**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Cedddd
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2014, 17:06

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Cedddd »

Morgen heb ik 3de keer in brussel !

Ik hoop echt dat ik erdoor ben

Ik ben 1ste keer geslaagd door 70 in zone 50 en voorrang van rechts niet genoeg gekeken.

tweede keer heb ik niet gestopt toen voetganger wou oversteken :( en door gebodsbord gereden zoals een idioot

mijn probleem is vooral dat ik ADHD heb dus concentratie problemen af en toe heb als iemand bij mij zit

Ik heb ongeveer al 30 uur rijles genomen en ik kan echt rijden !

de stress kost mij gewoon soms de nek ..

Ik hoop in elk geval dat het morgen gaat lukken :(

mvg

Cedric Vinckier
Manon B

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Manon B »

Examencentrum: Sint-Denijs-Westrem (Gent)

Ik legde vandaag voor de derde keer het praktijkexamen af. Mijn twee eerste pogingen waren in Sint-Niklaas, maar nu ik naar Gent verhuisd ben vorige zomer, moest ik het deze keer in Gent doen. Om meerdere redenen was ik nu meer op mijn gemak: ik heb veel meer geoefend (heb i.p.v. 6u meteen 20u rijschool gevolgd na mijn eerste twee pogingen, en mocht dus alleen rijden), en Gent en omstreken ken ik redelijk goed, terwijl ik nooit in Sint-Niklaas kwam - wel het examencentrum van mijn vroegere woonplaats, maar veel te ver om zomaar eens te passeren.

In welk examencentrum ben je geweest? Sint-Denijs-Westrem (Gent)

Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achteraan, achter mijn begeleider

Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen? Volledig vrij: toen ik een straat inreed zei de examinator dat ik me in die straat ergens moest keren. Verderop stonden er een paar auto's geparkeerd, dus ik heb het nogal vooraan in de straat gedaan, waar ik genoeg ruimte had.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Net als bij het keren zei de examinator enkel dat ik "in deze straat" een voertuig moest uitzoeken om S-vormig achter te parkeren. Ging heel vlot. Ik dacht dat ik wat te dicht bij de andere auto stond en vroeg of ik nog eens achteruit mocht, maar de examinator vond het niet nodig. Daarna "de auto verlaten alsof je boodschappen gaat doen", dus motor uit, in neutraal, handrem op, goed kijken bij het uitstappen, tegen het verkeer in naar het voetpad stappen, en in dezelfde richting weer terug naar mijn portier.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Aanduiden waar de remvloeistof zit, en de klassieke controles: lichten, klaxon, ...

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest? Ik heb vorige zomer 20u rijles gevolgd bij VAB Voskenslaan Gent, en was daar heel tevreden over. Het examen wou ik toch liever met mijn eigen auto doen waar ik ondertussen al een jaar mee rondrijd, in plaats van opnieuw aan de rijschoolauto te wennen. Mijn moeder ging mee als begeleidend persoon.

Verdict: wat meer afstand houden van de geparkeerde auto's, en opletten in zone 30 dat ik niet over de snelheidsgrens ga (volgens de examinator was het gelukkig niet veel, ik had nochtans mijn best gedaan om erop te letten). Verder prima en geslaagd!
De examinator was een vriendelijke, vrij jonge vrouw die duidelijk en vriendelijk instructies gaf en waar zelfs af en toe een grapje afkon. Dat scheelde al heel veel om mij op mijn gemak te stellen.

Nog min of meer de route, voor wie er iets aan heeft (ik weet dat het niet zou mogen uitmaken waar je rijdt, maar het kan toch helpen om op bepaalde moeilijke punten al eens te gaan rijden):
Naar rechts in de straat van het examencentrum, onder de smalle brug door, op het einde van die straat naar links (Beukenlaan), zo met nog wat omzwervingen - o.a. keren en parkeren - naar centrum Sint-Denijs-Westrem (Oudeheerweg, Krijzeltand), en aan de Carrefour de Kortrijksesteenweg op richting Gent. Een stukje R4, daar meteen af richting N60/Oudenaardsesteenweg, naar het rond punt van de Sterre, er bijna helemaal rond en weer af richting Gent-Sint-Pieters (Voskenslaan). Via de Valentin Vaerwyckweg de ringvaart over, Adolphe Pégoudlaan, en via The Loop weer naar het examencentrum.

