vraagje over achteruitparkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

vraagje over achteruitparkeren

Bericht door Gast »

Hallo

Bijvoorbeeld:

Je bent op een weg en de examinator duidt een plaats aan om te gaan parkeren. Maar er komt achter u één auto(of meer). Moet je deze auto eerst voorrang geven en daarna parkeren( dus in het parkeerstrook gaan en daar wachten tot het weg vrij is ) of mag je direct gaan parkeren en de achterstaande auto laten wachten?
wita
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2009, 14:13

Re: vraagje over achteruitparkeren

Bericht door wita »

Anonymous schreef:Hallo

Bijvoorbeeld:

Je bent op een weg en de examinator duidt een plaats aan om te gaan parkeren. Maar er komt achter u één auto(of meer). Moet je deze auto eerst voorrang geven en daarna parkeren( dus in het parkeerstrook gaan en daar wachten tot het weg vrij is ) of mag je direct gaan parkeren en de achterstaande auto laten wachten?
Wat je moet doen is volgende:
zet je rechterpinker aan
je staat stil naast het voertuig waar je achter moet parkeren
je kijkt goed naar je spiegels, vooral achteruitspiegel

indien je voorrang krijg: parkeer je jouw auto rustig achterwaarts in een s-beweging
indien niet: wacht even tot hij je links voorbij rijdt en doe je parkeermanoeuvres

Zo hebben ze me op de rijschool geleerd.
Op mijn examen, heb geluk gehad. Ik moest tussen twee wagens op een helling parkeren, maar je krijgt voldoende plaats. Vergeet niet : als de examinator je vraagt om te gaan parkeren achter een bepaald wagen, dat je kijkt of je voor een garagepoort gaat staan, dit aan hem te vermelden. Daarvoor word je niet gebuisd.

misschien weet iemand anders een ander mogelijkheid?
Gast

Bericht door Gast »

Kijk even op www.derijprof.be - praktijkexamen - tips voor controles en manoeuvres - dan klikken op 'parkeren' bovenaan de pagina - en bekijk de animatie 'achterwaarts parkeren wanneer er wél verkeer is'.
Gast

Bericht door Gast »

Bij dat filmpje gaat de auto eerst wachten in het parkeerruimte.
of mag je het ook direct naast de auto( waar je achter gaat parkeren) gaan staan?
patlutjim

lees eens heel goed ?

Bericht door patlutjim »

onder manoeuvre
zie je op 4 de regel staan,-Dat je voorrang verleent aan alle weggebruikers. :wink:

http://www.derijprof.be
Plaats reactie