Nationale Rijtest 2007 VTM

Graag uw mening over deze website.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef: Ik had niet verwacht dat ze mijn e-mail adres gingen echt "nodig" hebben, dus maar een ongeldig ingevuld, alleen krijg je dan de uitslag niet te zien ...
Ik heb een geldig e-mailadres ingevuld en heb nog steeds niets ontvangen.
Volgens de antwoorden die ik op tv gezien heb had ik 36/40.
Beetje dezelfde fouten als de meesten dacht ik.

- fluovestje moet wel degelijk binnen handbereik liggen. Rob had zijn fluovestje in de koffer liggen.
- je mag wel degelijk zonder schoeisel rijden, ik persoonlijk zou het nooit doen maar bon.
- je verbruikt minder met een bijna-lege tank als met een volle tank, logisch als je erbij nadenkt.
- de vraag met de signalisatie bij overwegen.

Hja als je achteraf de antwoorden ziet besef je dat je verkeerd zat. :?
Kevin1

Bericht door Kevin1 »

Ik was van plan om mijn examen te gaan doen maar begin toch weer te twijfelen. Vond er moeilijke vragen bijzitten. Vragen zoals die van de nummerplaat kunnen die in het echte examen ook voorkomen? Want heb er echt nog nergens iets over gelezen!!
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wees gerust, 70% van deze vragen komen in het GOCA-examen niet aan bod.

Wil je weten hoe de goca-examens verlopen, maak dan gewoon onze proefexamens.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

- fluovestje moet wel degelijk binnen handbereik liggen. Rob had zijn fluovestje in de koffer liggen.
logisch als je erbij nadenkt.
Logisch misschien wel maar wettelijk :?:

Je bent nog niet eens verplicht er één te hebben laat staan binnen handbereik :roll:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
elina1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2007, 19:40

Bericht door elina1985 »

haha ik durf mijn score hier nog niet neerpennen, ik was grandioos gebuisd :d

Btw ik vind dit echt een super site, al veel bijgeleerd ;)
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door wobotje »

Benny Stinkens schreef:
- fluovestje moet wel degelijk binnen handbereik liggen. Rob had zijn fluovestje in de koffer liggen.
logisch als je erbij nadenkt.
Logisch misschien wel maar wettelijk :?:

Je bent nog niet eens verplicht er één te hebben laat staan binnen handbereik :roll:
En toch...
51.4. Wanneer op autosnelwegen en autowegen de bestuurder van een pechvoertuig op een plek terechtkomt waar hij niet mag stoppen of parkeren, moet hij een retro-reflecterende veiligheidsvest dragen, zodra hij zijn voertuig verlaat.
Moet dus niet noodzakelijk binnen handbereik liggen, maar je moet het wel aanhebben.
Rob had het niet aan op het moment dat hij zijn wagen verliet.
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

zodra hij zijn voertuig verlaat.
Waarom schrijft men dan toch niet: "uit zijn wagen stapt" ?
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

eugeen schreef:
zodra hij zijn voertuig verlaat.
Waarom schrijft men dan toch niet: "uit zijn wagen stapt" ?
Mischien uit schrik dat iedereen het TE snel zou begrijpen, zoals zoveel kunstmatig moeilijk gemaakte teksten in de wetgeving. :lol: :lol: :lol:
Inazuma
Berichten: 11397
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef:
zodra hij zijn voertuig verlaat.
Waarom schrijft men dan toch niet: "uit zijn wagen stapt" ?

Je moet in dat verband eens naar Art 8.5 kijken ...
Moet dat dan ook voor het uitstappen = verlaten :?:

Daar kom ik naar kijken ;)
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

In art 8.5 gebruikt men 'verlaten' in de betekenis zoals ik het versta, nl: 'weggaan van'.
sanny

Bericht door sanny »

Weet iemand of je de antwoorden op internet kan vinden? Ik deed nu pas mee en had 63% maar zou toch wel willen weten waar ik fout zat.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Nog steeds niks gehoord. :cry:
sting
Berichten: 190
Lid geworden op: 30 jul 2007, 20:56
Locatie: Gent

Bericht door sting »

eugeen schreef:
zodra hij zijn voertuig verlaat.
Waarom schrijft men dan toch niet: "uit zijn wagen stapt" ?
Omdat het niet alleen voor wagens geldt, maar ook voor motorfietsen.
Die stappen niet uit, maar af. 8)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

sting schreef:Omdat het niet alleen voor wagens geldt, maar ook voor motorfietsen.
Die stappen niet uit, maar af.
En op. Dat is men ook uit het oog verloren in AR 2.22 en 2.23:
AR 2.22. "Stilstaand voertuig": een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

AR 2.23. "Geparkeerd voertuig": een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.
In het Frans luidt de tekst:
RG 2.22. Le terme "véhicule à l’arrêt" désigne un véhicule immobilisé pendant le temps requis pour l’embarquement ou le débarquement de personnes ou de choses.

RG 2.23. Le terme ""véhicule en stationnement" désigne un véhicule immobilisé au-delà du temps requis pour l’embarquement ou le débarquement de personnes ou de choses.

Sommige mensen denken ten onrechte dat de medewerkers van het parket zich niet met een auto naar de plaats van een ongeval begeven. Men zegt immers: "Het parket is ter plaatse afgestapt."
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Anonymous schreef:Ohja, mn moeder had 25% en die rijdt al 35+ jaar 8)
Wat bij mij de vraag oproept ofdat ze überhaupt ooit theorie-examen heeft gedaan. :?
Ik had 86% maar ik vond dat er toch veel vreemde vragen tussen zaten.
Federale politie en rare plaats van nummerplaat die is toegestaan hebben bijvoorbeeld niets met verkeersveiligheid te maken.
Helaas weet ik niet welke vragen ik fout had. Ze hebben enkel het percentage gemeld, nogal een domper.
Ik vond de organisatie van het programma ook wat amateuristisch.
Het is duidelijk te zien dat VTM de techniek heeft overgenomen van BNN (nationale IQ-test en soortgelijke 'testen' komen van hen). Bij BNN echter, worden die testen altijd keurig gesynchroniseerd met de uitzending op televisie zodat je live meedoet tijdens de uitzending. Nu had ik nog vóórdat ze de vragen stelden al alles geantwoord waardoor ik niet meer verder keek en nog steeds niet de antwoorden ken. :roll:


Oh, die vraag van de nummerplaat kon je volgens mij met een educated guess correct beantwoorden. Als de plaat links zit dan is die beter zichtbaar voor de flikken dan wanneer die rechts zit (minder last van auto's voor de fliken die het zicht op de nummerplaat blokkeren), daarom had ik op links gegokt.
Plaats reactie