Ik wil nog graag de initiatiefnemers van deze site en dit forum bedanken, en alle moderatoren, experts en andere bezoekers die hier nuttige info hebben geplaatst. Het heeft mij enorm geholpen, zowel voor mijn twee pogingen vorig jaar (waar ik, achteraf beschouwd, nog niet echt klaar voor was) als voor de laatste aandachtspunten deze keer. Derde keer, goede keer in mijn geval. ;)

Nog veel succes gewenst aan al wie nog examen moet afleggen!!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

@ Manon
Proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Examen in deurne.

Gisteren geweest in deurne.
Na basis controle: pinkers, lichten, achterruit verwarming moest de kap open enkel voor het aanduiden van de remvloeistof.

Klaar voor vertrek: neemt achteraan plaats en begint met mijn rijschool instructeur een gezellig babbeltje over stripalbums.
parking af en links de rijbaan op. Kleine zigzag door zenuwen denk ik. Dan keren in straat zelf mogen kiezen.

Parkeren: ik kwam uit een bocht en 500m verder moest ik mij achter witte wagen zette. De moment dat ik wil beginne zie ik 2 wagens achter mij staan en wilde hen eerst laten voorgaan. Probleem want straat te smal en dus geen 4 maar 6 ogen op mij gericht. Ik begin foutief maar heen erg mocht het terug doen.
Op het moment dat ik terug naast de witte ga staan komt er een audi vlak in mijn gat hangen, resultaat nul op parkeren en terug naar examencentrum.

Daar de parking opgereden en zonder probleem auto achterwaards geparkeerd om toch effe te layen zien dat ik het wel kon maar da mocht natuurlijk ni baten.

Resultaat: gebuisd
Ps: wat mij opviel is dat men 4of 5 leer vroeg of het mijn 1ste keer exaam was. Dit hebben ze toch in het systeem staan? Dus wisten ze op voorhand dat ze zouden buizen??? Ik ga nog wel is terug maar met begeleider ipv rijschool.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Parkeren: ik kwam uit een bocht en 500m verder moest ik mij achter witte wagen zette. De moment dat ik wil beginne zie ik 2 wagens achter mij staan en wilde hen eerst laten voorgaan. Probleem want straat te smal en dus geen 4 maar 6 ogen op mij gericht. Ik begin foutief maar heen erg mocht het terug doen.
Kijk, als je er kan en mag parkeren, is de straat breed genoeg om die auto's eerst te laten voorbijrijden.

Maar dan moet je je zelf natuurlijk wel even rechts opstellen (ergens achter die witte auto) om hen door te laten, voor je aan je manoeuvre begint ....
Op het moment dat ik terug naast de witte ga staan komt er een audi vlak in mijn gat hangen, resultaat nul op parkeren en terug naar examencentrum.
Auto's verschijnen niet *poef* uit het niets.
1 v/d dingen waar men bij het parkeren naar kijkt, is of je voldoende aandacht schenkt aan het verkeer dat achter je kan opduiken, en of je je manoeuvre uitvoert zonder hen daarbij te hinderen.

Blijkbaar ben je daarbij 2 maal de mist in gegaan , en dan kom je niet meer door het examen ...


Ik weet ook wel dat het een puur theoretische oefening is, die je in de praktijk nooit zo zou uitvoeren, maar de politiek heeft beslist dat je dat moet doen om een rijbewijs te kunnen krijgen ...

Ps: wat mij opviel is dat men 4of 5 leer vroeg of het mijn 1ste keer exaam was.
Dit hebben ze toch in het systeem staan? Dus wisten ze op voorhand dat ze zouden buizen???
Nope, je bent gebuisd wegen niet goed parkeren ...
Dat doe je uiteindelijk zelf hé.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:Ps: wat mij opviel is dat men 4of 5 leer vroeg of het mijn 1ste keer exaam was. Dit hebben ze toch in het systeem staan? Dus wisten ze op voorhand dat ze zouden buizen??? Ik ga nog wel is terug maar met begeleider ipv rijschool.
Ik zou daar eerder een andere conclusie trekken ....

