Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum Geel

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
CarDriver

Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum Geel

Bericht door CarDriver »

Graag de routes van Herentals, Olen en Geel in GoogleMap in lijnen zetten zodat men die met
Google View kan bekijken.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door GRO »

Graag de routes van Herentals, Olen en Geel in GoogleMap in lijnen zetten zodat men die met
Google View kan bekijken.
Ben jij dat aan het maken voor onze bezoekers of moet iemand dat voor jou maken?
Dat is wel onbegonnen werk, want er zijn geen examenroutes, maar wel examenknopppunten.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door bert.covens »

De vaste doorgangspunten van het examencentrum in Geel vind je >>> hier.

Voor zover ik weet, is er in Herentals geen examenctrum, en in Olen ook niet.

Zoals GRO reeds meegaf, gaat het dus niet om vaste examenroutes. De kandidaat loot een lijstje met een aantal verplichte doorgangspunten. De examinator is dan verplicht om de kandidaat langs die doorgangspunten te sturen. Maar hij is volledig vrij in zijn keuze: in welke volgorde, langs welke richting hij een kruispunt neemt, het traject om al die doorgangspunten te passeren enz.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
CarDriver

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door CarDriver »

Wel, ik weet dat alle cursisten beginnen in Geel en stoppen daar ook. Dus als men examenroute Geel zou kiezen dan betekend het, dat een cursist rond Geel zal rijden in die doorgangspunten, dichbij Geel. We spreken hier wel over een rijexamen met een auto en niet met een helikopter wat dus betekend dat een auto van doorgangspunt A naar C een logische tussenweg zal aflegen bij B. Het zou stom zijn om een verre doorgangspunt eerst te doen en dan terugkeren om een dichtere doorgangpunt bij het examencentrum te doen en dan terug een verre maken. Men kan een straat bekijken in google view en beoordelen of het een straat zal zijn om te keren of mischien om te parkeren. Als het om keren gaat zal het zijn omdat men sneller bij een nabije doorgangspunt wil rijden die zeker geen manouvre van keren of parkeren toelaat.

P.S Kan mij iemand uitleggen welke van die doorgangspunten (examencentrum Geel) bij Geel, Olen of Herentals behoren.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door GRO »

Voorbeeld:
Startpunt en eindpunt: examencentrum
Doorgangspunt A = x
Doorgangspunt B = y
Doorgangspunt C = z

Van het examencentrum kan men naar X rijden via de aa straat of bb straat
Van het examencentrum kan met ook naar doorgangspunt Y rijden via de ff straat of de ww straat.
(de examinator beslist)
Van doorgangspunt Y kan je via uu of vv of rr of via de autostrade naar Z rijden.
enz...

Echte routes zijn er dus niet. Het is de examinator die beslist in welke volgorde hij de
doorgangspunten (er zijn er verschillende per examen) bereikt.

Het is best mogelijk dat uw voorganger doorgangspunten f, r, x, en z moet aandoen en jij
doorgangspunten s, w, x en y.

Resultaat, de examinator kan je in heel Geel laten rijden als hij maar de doorgangspunten heeft aangedaan die jij moet gedaan hebben.

Dus onmogelijk een kaart te tekenen.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door Wouter »

De examinator kan je letterlijk door elke straat sturen (behalve natuurlijk straten waar auto's niet in mogen...)
Zelfs een doodlopend straatje kan, daar zal je dan het keren moeten uitvoeren.
Op mijn examen waren we nogal vroeg terug, en zei de examinatrice: nu zijn we wel niet lang onderweg geweest he... Rij hier nog maar even naar links. En dan heb ik daar nog een blokje om gereden.

Er zijn GEEN routes. Een logsiche weg? Op het examen maakt het niet uit of de weg logisch is of niet, je moet toch 40 minuten rijden. Dus het heeft voor de examinator geen zin om je zo snel of zo kort mogelijk langs de punten te sturen.

Wil je toch straten beoordelen met Google StreetView? Dan moet je elke straat gaan bekijken waar je op ongeveer 20 minuten rijden van het examencentrum geraakt. (en dan nog 20 minuten terug = 40 minuten, zo lang duurt de rit normaal gezien)

Voor de doorgangspunten Geel: die staan op de site die Bert al gaf. Voor de gemakkelijkheid som ik ze hieronder ook nog even op:
Autoveiligheid schreef:Doorgangspunten examencentrum Geel
1. Twee-Molenstraat - Herentalseweg
2. Kapel - Elsum
3. Dr. Peetersstraat - Pas
4. Larumseweg - Ringlaan
5. Lebonstraat - Anemoonstraat
6. Rauwelkoven - Leliestraat
7. Antwerpseweg - Pas
8. Waaiburg - Asterstraat
9. Elsum - Violetstraat
10. Geelseweg - Veldstraat
11. Augustijnenlaan - Hellekensstraat
12. Stadspoortstraat - Kleerroos
13. Twee-Molenstraat - Herentalseweg
14. Geelseweg - Aarschotseweg
15. Boerenkrijglaan - Zavelstraat
16. Geelseweg - Oevelseweg
17. Schoolstraat - Beilen
18. Stationsstraat - Larumseweg
19. Hoogbuul - Industrielaan
20. Oosterwijkseweg - Boerenkrijglaan
21. Dorp - Bulestraat
22. Neerbuul - Moleneinde
23. Schommenstraat - Frans Willemsstraat
24. Kijnigestraat - Herentalseweg
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
CarDriver

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door CarDriver »

Ik het een lijst gemaak met behulp van Googlemap omdat ik de straten van Olen, Geel en Herentals niet van buiten ken. Dus de lijst met de doorgangspunten heb ik voor elke stad een lijst gedaan en zou graag weten of dat klopt. Zo kan men zelf een mogelijke routen voor elke stad appart vormen om googlemap. Graag een aanvullen als er fouten zijn.

