te traag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Anonymous schreef:tjah vind het er toch een beetje over, iemand die nog geen jaren ervaring heeft, zenuwachtig is, de straten niet uit zen duimpje kent wat laten rijden tegen 50.... dat is dan wel defensief rijden :shock:
maarja je hebt toch geen verhaal tegen die examinators heb ik al in de gate
Sja, de examinator is nu eenmaal degene die moet beoordelen of je klaar bent om vrij de baan op te mogen. Niet ik, niet jij maar enkel hij is daarvoor opgeleid en heeft de ervaring om die beoordeling te maken. Dus als hij zegt dat je op een paar punten tekort schiet, dan is dat zo. Het kan goed zijn dat je het daar niet mee eens bent, maar dan moet je dat tegen de examinator in kwestie zeggen, en indien nodig tegen de hoofdexaminator.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Nieuwsgierigheid: je handrem heeft de hele weg op het laatste tandje opgestaan? Bij mij werkt het verklikkingslampje al vanaf het eerste standje, bij jou dan niet?
Gast

Bericht door Gast »

nadat ik geparkeerd had tot na een paar straten verder, geen lampje gezien.... hj stond zo op het eerste tandje, van de zenuwen is me dit overkomen....
tjah zeker moet hij het beoordelen maar muffenziften niet
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Waarom vraagt die examinator dat je toch eens aan die 50 geraakt? Wel, die wil zien dat je dat kan. Want: voor het zelfste geld, ben je daar niet toe in staat (dat beweer je hier zelf ook: weinig ervaring, onbekend in de buurt,...) maar ga je nadat je geslaagd bent op je examen, plots wel 50 "gewoon" 50 rijden, misschien zonder het te kunnen.

Voor het zelfde geld, zie je nog veel te weinig, mis je nog veel te veel borden en dergelijke, en breng je daarom je snelheid maar wat naar omlaag zodat je op je examen zeker geen fouten maakt, en hop, eens je dat roze papiertje hebt dan ga je maar sneller rijden.

Ik beweer absoluut niet dat dat bij jou het geval is, maar het kan, en die examinator weet niet met wie die te doen heeft. Dus: die wil zien dat je het kan. Aan 50.
Gast

Bericht door Gast »

jah... dat ie me 1 zinnetje dan zegt "vlotter rijden aub" of iets dergelijks dat ik me kan bewijzen! als ik 90 of 70 of 120 rijd lukt het toch ook dat heb ik ook laten zien.
maarja ik heb er echt geen zin meer in ....... ik heb de indruk(ik denk gelijk zovele) dat ze iets zoeken om me te buizen!

groetjes
patlutjim

Je heb gelijk lucc,het is moeilijke daar rijden tegen 50km ?

Bericht door patlutjim »

Lucc,3/4 van deze wijk runst kun je maar tegen 30km a 35km in tweede versnellingen meer niet.

Verleden week nog mee gemaakt als ze niet in tweede versnellingen had gereden en tegen 30km dan was vrouwje haar achterwiel van haar fiets een stuk korter geweest.die vrouw pakte haar fiets in het midden vast die tegen de muur stond van haar huis en opeens ga ze de gang in van haar huis maar ze dachte niet dat haar achterwiel op de straat terecht kwam.Dat is runst !
lucc

Bericht door lucc »

ja dat bedoel ik dus.
50rijden vind ik daar nie verantwoord, en ik ga erva uit dat jij je rijbewijs al hebt? dus iemand die nog niet zoveel ervaring heeft zou dan harder nog moeten gaan rijden. En inderdaad mijn 3de versnelling heb ik niet veel hoeven te gebruiken in die straatjes
Gast

Bericht door Gast »

Ja dat vind ik ook. 50 is de maximum snelheid niet de aanbevolen snelheid. je moet je snelheid aanpassen aan de situatie.
maar zal wel een opsomming zijn dan waar je op gezakt bent..
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

lucc schreef:ja dat bedoel ik dus.
50rijden vind ik daar nie verantwoord, en ik ga erva uit dat jij je rijbewijs al hebt? dus iemand die nog niet zoveel ervaring heeft zou dan harder nog moeten gaan rijden. En inderdaad mijn 3de versnelling heb ik niet veel hoeven te gebruiken in die straatjes
Het is ook niet de bedoeling dat je overal de maximumsnelheid rijd. Het is de bedoeling dat je je snelheid aanpast naar de omstandigheden. Blijkbaar heb jij dat niet voldoende gedaan = een opmerking.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door qbertq »

Voor 1 fout of foutje laten ze je niet zakken.
Na een foutje en je herpakt je goed geven ze het je voordeel.
mij maak je niet wijs dat het zakken maar aan 1 of 2 foutjes ligt.
en je begeleider heeft niets opgemerkt ? dat is raar die voelt dat direct aan.


mvg
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Hij heeft zijn volledige uitslag op de 1ste pagina geplaatst. Het was een vrij ruime verzameling van fouten en foutjes die samen de beoordeling "slecht" opleverden. 1 keer slecht = gebuisd.
patlutjim

Ik deel de wijk in runkst in 2.

Bericht door patlutjim »

Lucc,Als je op de sint-truidersteenweg rijdt en je slag de laaste straat links af de vooruitzichtstraat in tot aan de olmenstraat ! Aan de linkerkant van deze straat als ik een straat inrijd laat 90% van het verkeer je toe om in 3de versnelling en aan 40km a 50km te rijden maar :!: lucc soms zie je in de bakkerslaan een bord aan staan zone 30km en daar laten "veel" leerlingen zich vangen.

Lucc,als je vredestraat inrijd tot aan de spoorwegstraat,aan de linkerkant van deze straat als ik een straat inrijd laat 90% van het verkeer je toe om in 3de versnelling en aan 40km a 50km te rijden.
De rest van de straten in de wijk runkst laat 90% van het verkeer je niet toe om in 3de versnelling en aan 35km a 50km te rijden.

Ja lucc,ik heb mijn rijbewijs al jaren en ik kom elke week in hasselt voor ?

Weetje wat "veel" leerlingen doen tijdens hun rijexamen B,Ze rijden anders dan wat ze geleert hebben tijdens hun stageopleiding. :wink:

Als ik het fout heb zeg het maar.
Gast

Bericht door Gast »

geen idee welke straat het precies allemaal is, maar als ik het anders zou doen is het zeker onbewust maar vind het nog altijd erg dat ze me de kans niet even gegeven hebben om te laten zien dat ik wel degelijk "kan rijden" (als beginnend chauffeur)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook bij mijn examen in runkst rondgereden, kwas er ook nog nooit geweest maar toch mooi 50 gereden. Er staan toch voorrangsborden aan de kruispunten dus als ge wat oplet op de borden dan weet ge dat ge moet afremmen en als ge wa rondkijkt ziet ge ook nog eens de voetgangers.
Toen ik er reed was er ook een zebrapad aan een winkeltje en er goed geanticipeerd op het feit dat een vrouw die net achter een wagen liep daar moest oversteken. Doe ik dat niet had ik die vrouw van haar sokken gereden en was ik hoogstwaarschijnlijk gebuisd.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Als je een vrouwke van haar sokken rijdt, dan ben je met zekerheid uitgesteld. :lol:
Plaats reactie