De examinator heeft er bij aanvang van de rit niet naar gekeken of je nu voor de eerste keer of tweede keer kwam. Hij heeft dat element dan ook niet laten meespelen in zijn beoordeling. Hij heeft zijn oordeel uitsluitend gebaseerd op wat hij nu, tijdens déze examenrit gezien heeft.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Sofie14

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Sofie14 »

Donderdag voor het eerst examen gedaan in Alken en meteen geslaagd. Zeer tevreden over de examinator. Was wat afstandelijk, maar heeft wel een volledige uitleg gegeven bij aanvang van het examen. Herhaalde ook iedere keer de richting die ik uit moest: "Aan het einde van de weg rechts, rechts."

- In welk examencentrum ben je geweest?
Alken

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest in de Kerkhofstraat keren. De examinator had bij aanvang van het examen al met behulp van een afbeelding laten zien wat er verwacht werd en had al aangegeven dat hij de straat uitkoos en dat ik in die straat zelf mocht kiezen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren heb ik in de Boomkensstraat gedaan, "achter die zwarte citroën." Daarna moest ik de auto verlaten alsof ik boodschappen ging doen.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest de remvloeistof aanduiden en heb de motorkap gewoon moeten openen, niet moeten laten steunen op de stang. Daarna claxonneren, lichten, mistlichten (die ik wel wist zijn, maar niet brandden omdat mijn gewoon licht niet meer aan stond, daar heeft de examinator geholpen), richtingaanwijzers, stoplichten en ontdooien van de ruiten.
Moest mijn zithouding ook goed zetten, maar moest geen uitleg geven.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider. Ongeveer een jaar geleden wel 20u rijles gevolgd bij een rijschool.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Papa.

Ik weet dat ze met knooppunten werken en niet met routes, maar toch even de weg die ik heb afgelegd:
Kolmenstraat - Meerdegatstraat - Sint-Truidersteenweg - Papenakkerstraat - Gravin de Stembierstraat - Jukstraat - Eikenhofstraat - Rode-Kruisstraat - Sint-Lambrechts-Herkstraat - Sint-Truidersteenweg - Guffenslaan - De Gerlachestraat - Stadsomvaart - Toekomststraat - Luikersteenweg - IJzerweg - Hefveldstraat - Teschlaan - Kerkhofstraat (keren) - Kruisherenlaan - Boomkensstraat (parkeren) - Huidevetterslaan - Slagerslaan - Boerenkrijgsingel - Sint-Truidersteenweg - Expressweg - Meerdegatstraat - Kolmenstraat
brahim_ta
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2014, 23:38

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door brahim_ta »

Examencentrum: Sint-Denijs-Westrem (Gent)

Ik ben vandaag voor het eerst keer gegaan.Ik had 20 uur rijlessen genomen in januari.
Vooraf vond ik dat ik nog niet klaar was voor de examen omdat ik niet veel gereden had de afgelopen maanden.
Maar aangezien een datum vrijkwam , heb ik besloten om toch sneller het examen af te leggen.

In welk examencentrum ben je geweest? Sint-Denijs-Westrem (Gent)

Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achteraan, achter mijn begeleider

Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen? Volledig vrij. Ik had genoeg ruimte maar om zeker te zijn dat ik de rand niet raakte heb ik een extra beweging gemaakt.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Mijn grootse angst vooraf, ging verbazingwekkend goed.Zonder te stoppen perfect geparkeerd. auto daarna verlaten, in spiegel gekeken, rustig portier geopend, langs achteren gestapt, auto dicht gedaan (kon ze wel waarderen), van voren terug gekomen, eerst gewacht tot een auto voorbij reed en dan pas naar mijn portier gestapt.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Aanduiden waar de remvloeistof zit, en de klassieke controles: lichten, klaxon, ...

