morgen examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Nu ja, industriegebied... Het was in ieder geval in/dichtbij het industriegebied en er was een grote handelszaak in die straat (straat zelf was een soort boulevard -&gt bomen langs weerzijden). Ben zelf niet van Brugge dus weet niet juist welke zaak het was.
Zal nog wel eens kijken als ik terug thuis ben en foto's ga maken.

En of het exact een halve à één kilometer was, is ook niet zeker.
Ik schat dat zo, maar ik ben slecht in afstanden schatten
Quote: Als je de volgende week op examen zou gaan wens ik je toch succes
Of ik volgende week al terug ga dat weet ik nog niet hoor...
Nog ff bekomen van de zware domper. Mss binnen een maand nog eens proberen. Maar alvast bedankt


groetjes
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef:
Rafael schreef: Dit vat ik niet. Als je je examen aflegt, ben je &quotdoorgaand verkeer&quot. Geen plaatselijk. Als de examinator zegt dat je de volgende links moet, en daar staat een bordje met &quotplaatselijk verkeer&quot, dan neem je die niet, maar pas de volgende.
Ja, Rafael, maar:
J.O.S. schreef: 1. paal waarop bord stond, stond scheef als een hark
2. bovendien was het bord ook nog eens gedraaid (dwz niet volledig tegenovergesteld mij)
3. vlak achter een slecht geknipte haag
Voeg daar de examenstress aan toe en het gegeven dat het een beginneling is, en dan kan ik die fout toch wel begrijpen.

Het komt er eigenlijk op neer dat men van een beginneling eist dat hij niet alleen met de reglementair geplaatste verkeersborden rekening houdt, maar ook met deze die nog amper zichtbaar zijn.

Zou niet eerder de wegbeheerder moeten gebuisd worden dan J.O.S.?
Hola. Blijkbaar had ik iets grandioos over het hoofd gezien. In dat geval is het best begrijpbaar... Als J.O.S. eventueel tijd over heeft, kijk ik uit naar een eventuele foto, mijn blunder-collectie kan nog wel wat groeien.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

veel examencentra liggen in industriegebied.

alleszinds, wat ik op mijn examen had was vrijwel het omgekeerde. ze zeggen in't begin dat je *altijd* doorgaand verkeer bent. Helemaal op het einde van m'n rit moest ik echter rechtdoor, het examencentrum zag je al liggen, maar ook daar mocht enkel plaatselijk verkeer in. Nu weet ik ook wel dat ik op dat moment wél plaatselijk verkeer was, maar had de examinator dan niet even moeten zeggen dat ik er dus wél in mocht?
Ik wist dat het de bedoeling was dat ik er in ging, dus heb ik het nog eens gevraagd of het idd mocht, en kreeg ik zo'n antwoord van &quotja natuurlijk&quot. Ik was er goed door hoor, maar 'k vond dat toch wat raar.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

@ J.O.S. :

trek het je toch niet te hard aan. Het laatste uur van oefenen vóór mijn praktijkexamen ben ik nog bijna in een straat gereden die eenrichtingsverkeer was, en dus niet vanuit mijn richting Achteraf kan je nauwelijks geloven dat je zo'n fouten maakt, maar je zit met stress, je probeert op zoveel dingen tegelijk te letten, etc. En het zal je geen tweede keer overkomen! Alvast veel succes voor de volgende keer
Inazuma
Berichten: 11375
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

J.O.S. schreef:
En als je de exacte omstandigheden moet weten waarom ik het bord niet had gezien:

1. paal waarop bord stond, stond scheef als een hark
2. bovendien was het bord ook nog eens gedraaid (dwz niet volledig tegenovergesteld mij)
3. vlak achter een slecht geknipte haag
Als dat de enige reden is om je te buizen ...

Als dat bord er inderdaad zo bij staat, is het zelfs de vraag of het nog wel geldt :

Artikel 5: Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
Inazuma
Berichten: 11375
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

THE driver schreef:
zou ik zeggen, maar aan je theoretische kennis schort ook wat? waarom zou jij geen tegenligger kunnen krijgen op die plaats?
Wat betekent volgens jou &quotUitgezonderd plaatselijk Verkeer&quot
Hoe geraakt dat plaatselijk verkeer weer uit die straat?
&quotUitgezonderd plaatselijk verkeer&quot betekent dat er eigenlijk geen probleem is om in die richting de straat in te rijden - als je dat mag - het plaatselijke verkeer kan, mag en doet dat immers ook ... en die moeten er ook weer uit.
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

examen

Bericht door THE driver »

@ Wat ik bedoelde met vergelijkbare situatie is de &quotplaats&quot

Ik draag geen klak, maar ik ben wel in het bezit van een GSM ,en heb E-Mail, met de hulp van deze communicatiemogelijkheden heb ik navraag gedaan.
En als je dan nog de goede nummers en de juiste E-Mail adressen hebt dan is het heel makkelijk om de informatie te krijgen die je had gewilt.
Dus zo moeilijk is dat niet.
Maar de kandidaat ging nog een foto sturen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ The DRIVER:

Ik begrijp jou hoe langer hoe minder.
J.O.S. schreef: 1. paal waarop bord stond, stond scheef als een hark
2. bovendien was het bord ook nog eens gedraaid (dwz niet volledig tegenovergesteld mij)
3. vlak achter een slecht geknipte haag
...
Het was een verkeersbord C3 met onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer'. En ik wist dat je er veilig in kon rijden omdat voorgaande wagens dit ook deden (was een redelijk brede baan
Jij daarentegen schreef: Het is daar een zeer duidelijke aanduiding met een C5/C7 met daaronder een onderbord &quotUitgezonderd Plaatselijk Verkeer&quot naast een perfekt geknipte haag,bovendien heeft men er op die plaats een poorteffect gecreeerd met plastiek bakken,waardoor er maar plaats is voor 1 wagen
...
Als het zo is,zoals je schrijft, dan vind ik de situaties erg vergelijkbaar
Hoe jij erin slaagt om beide voormelde situaties &quoterg vergelijkbaar&quot te vinden, is mij een raadsel.

Maar wat ik nog straffer vind:
Jij schreef: Ik heb is navraag gedaan de situatie waar J.O.S. niet geslaagd is, was in het examencentrum van Geel, daar heb je niet ver van het examencentrum de situatie waar J.O.S. gebuisd is
J.O.S. daarentegen schreef: ik heb mijn examen afgelegd te BRUGGE
Dan zou ik wel graag vernemen waar jij navraag gedaan hebt. Veeleer komt het mij voor dat je er louter met je klak naar gesmeten hebt.

En dan nog als toemaatje:
Quote: Iedereen kent toch VAN DE VEN in OLEN


Ja wadde ... &quotEen goed gedacht en een kurken ziel, en dan drijf je boven&quot zei mijn moeder altijd!

De boeren van Olen die de kerk achteruitgeduwd hebben, dat ken ik. Eén van hen had zijn vest gelegd tot waar ze de kerk moesten achteruitduwen. Terwijl ze aan het duwen waren, ging er een bedelaar met die vest lopen. Toen ze gingen kijken en de vest niet meer zagen, kwamen ze tot het besluit dat de vest onder de kerk moest liggen, en ze de kerk dus al te ver achteruit geduwd hadden.

De boeren van Olen die hun stoof buiten gezet hadden omdat ze het te warm kregen, ken ik ook.

En natuurlijk ken ik ook de pot met de 3 oren.

Olen is in België het equivalent van het Duitse dorpje Schilda, waar ze een gemeentehuis zonder vensters gebouwd hadden, en dan maar probeerden licht in zakken op te vangen en naar binnen te dragen.

Maar VAN DE VEN, die behoort nog niet tot de klassiekers.
Plaats reactie