**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re:

Bericht door Inazuma »

aarrnnoo schreef:Het motregende, maar ik vergeet altijd mijn ruitenwissers aan te zetten omdat ik dat nooit opmerk. (persoonlijk zie ik beter met die enkele druppels dan wanneer het water is uitgeveegd waardoor alles er een beetje vervormd uitziet).
Ruitenwissers vegen water weg ... misschien eens vervangen ?
Weinig regen: intervalstand gebruiken.
Als dat te vaak is: af en toe zelf eens wissen
1 iets wat ik wel irritant vond is dat ze 2 min voordat we in het examencentrum kwamen ze haar gordel al uit deed.
Meteen een opmerking over maken dat die terug aan moet.
Indien dat niet onmiddellijk gebeurt: auto aan de kant ...
En melden bij hoofdexaminator want dit is al te gek ...
Gast

Re: Re:

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
aarrnnoo schreef:Het motregende, maar ik vergeet altijd mijn ruitenwissers aan te zetten omdat ik dat nooit opmerk. (persoonlijk zie ik beter met die enkele druppels dan wanneer het water is uitgeveegd waardoor alles er een beetje vervormd uitziet).
Ruitenwissers vegen water weg ... misschien eens vervangen ?
Weinig regen: intervalstand gebruiken.
Als dat te vaak is: af en toe zelf eens wissen
1 iets wat ik wel irritant vond is dat ze 2 min voordat we in het examencentrum kwamen ze haar gordel al uit deed.
Meteen een opmerking over maken dat die terug aan moet.
Indien dat niet onmiddellijk gebeurt: auto aan de kant ...
En melden bij hoofdexaminator want dit is al te gek ...
Ik zal alsinds nooit meer vergeten ze aan te zetten. En ik wilde niet ambetant doen, omdat het zo iets kleins was. Maar het viel me gewoon op omdat wij de gewoonte hebben aangeleerd: niet starten voordat iedereen zijn gordel aanheeft.

2DE POGING
EXAMENCENTRUM: SINT-DENIJS-WESTREM

- In welk examencentrum ben je geweest? sint-denijs
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechtsachter
- Het keren in de straat: MAKKELIJK, juist voor het examencentrum in een straatje moeten rechsomkeren. Geen geparkeerde autos of wat dan ook, er warn ook werken op het einde, dus er konden geen tegenliggers ofzo aankomen en ruim voldoende plaats.
- Het parkeren achter een auto: Veel plaats, mocht ik zogezegt kiezen, maar we zijden beiden: achter die auto daar.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? (Zij) vroeg me: pinkers, remmen en claxon, niets anders. ik vond dit een beetje raar :D
-WEG: zeer raar, allemaal grote banen, maar 5 min in kleine baantjes moeten rijden.

Een zeer vriendelijke examinator, er kon een grapje tussen, hij was rustig, stelde me gerust, zei alles zeer duidelijk, en hielp ook zeer veel.
Omdat het mijn 2de keer was had ik VEEL STRESS, de eerste keer helemaal niet, wat jammer is. Ik heb zeer slecht gereden, mijn schakelen was soms een ramp. Ik ben zeker dat ik gebuisd zou zijn als het mij eerste keer was. Maar de examinator wilde me geen 6 uur rijles aandoen omdat ik kon rijden en door zoiets doms de eerste keer was gebuisd.

OPMERKINGEN: een 30 bord niet gezien, was voor ene baantje van 200 meter. Zeer dom.
Mijn schakelen een ramp, was zeer verward, want dat gebeurde normaal nooit.