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest? Ik heb in januari 20u rijles gevolgd bij AH Rijschool Gent en was daar achteraf tevreden over. Ze zijn streng maar eerlijk. (ik had overigens mijn bekwaamheidsattest bijna niet gekregen, pas in mijn laatste les was hij tevreden).

Verdict: Geslaagd

Ik had nochtans enkele fouten gemaakt.Ik was iets nerveus waardoor ik iets mijn versnelling soms verkeerd gebruikte (te veel op 1 gerden terwijl 2 nog kon), hierdoor is mijn auto op het einde eens kort stilgevallen, maar ik heb het al rijdend zonder problemen snel opgestart . voor versnellingtechniek heb ik een voorbehoud gekregen.

Ik heb een onvoldoende gekregen voor positie op het weg. In een woonwijk was er een smal weg met ernaast een fietserstrook (zelfde niveau), ik reed op deze strook ipv ernaast.En een keertje verkeerd ingevoegd (links gebleven) na een afrit.

Bij terugkeren naar examencenter dacht ik dat ik links mocht (examinatrice zei niets), maar was er een plaat enkel rechts. Gelukkig heb ik het tijdig kunnen inzien dat ik verkeerd was en reed ik naar rechts.Toen is wel mijn auto stilgevallen.

Route: ongeveer zelfde route als Mannon (ook nummer 7 getrokken?)

Opmerking: ik reed op gegeven moment 70 op een smalle weg tot ik een bord van 50 zag.Deze bord is verstopt achter een struik, dus niet goed zichtbaar. Ik zag het wel gelukkig op tijd.

Conclusie: iets te zenuwachtig waardoor ik wat fouten maakten, de examinatrice zag wel dat ik een veilige bestuurder ben (nam geen risico's, links en rechts afslaan deed ik goed, snelheid was heel goed, manoeuvres was uitstekend, ik keek telkens goed naar de spiegels en om mijn schouder, niet overdreven maar genoeg) . Ze zijn er echt niet om te buizen!

Hoe ik me voorbereid heb: Tot 3 weken geleden kon ik amper goed rijden in stad. Ik heb reacties op het forum gekeken van de niet-geslaagde om na te gaan wat zij fout deden.Zo heb ik oa. ontdekt dat ik een totaal verkeerd remtechniek ontwikkeld had en dat ik te veel ontkoppeld reed. Ik heb dan de praktijkboek online versie gedownload. Een echte aanrader, heb daar veel van kunnen leren.
Ik heb dan 2 weken intensief geoefend om mijn fouten weg te werken, een herhalingsles genomen bij rijschool, wat super goed ging. Ik heb daarna met een vriend nog 1 keer de examenroutes (op het forum te vinden) gedaan. Als je tijd hebt kan je het rustiger allemaal leren en vooral veel rijden is een tip.
Laatst gewijzigd door brahim_ta op 14 aug 2014, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Proficiat!

Ik begrijp alleen dit niet goed:
In een woonwijk was er een smal weg met ernaast een fietserstrook (zelfde niveau), ik reed op deze strook ipv ernaast.
Was het echt een fietssuggestiestrook of was het een fietspad? En heeft de examinator gezegd dat dit dan niet goed was of denk je zelf dat je daar een fout hebt gemaakt?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
brahim_ta
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2014, 23:38

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door brahim_ta »

Stefan Peeters schreef:Proficiat!

Ik begrijp alleen dit niet goed:
In een woonwijk was er een smal weg met ernaast een fietserstrook (zelfde niveau), ik reed op deze strook ipv ernaast.
Was het echt een fietssuggestiestrook of was het een fietspad? En heeft de examinator gezegd dat dit dan niet goed was of denk je zelf dat je daar een fout hebt gemaakt?
Zowel mijn examinatrice als mijn begeleider zeiden me echteraf dat ik iets verkeerd gedaan heb.Ik dacht dat om een fietssuggestiestrook ging in een woonwijk, waar ik overreed terwijl er geen verkeer was in tegenoverstelde richting.
Ik dacht dat ik over een fietssuggestiestrook mocht rijden zolang er geen fietsers zijn.
Ofwel heb ik daar juist iets te links gereden.

