Enkele vraagjes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Enkele vraagjes

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Volgende week donderdag ga ik op voor mijn praktijkexamen in Bree. Maar ik heb een aantal vraagjes waar ik graag een antwoord op gehad had.
1. Ik lees hier: 'uitleg zithouding' wat moet je dan vertellen? Dit? Door koppelingspedaal in te drukken (been lichtjes gebogen); en etc....?
2. Als je een kaartje trekt en er staat op : bandenspanning , moet je dan gewoon je ventiel aanduiden of moet je nog uitleg geven? Zoja, wat moet je dan zeggen :P?
3. (laatste vraag :P ) : Wat bedoelen ze met uitleg geven over bandenslijtage? Je kan toch alleen maar uitstappen en je groeven nakijken? & als je je wiel draait moet je dan achteruit rijden, of mag je gewoon blijven stil staan en je wiel draaien?

Sorry voor al deze vragen, maar dit leek me de beste plaats om uitleg te vragen! Alvast heel fel bedankt aan iedereen!!!!

Rafael: bericht afgesplitst
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jari »

Dag Gast,

Hiervoor had je misschien beter een nieuw topic aangemaakt, dit is het topic voor de geslaagden ;)
1. Ik denk dat je best achter het stuur gaat zitten en het inderdaad voordoet. Je zet je neer, drukt de koppeling in, zegt dat je been lichtjes gebogen moet zijn... Je legt je handen op het stuur, zegt dat ze zo kan bepalen hoe je zetel moet staan... Zeg hoe je hoofdsteun moet staan...
Sommige examinatoren vragen om je stoel en buitenspiegel te ontregelen, anderen vragen inderdaad enkel de uitleg.

2. Ventiel aanduiden en uitleggen dat je de correcte bandenspanning kan vinden in het boekje van je auto en vaak ook op een sticker in de deur. Weet dat je je bandenspanning best regelmatig checkt ("platte" banden verstoken meer), zeker wanneer je met een volgeladen auto op reis vertrekt...

3. Best een klein beetje rijden om je wiel te draaien, met droogsturen zijn ze nooit erg blij want dat levert bandenslijtage op ;) Je legt gewoon uit hoe je de slijtage nagaat. Op je banden zitten slijtage indicatoren, die kan je aanwijzen. Je kan ook zeggen dat er speciale metertjes voor bestaan en dat 1.6 mm de absoluut minimale diepte is.

Veel succes!!!!
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Rafael »

Jari schreef:3. Best een klein beetje rijden om je wiel te draaien, met droogsturen zijn ze nooit erg blij want dat levert bandenslijtage op ;)
Bandenslijtage is het minst van je zorgen op dat moment, de slijtage aan je stuurinrichting daarentegen... ;)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4324
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Jari schreef:Weet dat je je bandenspanning best regelmatig checkt ("platte" banden verstoken meer), zeker wanneer je met een volgeladen auto op reis vertrekt...
Banden met een te lage spanning worden ook snel te warm, en daarmee stijgt het risico op een klapband.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Enkele vraagjes

Bericht door Gast »

Ohh hartelijk bedankt!!!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Enkele vraagjes

Bericht door de rijprof »

zie ook : http://www.derijprof.be" target="_blank
klik door naar > controles
Je vindt er de uitleg die je moet geven aan de examinator.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie