Examenroute's Kontich

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Vincent

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Vincent »

Ga ook overmorgen examen doen in Kontich en heb er al aardig lang zitten oefenen. Ik had in het begin ook geen idee of je je richtingsaanwijzers moest gebruiken als je je op het gemeenteplein bevindt, maar na een paar oefensessies blijkt het dat bijna iedereen het toch doet. Ook is er geleerd bij de theorie dat je bij elke verplaatsing links of rechts je richtingsaanwijzers moet gebruiken zodat het achterliggend verkeer zich kan aanpassen en weet wat jij van plan bent.

Denk eraan, je richtingsaanwijzers hebben geen effect op jou, maar zijn bestemd om het andere verkeer op de hoogte te brengen van wat jou volgende acties zullen zijn.

Vaak kom je tegen dat er voertuigen op een rond punt zijn, dus je remt af om voorrang te verlenen en dan slaan ze plots in dezelfde straat als jou zonder de pinkers te gebruiken. Dan vloek ik soms toch wel eens hoor...

Mvg

P.S: als je nog wat vragen hebt over Kontich en errond (Hove, Edegem) mag je me altijd wat vragen, ben er momenteel zelf al een 3 maanden aan het rijden en ken zowat elke straat daar :)
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Vincent schreef:Ga ook overmorgen examen doen in Kontich en heb er al aardig lang zitten oefenen. Ik had in het begin ook geen idee of je je richtingsaanwijzers moest gebruiken als je je op het gemeenteplein bevindt, maar na een paar oefensessies blijkt het dat bijna iedereen het toch doet. Ook is er geleerd bij de theorie dat je bij elke verplaatsing links of rechts je richtingsaanwijzers moet gebruiken zodat het achterliggend verkeer zich kan aanpassen en weet wat jij van plan bent.

Denk eraan, je richtingsaanwijzers hebben geen effect op jou, maar zijn bestemd om het andere verkeer op de hoogte te brengen van wat jou volgende acties zullen zijn.

Vaak kom je tegen dat er voertuigen op een rond punt zijn, dus je remt af om voorrang te verlenen en dan slaan ze plots in dezelfde straat als jou zonder de pinkers te gebruiken. Dan vloek ik soms toch wel eens hoor...

Mvg

P.S: als je nog wat vragen hebt over Kontich en errond (Hove, Edegem) mag je me altijd wat vragen, ben er momenteel zelf al een 3 maanden aan het rijden en ken zowat elke straat daar :)
Ik moest vandaag ook even over het gemeenteplein -> laatste straat rechts, dus eerst kijken voor voertuigen uit die schuine straat (weet niet of dat nodig was). Ik was uiteindelijk niet geslaagd, de zon zat op het verkeerslicht en ik had dus totaal niet door dat het op rood stond, enigste opmerking..
Volgende keer beter hoop ik!
Vincent

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Vincent »

Altijd een beetje snelheid minderen als je aan verkeerslichten of een kruispunt komt, het kan altijd op rood springen en dan moet je ofwel te bruut remmen, ofwel vlieg je erdoor. De zon is inderdaad soms verblindend, daarom nog extra voorzichtig zijn aan de verkeerslichten. :p
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Kijk ook naar de hulplichten links en boven de rijstrook indien die er (meestal) zijn.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2015, 18:14

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Jol »

Examen met succes afgelegd, route hier te vinden. Had route 3 gevraagd, maar op examenresultaat stond route 6 genoteerd.
rainbowniagara

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door rainbowniagara »

Hoi

Heeft er nog iemand nieuwe tips over de examenroutes van Kontich?

En heeft er iemand een idee waar ik als beginneling kan oefenen in straten waar het iets rustiger is dan bv. in hartje Mortsel of Boomsesteenweg en mijn manoeuvres kan oefenen?
Ik woon zelf in Edegem.

Bedankt

Groetjes
rainbowniagara
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Tegenover het KTA Da Vinci-school, Monseigneur Cardijnlaan 1, 2650 Edegem (August Coolslaan) of de wijk Molenveld/Elsdonck (Jachtlaan, Flamingolaan).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Bedankt voor de tip. Hoe kan ik het best beginnen met het oefenen met het parkeren? Ik heb eerst op een lege parking geparkeerd voorruit en achteruit, maar er stonden geen auto's. Ik kan ook moeilijk direct beginnen oefenen waar er auto's staan. Bestaat de oefenplaats in Borsbeek nog of enig ander advies?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Duffel, G. van der Lindenlaan (grote parking met hekken om te oefenen).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Sanne87 »

In Duffel heb je ooknog rustige straten/wijken, net als in Kontich zelf, Hove.
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Hoi

Op jullie site heb ik een document gezien met de doorgangspunten.
Ik weet dat dit enkel als leidraad dient, maar kan de examinator je buiten deze doorgangspunten nog een andere gemeente laten doorrijden?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Benny Stinkens »

Alles wat binnen het bereik van het examencentrum ligt kan dienen als route.
De doorgangspunten zijn daar maar een klein onderdeel van.

Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Ik was me aan het afvragen, werkt het in Kontich en waarschijnlijk in elk examencentrum met een nummertje trekken of zeggen?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Je zegt een nummer van 0 tot 9 en dat bepaalt de doorgangspunten en wat je moet aanduiden bij de voorafgaande controles.
Welk nummer dat je zegt, speelt geen rol want die veranderen constant.
Trouwens je moet overal kunnen rijden.

Veel succes!

Zie ook www.derijprof.be > praktijkexamen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Ik heb gehoord dat het examen ongeveer 40 minuten duurt. Dus als je bv. de onderdelen van de motorkap en de lichten moeten laten zien dan blijft er nog een half uur over.
Zou dan de examenroute tot Boom, Lier, ... kunnen gaan?
Ik zelf heb voor mezelf routes gemaakt van Kontich en Edegem, maar Duffel hoort er waarschijnlijk ook bij.
Plaats reactie