Olen :
1. Lammerdries-Oost
2. Larumseweg, Olen
3. Aarschotseweg
4. Boerenkrijglaan
5. Zavelstraat
6. Oevelseweg
7. Schoolstraat
8. Beilen
9. Stationsstraat
10. Hoogbuul
11. Industrielaan
12. Oosterwijkseweg
13. Bulesstraat
14. Neerbuul
15. Industrielaan
16. Moleneinde
17. Schommenstraat
18. Frans Willenstraat

Geel:
1. Lammerdries
2. Tweemolenstraat
3. Herentalseweg
4. Dr.-Peetersstraat
5. Pas, Geel
6. Anemoonstraat
7. Rauwelkoven, Geel
8. Leliestraat, Geel
9. Waaiburg, Geel
10. Asterstraat, Geel
11. Elsum, Geel
12. Violetstraat, Geel
13. Veldstraat, Geel
14. Zavelstraat
15. Stationsstraat
16. Larumseweg

Herentals:
1. Lammerdries
2. Geelseweg,
3. Augustijnenlaan,
4. Hellekensstraat,
5. Stadspoortstraat,
6. Kleerroos, Herentals
7. Zavelstraat
8. Oevelseweg
9. Schoolstraat
10. Stationsstraat
11. Boerenkrijglaan
12. Dorp
13. Kijnigestraat
14. Herentalseweg
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door Wouter »

Ik begrijp nog altijd niet wat je nu in gods naam wil proberen...

"Zelf een mogelijke route vormen"? ELKE godganse straat binnen een straal van 20 minuten kan tot de 'route' behoren. Waarom zou je zoiets in een lijst proberen te zetten...

En als je het al in een lijst zou zetten, waarom zou je dan per stad/gemeente apart willen werken? Je krijgt niet "route Geel" of "route Olen" of "route Herentals". Je kan in 1 examen OVERAL binnen een straal van 20 minuten van het examencentrum terecht komen (hoe dikwijls ga ik dat nog moeten zeggen...) Je kan dus perfect in 1 examen én door Olen, én door Herentals, én door Geel komen.

En dan ga ik nog een laatste opmerking geven: autorijden leer je niet door kruispunten vanbuiten te leren. Autorijden leer je door ervaring op te doen. Zo veel ervaring, tot je het kan. Zelfs op onbekend terrein. Dat is de bedoeling.

Als ik je een goeie raad mag geven: stop met je tijd te verdoen door te zoeken naar onbestaande 'routes', maar stap in de plaats daarvan in je auto en gebruik je tijd nuttig: oefen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door bert.covens »

Je hebt nu al (meermaals zelfs) alle mogelijke verplichte doorgangspunten gekregen. Verder: trek een straal van om en bij de 20 minuten rond het examencentrum. Dan heb je ongeveer alles.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
CarDriver

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door CarDriver »

Elke cursist is nerveus voor een rijexamen. Door te rijden in een echte situatie loopt alles zeer vluchtig en snel.
Door rustig thuis de wegen te bestuderen, kan men een beetje de angst verminderen en ook de onzekerheiden.
Iedereen van ons in het middelbaar was altijd een beetje nieuwsgierig wat de vragen waren van de leerkracht
bij een toest. Ik kan iedereen verzekeren dat de bestuuders met een rijbewijs van meerdere jaren bij die routes zeker gebuisd zouden zijn. Ik begrijp niet waarop het zo erg is om die straten te bestuderen. Zo leert men op een rustige manier het verkeer kennen. De examinatoren hebben die routes gekozen omdat ze moeilijk zijn en niet omdat ze gemakkelijk zijn. Elke keer buizen cursisten omdat ze ergens te traag of te snel rijden en dat komt omdat ze met de omgeving niet zo goed gekend zijn.Dus is de moeite waard om die te bestuderen.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door Wouter »

Als je wil blijven geloven in je idee, doe gerust.

Maar ik denk eerlijk gezegd, om de redenen die ik al schreef, dat het tijdverspilling is, en ik ga er dus mjin tijd ook niet meer insteken.

Beter autorijden zal je alleszins niet gaan doen door jouw manier. En wees gerust, als je eigenlijk niet goed kan rijden, dan mag je de kruispunten nog zo goed kennen, waarschijnlijk val je toch nog door de mand op je examen hoor.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijexamenroutes Herentals, Olen en Geel. Examencentrum G

Bericht door de rijprof »

't Is net door op onbekende plaatsen met plotse verrassingen te gaan rijden dat je het meest leert.

Je weg kennen in het examengebied, geeft je een licht voordeel, maar verwacht er ook niet teveel van.
Steek je tijd zoveel mogelijk in oefenen en wat minder van achter de PC. :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie