaagd van de eerste keer, dit forum heeft me als passieve gebruiker heel wat geholpen, Bedankt!
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

In 't paaltjesdorp (Larum dus) zit een zone 30 ja. Nu, ik kom daar ook maar heel af en toe, dus ik weet die ook niet exact liggen, maar ik heb toch steeds de borden duidelijk zien staan... Maar ja, een boom groeit en het kan zijn dat het daar ondertussen niet meer zo duidelijk is he... Ik geloof dat de zone dertig daar begint aan de allereerste verhoogde inrichting die je tegen komt (komende van geel), maar durf dat niet meer met zekerheid zeggen.

Je hebt daarna het bord einde zone 30 wel goed gezien? Dan zat je waarschijnlijk juist he :)
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: KONTICH

- Zat de examinator naast of achter jou? Vanachter.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?: remvloeistof, uitleggen hoe ik mijn zetel zou goedzetten moest ik hem ontregelen, en alle lichten afgaan.

Ik ben beginnen leren rijden in februari met een begeleider (mijn vader). Achteraf (3 weken voor mijn praktisch examen) 2 uur rijles genomen bij een zelfstandige rijinstructeur om te weten te komen wat ik nog fout deed/beter kon. Daar dan nog 2 weken bijna elke dag op geoefend, dan nog eens 2 uur rijles genomen bij diezelfde instructeur een halve week voor mijn examen om te kijken of het verbeterd was en dan deze morgen het effectieve praktijkexamen gaan afleggen. Na een kwartiertje mocht ik al terug binnenrijden, ik was een beetje verrast omdat ik al zo snel binnen moest, en alhoewel ik zelfzeker genoeg was dacht ik misschien toch dat ik een of andere ernstige overtreding had begaan waarvan ik me niet bewust was, maar het was vals alarm want ik ben geslaagd met (maar) 1 opmerking.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

De duur van de proef op de openbare weg is minstens 40 minuten.
Ik heb nu ook een 40 minuten vol gereden, maar eerder 30 à 35 en die madam heeft mij toen ik al zo goed als aan het examencentrum terug was: "ja, dan gaan we hier nog maar even links want uw tijd is nog niet gevuld"

Zijt ge zeker dat het al na een kwartier was? Dat is wel héél weinig dan. Ik vond wel zelf dat de tijd vloog... Ik had het gevoel dat ik nog maar 5 minuten in de auto zat toen ik al weer mocht uitstappen...
Gast

Bericht door Gast »

Even een kleine opmerking: tijdens mijn examenroute reden we door Larum. Komende van Geel zelf, in het centrum van Larum reed ik eerst een vluchtheuvel over( in Larum centrum). Aan mijn rechterkant stond een grote boom met redelijk grote bladeren, maar daarin stond juist een verkeersbord met zone 30. Ik kon juist maar een stukje rood zien en dacht van ik zal maar 30 rijden.
Is er iemand die rond deze buurt woont en dit kan verifieren? Want mijn begeleider vertelde ook dat je dit bijna helamaal niet kon zien.
Je hebt gelijk. Er staat wel degelijk een bord "Zone 30" verstopt tussen de bladeren van de boom ter hoogte van de wegversmalling.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4323
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Anonymous schreef:
Even een kleine opmerking: tijdens mijn examenroute reden we door Larum.
Aan mijn rechterkant stond een grote boom met redelijk grote bladeren, maar daarin stond juist een verkeersbord met zone 30.
Want mijn begeleider vertelde ook dat je dit bijna helamaal niet kon zien.
Je hebt gelijk. Er staat wel degelijk een bord "Zone 30" verstopt tussen de bladeren van de boom ter hoogte van de wegversmalling.
Voor degenen die de situatie daar beter kennen is het misschien mogelijk om de stad Geel te contacteren en dit te melden.
Het kan eenvoudig via deze webpagina.
Ik weet uit ervaring dat de mensen van de stad Geel vrij snel reageren op een melding.
Ik zou het zelf melden maar ken de juiste coördinaten niet (straatnaam,...)
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Raniake
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 apr 2009, 09:05

Bericht door Raniake »

Anonymous schreef:
Even een kleine opmerking: tijdens mijn examenroute reden we door Larum. Komende van Geel zelf, in het centrum van Larum reed ik eerst een vluchtheuvel over( in Larum centrum). Aan mijn rechterkant stond een grote boom met redelijk grote bladeren, maar daarin stond juist een verkeersbord met zone 30. Ik kon juist maar een stukje rood zien en dacht van ik zal maar 30 rijden.
Is er iemand die rond deze buurt woont en dit kan verifieren? Want mijn begeleider vertelde ook dat je dit bijna helamaal niet kon zien.
Je hebt gelijk. Er staat wel degelijk een bord "Zone 30" verstopt tussen de bladeren van de boom ter hoogte van de wegversmalling.
Kan je mij het adres geven?
Gast88

Bericht door Gast88 »

EXAMENCENTRUM: SINT DENIJS WESTREM

Plaats examinator: achteraan
Rijschool of begeleider? begeleider
Keren in de straat: vrij te kiezen waar, in afsneedorp waar er niets van verkeer was
Parkeren: zelfde straat, achter een wagen, waar geen enkele auto achter stond
Voorafgaande controles? geen, waarschijnlijk wegens tijdsgebrek omdat ik tijdens het spitsuur reed en in de fille heb gestaan.