Resultaat:
BEDIENING VAN HET VOERTUIG: onvoldoende
1/5.00 schakelen
8 SNELHEID EN VERKEERSINZICHT: voorbehoud
8/1.00 niet aangepaste snelheid
8/4.00 borden C 43-45 F 1-3a-4b-12a-12b-87
8/4.00/5 F4a
cogi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2015, 11:36

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door cogi »

Examencentrum Deurne

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter rechts

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Eenmaal in de straat gaf de examinator dat ik een plek mocht kiezen om het keermanoeuvre uit te voeren.
Door een dubbelgeparkeerde vrachtwagen waren de keuzes wat beperkter maar het was een straat met huizen met garages dus er was altijd wel ergens een plekje. Straat was een tweerichtingsstraat waar aan beide kanten geparkeerd mocht worden.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Examintor gaf aan achter welke auto ik mocht parkeren. Straat was redelijk vol geparkeerd maar examinator kiest specifiek een auto uit waar je ruim plek hebt om achter te parkeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motorkap openen en reservoir remvloeistof aanduiden, hoe controleren of je juiste zithouding hebt, hoe controleren of je spiegels juist staan, dimlichten, remlichten, pinkers, claxon

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
VAB rijschool, formule 18 maanden na 20 uur rijles.

1ste keer praktijkexamen gebuisd, 2de keer geslaagd.

Het volgende parcours heb ik afgelegd:
Bij het uitrijden van het examencentrum naar links (santvoortbeeklaan), middenmolenlaan, bisschoppenhoflaan, deurnsesteenweg schotensesteenweg, koningsarendlaan, edelvalklaan in en parkeermanoeuvre uitvoeren.
Blokje rond: edelvalklaan, sperwerlaan, buizerdlaan, koningsarendlaan,edelvalklaan,sperwerlaan, ivan maquinaylei, Seraphin de Grootestraat, ruggeveldlaan, wim saerensplein, Generaal Slingeneyerlaan, André Hermanslaan en plekje kiezen voor keermanoeuvre.
Dan ben ik het een beetje kwijt hoe de rit verliep. Ik ben alleszins terug uitgekomen op de André Hermanslaan. Vanuit André Hermanslaan, Ter Heydelaan, Confortalei, bisschoppenhoflaan oprijden en terugkeren naar examencentrum.
Jol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2015, 18:14

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Jol »

Examencentrum Kontich

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter rechts

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Eenmaal in de straat gaf de examinator aan dat ik zelf een plek mocht kiezen. Straat voldoende breed, wel met lage borduur.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Examinator gaf aan achter welke auto ik mocht parkeren, er was ruim plaats om achter te parkeren, wel redelijk drukke straat (verkeer niet hinderen!!).

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motorkap openen en reservoir remvloeistof aanduiden, motorkap correct sluiten en controleren. Hoe controleren of je juiste zithouding hebt, je spiegels juist staan, alle mogelijke lichten werden uitvoerig gecontroleerd, claxon, details van de ontwaseming.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
2 jaar matig geoefend onder begeleiding, laatste maanden zeer intensief geoefend. Een week voor het examen, een proefexamen met auto van de rijschool (als we de eerste kilometer vergeten, proefexamen perfect verlopen)

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ?
voornamelijk papa (ook mama in de eindefase om extra veel te rijden)

- Het volgende parcours heb ik afgelegd: hier
michownz

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door michownz »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Eeklo
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik had een zeer moeilijke straat waar er overal auto's geparkeerd stonden, vond gelukkig nog een gaatje maar daarnaast was het ook nog eens een drukke straat. Ben zelfs 1x stilgevallen omdat ik in paniek begon te geraken. Maar heb gewoon verder gedaan en het manouvre correct uitgevoerd!
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij zei dat ik in deze straat moest parkeren maar hij zei duidelijk achter welke auto (Hij zei: Parkeer je even achter die blauwe volkswagen)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
De ruitenwisservloeistof en alle lichten. Ook de ruiten ontwaseming. Ik had wel de achteruit ontwaseming omgewisseld met die van de vooruit. Maar hij vond dat gelukkig niet erg!
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met een begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Met de mama

Ik was dus geslaagd op mijn praktijk examen! Het was mijn 2de keer. Had de 1ste keer een zeer domme fout gemaakt en dus maar 5 minuten gereden (ergens ingereden waar ik niet mocht). In het begin van het examen had ik al een voorrang van rechts overgeslaan, maar deze straat was zeer moeilijk te zien en heb nog proberen afremmen, gelukkig kwam er geen auto af. Daarnaast ben ik zoals eerder vermeld tijdens het keren stilgevallen. Als opmerking op het einde van het examen zei de examinator dat het er goed uit zag, maar dat ik op een bepaald punt wel te dicht bij de auto's aan de rechterkant kwam omdat er een vrachtwagen passeerde. Maar gelukkig heeft hij deze kleine fout door de vingers gezien (en de andere ook)

Mijn grootste tip, blijf rustig als je denkt dat je een fout hebt gemaakt! Ik dacht zelf dat ik er niet ging door zijn maar ik geloofde dus in mijn eigen leugentjes!
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest? Haasrode
- Zat de examinator naast of achter jou? rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? straat werd gekozen door de examinator, plaats mocht ik zelf kiezen; ging eigenlijk redelijk vlot
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? voertuig waar achter geparkeerd diende te worden werd aangeduid... na het parkeren moest ik uitstappen, auto afsluiten en kreeg de opdracht om een aantal keer diep te ademen vooraleer terug in te stappen :)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? koelvloeistof aanwijzen, dimlichten, grootlichten, mistlicht aanzetten, pinker rechts en links, ontwaseming voor en achterruit
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? eerste keer meer met de rijschool, tweede keer met begeleider (eerste keer speelde stress/faalangst enorm veel parten: aanpassing aan andere auto (die van de rijschool) bezorgde nog extra stress, kleine "foutjes" (vb bij voorafgaande controle linker pinker opzetten ipv rechter pinker, (m'n eigen idee dat) de koppeling te snel werd losgelaten tijdens het uur les voorafgaand aan het examen, moeite hebben met links en rechts (is nl altijd al een probleem geweest)...en dit alles niet kunnen loslaten), misselijk zijn van de stress en dat al enkele dagen voor het examen, hartkloppingen,... zorgde voor algehele paniek; was de eerste keer dan ook niet geslaagd (te dicht bij geparkeerde auto's gereden waardoor instructeur is tussengekomen...en ik zelf niet tot aan de manoeuvres ben toegekomen), tweede keer met eigen auto (voor mij al een stressfactor minder) en een hulpmiddeltje van de dokter heeft ervoor gezorgd dat ik net iets minder last had van de stress....en geslaagd ben :)
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
een vriendin
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
20uur rijschool gevolgd, voorlopig rijbewijs 18 maanden
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Geslaagd na 1ste poging :D

- In welk examencentrum ben je geweest? Sint-Denijs-Westrem
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achteraan
- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen? Zeer makkelijk, brede weg, geen enkele geparkeerde auto. Zoals nog al voorbijgekomen op dit forum moeten keren in het laatste straatje voor het centrum van Sint-Denijs volledig op het einde van het examen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Ruim op voorhand werd aangegeven achter welke auto ik moest parkeren, ook achter mij had ik ruim voldoende plaats. Ik stond na de eerste keer perfect geparkeerd: wielen recht, niet te dicht of te ver van de borduur. Daarna zei de examinator: "Als je denkt dat je goed geparkeerd staat mag je doen alsof je het voertuig voor een lange tijd zou verlaten." Dus: handrem op, uitstappen, auto op slot doen, en tegen het verkeer in rond de auto stappen, weer instappen en goaze geven.
Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? bandenspanning aantonen, linker -en rechterpinker, dimlichten, achtermistlicht, bewaseming en nekeer remmen.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
2,5 jaar na het behalen van mijn voorlopig rijbewijs en heel sporadisch rijden met mijn ouders mijn B-rijbewijs behaald. De week voor mijn examen nog 10 uur rijschool gevolgd, die me enorm vooruit geholpen hebben.

Ik had eig bijna geen last van stress, alleen wat gezonde spanning. Sommige verhalen die ik hier al las van personen die dagen op voorhand al stress hadden gold voor mij absoluut niet. Het begin van het parcours in Sint-Denijs is ook wel ideaal om er wat in te komen: Geen last van andere verkeer, twee ronde punten waarop geen andere auto's reden, een paar bochten om van 3de naar 2de te schakelen. Dit gaf me allemaal vertrouwen vooraleer in het 'echte' verkeer te komen.

