te traag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
lucc

te traag

Bericht door lucc »

Hallo,
yup vandaag 2de maal opgeweest met rijschool voor men examen alles was goed ik dacht fijn geslaagd totdat ik geparkeerd stond aan het examen centrum(Alken) ikzou te traag in zone 50 gereden hebben(niet dat ik niet vlot handelde op kruispunten e.d.) maar te traag....... kunnen ze me hiervoor buiten! :twisted: en wat nog was ik had even men handrem op het laatste pinnetje nog staan

dat was het ik vond het eigenlijk onterecht parkeren, keren inhalen alles gedaan hoe het moest

dus vraag ik me af er is toch geen minimum verplichte snelheid die je MOET rijden in bebouwde kom gelijk op een auto strade verplicht is....

ik vond het onterecht eigenlijk het was een PIEPPPPPPPPPP!!! en hoop dat die tegen een boom knalt GVD toch
als je de weg ergens niet kent, het druk is smalle doorgangen dan rijdt ik liever iets trager!!!!!!!!!!!
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Volgens de wegcode is er, bij mijn weten toch, enkel een minimumsnelheid van kracht op de autosnelweg. Maar bij het examen moet men niet enkel controleren of de kandidaat bestuurder de wegcode kent en correct toepast, maar men moet ook controleren of hij de wagen correct bediend, of hij genoeg inzicht heeft in het verkeer, ...

Te traag rijden is net zo verkeerd als te snel rijden. Is dat overigens het enige dat fout is? Wat staat er juist op je papier?
Gast

Bericht door Gast »

uitslag praktisch examen
bediening voertuig veiligheid handrem
ijtwijken als vereis snelheid en verkeersinzicht slecht
niet aangepaste snelheid
onvoldoende inverkeers deelname
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Je kan inderdaad uitgesteld worden wegens te traag rijden = onvoldoende deelnemen aan het lopend verkeer = hinderlijk rijden.
Heb jij op het examen gereden zoals je dat anders doet? Of heb je anders/trager gereden? Dat moet je in alle eerlijkheid voor uzelf uitmaken.
patlutjim

Met de rijschool gegaan.

Bericht door patlutjim »

Als je met de rijschool gegaan zijt naar de rijexamen,heb je dan niet gaan oefenen in één van de wijken in hasselt.

Waar heb je te traag gereden,in welke wijk was dat ? Zo kunnen ze u meer uitleg geven hierover. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

kheb al bijna 20uren erop zitten gister nog gereden met rijschool, toen werd me verteld als je niet zeker bent doe het dan niet dus...
in Runst of hoe heet dat precies hebk moeten rijden.
ik vind niet dat ik hinderlijk gereden heb... heb onderweg meer hinderlijke situaties tegen gekomen maarja die mensen hebben hun papiertje al :evil:
Gast

Bericht door Gast »

ketje schreef:Je kan inderdaad uitgesteld worden wegens te traag rijden = onvoldoende deelnemen aan het lopend verkeer = hinderlijk rijden.
Heb jij op het examen gereden zoals je dat anders doet? Of heb je anders/trager gereden? Dat moet je in alle eerlijkheid voor uzelf uitmaken.
geen idee als ik langzamer heb gereden, ik dacht van niet, ik reed het examen centrum op met het gedacht dat ik geslaagd was...
maar er is toch geen minimum verplichte snelheid volgens de wet of ben ik mis? Het is toch niet mogelijk om daar 50te rijden in de smalle wegjes waar je hele tijd voorrang moet verlenen afslaan e.d.
ik vind het gewoon geldklopperij
vorige keer toen ik op ben gegaan heb ik mijn fout ingezien, toen was ik dus te snel met opgaan op rotonde
dus vind het erg belachelijk: vorige keer te snel, deze keer te langzaam
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Zo gaat het dikwijls: gebuisd wegens te snel rijden, en op het tweede examen overreageren en daardoor te traag.

Wat niet wil zeggen dat je onbeleefd moet worden...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

kheb me daar gedragen :) maar de frustaties moeten er echt wel uit :D
ik vind het muggenzifterij voor dat 1ne puntje....
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Het is wel een vrij belangrijk puntje. Er rijden al genoeg mensen rond die het verkeer laten opstroppen door veel te traag te rijden.
Gast

Bericht door Gast »

tjah, maar ik weet niet als je bekend bent in de streek daar, maar ik vind het beetje erover dat ik die 50niet haal om er probleem van te maken.
defensief rijden is me altijd verteld. houd toch in situatie observeren en juiste beslissing maken, die had ik gemaakt naar mijn mening, de tijd nemen en alles juist inschatten, maar dat mag blijkbaar niet door rijden voetganger niet gezien daardoor tjah 50 rijden.....

maarja kvind et een jammere zaak kan ik weer 6uren rijles nemen
en nog eens opgaan voor examen en daar nog eens betalen
whoohoo casjing casjing
Gast

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:tjah, maar ik weet niet als je bekend bent in de streek daar, maar ik vind het beetje erover dat ik die 50niet haal om er probleem van te maken.
defensief rijden is me altijd verteld. houd toch in situatie observeren en juiste beslissing maken, die had ik gemaakt naar mijn mening, de tijd nemen en alles juist inschatten, maar dat mag blijkbaar niet door rijden voetganger niet gezien daardoor tjah 50 rijden.....

maarja kvind et een jammere zaak kan ik weer 6uren rijles nemen
en nog eens opgaan voor examen en daar nog eens betalen
whoohoo casjing casjing
Toch liever te traag dan te snel lijkt me.... Te snel ga je rapper ongelukken veroorzaken, te traag is gewoon een beetje hinderlijk....
Liever iemand die extreem voorzichtig rijdt dan iemand die agressief rijdt...
Zeker als je onoverzichtelijke kruispunten nadert, zal je minder dan 50 km/u rijden, lijkt me...
patlutjim

in de wijk runst

Bericht door patlutjim »

Ik weet het,het is niet gemakkelijk te rijden in de wijk runst.Je heb één langen straat waar auto's staan geparkeerde en daar nog boven een winkel,waar ze zo maar overlopen zonder te kijken.

De runkstersteenweg + vooruitzichtstraat,niet gemakkelijke. :wink:
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Anonymous schreef:Toch liever te traag dan te snel lijkt me.... Te snel ga je rapper ongelukken veroorzaken, te traag is gewoon een beetje hinderlijk....
Liever iemand die extreem voorzichtig rijdt dan iemand die agressief rijdt...
Zeker als je onoverzichtelijke kruispunten nadert, zal je minder dan 50 km/u rijden, lijkt me...
Natuurlijk rijd je beter defensief en voorzichtig, maar er is een grens tussen defensief en traag hé. De examinator gaat u die opmerking niet geven tenzij het hem echt opvalt.
Gast

Bericht door Gast »

tjah vind het er toch een beetje over, iemand die nog geen jaren ervaring heeft, zenuwachtig is, de straten niet uit zen duimpje kent wat laten rijden tegen 50.... dat is dan wel defensief rijden :shock:
maarja je hebt toch geen verhaal tegen die examinators heb ik al in de gate
Plaats reactie