Geslaagd, zonder enige opmerking
JN
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2009, 10:29

Bericht door JN »

xantingo schreef:
Anonymous schreef:
Even een kleine opmerking: tijdens mijn examenroute reden we door Larum.
Aan mijn rechterkant stond een grote boom met redelijk grote bladeren, maar daarin stond juist een verkeersbord met zone 30.
Want mijn begeleider vertelde ook dat je dit bijna helamaal niet kon zien.
Je hebt gelijk. Er staat wel degelijk een bord "Zone 30" verstopt tussen de bladeren van de boom ter hoogte van de wegversmalling.
Voor degenen die de situatie daar beter kennen is het misschien mogelijk om de stad Geel te contacteren en dit te melden.
Het kan eenvoudig via deze webpagina.
Ik weet uit ervaring dat de mensen van de stad Geel vrij snel reageren op een melding.
Ik zou het zelf melden maar ken de juiste coördinaten niet (straatnaam,...)
Ik heb gisteren gemerkt dat de bomen gesnoeid zijn en het bord weer duidelijk zichtbaar is
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Ja dat wilde ik ook natuurlijk de eerste keer erdoor.
ben vandaag voor de tweede keer gegaan en weer gezakt.

Ik kan goed rijden dat is allemaal geen punt ben gewoon twee keer gezakt op knullige wijze. Stom vanmezelf

Eerste keer had ik bord gemist verbodsbord was dus meteen terug rijden naar examencentrum...
Tweede keer gewoon te stom voor woorden snap nog steeds niet hoe ik zoiets in me hoofd kon halen.. je hebt van die hele kleine rotonde's in hasselt waar gewoon 3 paaltjes staan met blauw bord van rondgaand verkeer. en als je beetje grote auto hebt kan je er niet rond komen.
dus ik ging voorlangs bij dat geval. dus was meteen gezakt weeral na kwartiertje.
Snap nogsteeds niet waarom ik dit gedaan heb.. zo stom stom stom he.
iedereen waar ik mee doe rijden vind dat ik hardstikke goed kan rijden en zegge ik heb al bij mensen in de auto gezeten die slechter rijden en die hebben al paar jaar hun rijbewijs. etc.
Maar op het moment dat ik dat juist moet laten zien aan de examinator doe ik weer iets stoms. xD zeker door zenuwen of weet ik wat...

kan ik met een rijschool sneller op als normaal omdat die gereserveerde plaatsen hebben ofzo?
want de wachttijden zijn momenteel erg lang...
Inazuma
Berichten: 11372
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anoniem schreef:kan ik met een rijschool sneller op als normaal omdat die gereserveerde plaatsen hebben ofzo?
want de wachttijden zijn momenteel erg lang...
Aangezien je na 2 mislukte examenpogingen eender hoe voor 6 uur naar de rijschool moet, kan je eens informeren of zij vroeger een examenafspraak kunnen vastkrijgen voor jou.
Gast

Bericht door Gast »

Helaas kon het ten vroegste 25 juni volgens de rijschool.
ik heb gekozen om met de rijschool het praktijkexamen af te leggen raden jullie mij dit ook aan?
of zeggen jullie je kan beter met je eigen auto gaan?
koste 100 euro meer om met de rijschool te gaan.
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Waarom zouden wij dat extra aanraden of extra afraden?
In ons praktijkboek wordt wel uitgelegd waarvoor de rijschool allemaal zorgt als je met de auto van de rijschool examen doet en waarvoor jij in het andere geval zelf moet zorgen.
HANDBOEK PRAKTIJK

Als je praktijkles volgt, vraag je best in de rijschool onze PRAKTIJK B CD-ROM. In heel wat rijscholen krijg je die gratis.
PRAKTIJK B CD-ROM
bjorn13579

Bericht door bjorn13579 »

Vandaag geweest, gebuisd door een stom fout. Examinator was correct. twee voorbehouden voor bochten (vergeten terug te schakelen) en richtingsverandering zich vergewissen bord F50 bis, al weet ik niet wat dat betekent. Maar dan parkeren. Eerste keer zit ik 40 cm van de borduur af. Ik rij terug uit, maar eigenlijk iets te kort, dus ik terug achteruit en doordat ik te kort er langs af was raakten de spiegels bijna elkaar en grepen de examinator en begleider terug in. Het gekke was dat al de keren ervoor het perfect lukte. Volgende keer beter, al hoop ik dan toch dat ik slaag, want anders moet ik nog eens 6 uur rijles bovenop mijn 20 uur rijles.
Plaats reactie