Uiteindelijk twee kleine fouten:
- onnodig voorrang verlenen: mijn lesgever van de rijschool zei wel dat hij mij zou verdedigd hebben indien ik niet geslaagd geweest zou zijn, aangezien het bord dat aangaf dat ik voorrang had verscholen zat achter een struik en ik het dus bijna niet kon zien.
- te rechts rijden: mijn lesgever had mij er tijdens de lessen ook al op gewezen, maar vond dat het tijdens mijn examen niet het geval was.
Eric Timmermans

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Eric Timmermans »

Ik ook geslaagd na 1e poging!!!!

- In welk examencentrum ben je geweest? Sint-Denijs-Westrem

Ik ga niet diep in details treden, want dat is verschillend per examen, maar wil alleen maar zeggen dat de examinator er ECHT niet op uit is om je te laten buizen.
Het is gewoon heel belangrijk dat je laat zien dat jij de auto onder controle hebt, en niet omgekeerd. Daarbij moet je ook laten zien dat je de regels goed kent, en voorzichtig bent. Dus de examinator moet het gevoel hebben dat je niemand omver gaat rijden als je het rijbewijs hebt.

om een voorbeeld te geven: ik heb ergens 30 km per uur gereden terwijl ik daar 50 km/uur mocht rijden ---) kleine opmerking
Ik heb 2x een fietser bij het oversteken en afslaan geen voorrang gegeven ( bewust, dacht dat ik genoeg ruimte had om te passeren)
Het feit dat ik de fietser wel zag, en dus geen ongeluk kon veroorzaken, daarom kleine fout. Als ik de fietsers nieteens had gezien, was het een grote fout en gebuisd. Dus nogmaals: je mag echt wel fouten maken, niet teveel uiteraard, maar als het maar geen gevaar oplevert :-)

dus de kernwoorden om te slagen:

VOORZICHTIG ZIJN ( voorrangsregels, oversteekplaatsen, fietsers e.d.)

KEN JE VOORRANGSREGELS

COMPLETE AUTO BEHEERSING ! anders kun je niet alle aandacht aan het verkeer om je heen besteden, en dat is gevaarlijk ...

Laatste tip: Ga alleen op examen als je echt het gevoel hebt dat je het kan, dus eigenlijk niet twijfelen, dan ook geen stress en slaag je zeker !

Allerlaatste tip :-) bij iedere straat die je inrijdt, vraag je af: mag ik hier in? wat is de snelheid? wat zijn de voorrangsregels ?

Heel veel succes !

Eric Timmermans
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Goeie tips, Eric.
Proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Mojo

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Mojo »

In welk examencentrum ben je geweest?
Kontich
Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter
Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
De examinator zei dat hij me bewust in de doodlopende straat rechtdoor ging sturen, om daar dan vervolgens zelf een plek te zoeken om te keren. Redelijk smalle straat, maar zeker te doen.
Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Moest achter een zilveren camionette parkeren, zee van ruimte en een zeer rustige straat.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motorkap openen en remvloeistof aanduiden, uitleggen hoe de spiegels moeten staan en vervolgens lichten, pinkers, claxon, airco enz.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mama

Geslaagd na de eerste keer. Ik heb de voorbije week Kontich binnenste buiten gekeerd en had vandaag naar mijn mening een redelijk 'makkelijke' route. Parking afgereden in het industriepark (50km/u) naar rechts en onmiddellijk naar links (voorrang van rechts), dan gewoon rechtdoor (opletten onmiddellijk weer voorrang van rechts), vervolgens moest ik een S-bocht volgen tot aan de grote steenweg (haaientanden, fietsers links-rechts).. Verder ben ik 2x door Kontich centrum gereden.. Den Aldi voorbijgereden (kruispunt voorrang van rechts!!).. De fietsstraat (30km/u) ook gepasseerd.. Een stuk van Edegem richting Boom-Aartselaar (90km/u).

