Tachograafplichtig?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
busje_33
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:56
Locatie: Deurne

Tachograafplichtig?

Bericht door busje_33 »

Beste forumbeheerders;

Ik weet niet meteen waar ik dit kwijt kan, en omdat ik op andere fora geen respons krijg post ik het hier, in de hoop dat hier iemand ons kan helpen met deze niet alledaagse kwestie...
Het zit namelijk zo:

Wij zouden graag twee oldtimer lijnbussen verhuren in het Antwerpse voor trouwfeesten en dergelijke, om de kosten van de restauratie te dekken & voor het plezier - is onze hobby (als een soort bijberoep)
Vraag is:
-Zijn wij tachoplichtig? (Vind het namelijk moeilijke materie, en weet ook niet onder welke categorie wij vallen!!)

-Zoja, moet dit dan een digitale tachograaf zijn? Want ik twijfel of dit wel kan worden ingebouwd in dergelijk oud voertuig (ene bus is van '78, andere van '80)... Misschien kan een analoge nog? Had gelezen dan voertuigen vanaf 2006 een digitale tachograaf moeten hebben, maar vind wederom niets gepast voor onze situatie...

Vast hartelijk bedankt en vriendelijke groeten

Anja & Dennis
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Er zal (ook op het andere forum) wel een antwoord komen, maar vergeet niet dat zowel hier als op het andere forum de vragen beantwoord worden door mensen die hun vrije tijd daaraan spenderen...

Je hebt (op het andere forum) pas gisteravond je vraag gesteld en je verwacht meteen een antwoord :?

Ik zal het voor je uitzoeken, maar ik heb momenteel zeer weinig tijd en het kan dus wel enige dagen op zich laten wachten.

Even geduld dus... :wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
busje_33
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:56
Locatie: Deurne

Bericht door busje_33 »

xantingo schreef:Er zal (ook op het andere forum) wel een antwoord komen, maar vergeet niet dat zowel hier als op het andere forum de vragen beantwoord worden door mensen die hun vrije tijd daaraan spenderen...

Je hebt (op het andere forum) pas gisteravond je vraag gesteld en je verwacht meteen een antwoord :?

Ik zal het voor je uitzoeken, maar ik heb momenteel zeer weinig tijd en het kan dus wel enige dagen op zich laten wachten.

Even geduld dus... :wink:
Hallo

Ik wil zeker niet ongeduldig overkomen, maar het is vrij dringend, vandaar...
Het is uiteraard te begrijpen dat het niet eenvoudig is om op zoiets te antwoorden, het is ook geen alledaagse kwestie... :oops:
Mijn excuses in elk geval en reeds hartelijk dank!

Met vriendelijke groeten

Anja
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Je woont in Deurne.
Als het toch zo dringend is, waarom spring je dan niet even binnen in het examencentrum of de Technische Controle in Deurne?
busje_33
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:56
Locatie: Deurne

Bericht door busje_33 »

ketje schreef:Je woont in Deurne.
Als het toch zo dringend is, waarom spring je dan niet even binnen in het examencentrum of de Technische Controle in Deurne?
Daar schijnen ze niet echt op de hoogte te zijn van zaken ivm bussen... We zijn er al eens iets anders gaan vragen (ivm een bus die gehomologeerd is tot vrachtwagen, en wat je dan moet doen om er terug een bus van te maken) en ze wisten het niet; noch de hoofdexaminator, noch de mensen van de keuring... Dus daarom hier :wink:
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Om verwarring en verkeerde interpretaties te vermijden ga ik dit topic afsluiten.

Het antwoord zal je binnenkort terugvinden op het andere forum...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gesloten