Als je de wagen goed beheerst is er eigenlijk geen reden om je zorgen te maken. Ik kan iedereen ook aanraden om de buurt te gaan verkennen, is echt een voordeel! Blijf vooral rustig, kijk regelmatig in je spiegels/over schouder én gebruik pinkers bij elke zijdelingse beweging of manoeuvre dat je maakt. Probeer ook altijd de maximale snelheid te halen indien het gaat én als het nuttig is..vb-> net voor je Kontich centrum binnenkomt heb je een baan 50km/u met de ene verkeersdrempel achter de andere, bij de eerste verkeersdrempel vertraagde ik naar 30km/u en ik bleef ook aan die snelheid rijden tot ik de volgende 3-4 drempels voorbij was, net erna heb ik wel even opgetrokken om aan te tonen dat ik wel degelijk wist dat het 50km/u was.. Zit er dus niet mee in om af en toe iets trager te rijden.. Probeer ook ver vooruit te kijken, zodat je niet bruusk hoeft te remmen, vlot kan blijven rijden en kan anticiperen op onvoorziene situaties..

Ik wens iedereen die zijn praktijk nog moet gaan doen heel veel succes! :D
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

proficiat en bedankt voor de tips :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Brecht97

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Brecht97 »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Sint Denijs

- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
We reden in een straat dicht bij het examencentrum. Er was geen verkeer want het was een doodlopende straat. Ik kon zelf kiezen waar ik het keren mocht doen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik mocht mij achter een wagen parkeren met de S beweging. Als ik vond dat ik goed stond mocht ik uitstappen (Niet vergeten langs achter de auto) en kijken of ik goed stond en dan terug instappen (langs voor de auto) en dan mocht ik verder rijden.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ze vroeg waar je het oliepeil moest controleren en als er iemand anders met de wagen gereden had wat je dan moest instellen. (Stoel, stuur, spiegels, ...) Dan controleerde ze nog de lichten, knipperlichten en claxon.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik heb gereden met een begeleider.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Vader

Ik vond persoonlijk dat ze duidelijk instructies gaf en dat ze heel rustig en vlot overkwam.
Ik was direct geslaagd. :)
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Oostende
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest inslaan in een straat en hij zei 'keer in deze straat.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij zei: "parkeer achter die grijze auto"
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Standlichten, dimlichten, grootlichten, richtingsaanwijzers links en rechts, claxon, achterruitontwaseming aanduiden, bandenspanning (ventieldopje aanduiden)
Daarna uitleggen hoe ik weet dat ik goed zit.
Moest niet onder de motorkap kijken :)

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met een begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Met papa.

Van de eerste keer geslaagd! En dit 28 weken zwanger :)
Ik heb ( nu nog :) ) een voorlopige rijbewijs van 18 maanden en een eigen auto. Het was dus met mijn eigen auto :) Tip die ik kan geven is: oefenen, oefenen, oefenen!!!! Het was een lange weg (moest angst in het verkeer overwinnen), maar door rijlessen en veel te oefenen met mijn eigen auto ben ik er geraakt. Examinator zei zelfs dat ik mijn rijbewijs echt verdien :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Examencentrum Kontich

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter rechts

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Eenmaal in de straat gaf de examinator aan dat ik zelf een plek mocht kiezen. Straat voldoende breed, wel weinig keuzemogelijkheden (veel geparkeerde auto's, een stuk van de straat met verboden stilstaan borden wegens bouwwerken)

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Examinator gaf aan achter welke auto ik mocht parkeren, er was ruim plaats om achter te parkeren, wel in een bocht naar links, dus afstand tot stoeprand was moeilijk in te schatten in de zijspiegel

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Banden profiel en ventiel nader toelichten. Hoe controleren of je juiste zithouding hebt, je spiegels juist staan, alle mogelijke lichten werden uitvoerig gecontroleerd, claxon, details van de ontwaseming.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
3 jaar regelmatig geoefend onder begeleiding, laatste 4 maanden zeer intensief geoefend. Een week voor het examen, een proefexamen met auto van de rijschool (proefexamen perfect verlopen)

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ?
voornamelijk papa

- Het volgende parcours heb ik afgelegd: hier

Van de eerste maal geslaagd zonder één enkele opmerking en mét felicitaties van een zeer vriendelijke examinator en die er ook aan bijdraagt om de heel harde zenuwen wat onder controle te krijgen...

Elise
Plaats reactie