Het kan zijn dat ik me van moment vergist heb, want ik wist niet meteen over welke fout ze had achteraf.
Het was in ieder geval een fout waar ik me niet van bewust was .

Ik wil overigens graag iedereen bedanken die meehelpt op het forum, zonder het forum zou ik zeker niet geslaagd zijn en dit in 6 maanden tijd !
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Brent Geerts »

Kan je misschien de plaats eens doorsturen op streetview? Dan kunnen wij ook eens kijken, voor zover het nu nog klopt natuurlijk, want misschien zijn er intussen wel aanpassingen gebeurd.
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
idesmet

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door idesmet »

Examencentrum : Sint-Denijs-Westrem (Gent)

Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn examen afgelegd. In april 2013 heb ik 20 uur rijlessen genomen, maar helaas heb ik daarna wat minder geoefend met het autorijden omdat ik een paar maanden in het buitenland moest studeren. De laatste weken voor mijn examen ben ik af en toe gaan rijden in Gent en ik heb ontdekt dat het verstandig is om op deze plaatsen te oefenen : de Sterre, de ovonde van Zwijnaarde, Voskenslaan, centrum Gent, NIET de Dampoort (komt niet voor tijdens de examens), Groot-Brittanniëlaan en het kruispunt dat daarop volgt, rondom het station, Sint-Denijs-Westrem, Sint-Martens-Latem, de Pinte, eventueel E40, R4, The Loop en natuurlijk de buurt rond het examencentrum.

Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achteraan, achter mijn begeleider.

Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen? Volledig vrij.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator vroeg me om een S-beweging te maken achter een auto, waarachter heel veel vrije ruimte was, dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Dan moest ik even uitstappen alsof ik boodschappen ging doen.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Profieldiepte van de banden, richtingaanwijzers, dimlichten, grootlichten, mistlicht, remlichten, voorruit- en achterruitontwaseming.

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest? Ik heb 20 uren rijles gevolgd bij de Waregemse Rijschool; ik had een hele goede begeleider en ik ben zeer tevreden over hem. Met hem ben ik ook constant op de 'examenroutes' gaan oefenen, wat me zeker goed heeft voorbereid.

Verdict : Geslaagd

Ik was heel erg nerveus, maar aangezien de examinator vriendelijk was, stelde me dat iets meer op m'n gemak. Ik heb wel een paar foutjes gemaakt, zoals te snel gereden in een zone 30 (maar mijn instructeur zei naderhand ook dat het niet goed was aangeduid), mijn richtingaanwijzer was afgeslagen tijdens het keren in de straat en ik had hem daarna niet meer aangezet, maar voor de rest verliep alles vrij vlot.

Wat ik me herinner van mijn traject :
Sint-Denijs-Westrem, station, R4, Sterre en wat grotere wegen (mijn examen was om 7u50 op 1 september, dus het was veel te druk om in het centrum te rijden, vandaar de grotere wegen geloof ik)

Verder heb ik nog wat tips -vele ervan heb ik ook uit het forum gehaald hier- ook al zijn ze misschien wat overbodig :
- Overdreven veel kijken en ook je hoofd goed meedraaien als je in de spiegels kijkt (zeker als je een zonnebril op hebt tegen de zon)
- De koppeling niet onnodig gebruiken (in een bocht of bij het remmen)
- Al op voorhand voorsorteren (als de examinator bv. zegt bij de 2e lichten naar links, dan reeds bij de 1e lichten voorsorteren naar links)
- Kijk nog eens extra over je schouder als je rechts indraait
- Bij het parkeren : handrem niet vergeten opzetten!
- Gaten in het wegdek niet ontwijken, maar je snelheid aanpassen (als het mogelijk is natuurlijk)
- Bij twijfel van snelheid beter trager rijden en niet iets ertussenin
- Het praktijkboek dat je kan downloaden is zeer handig. Een opmerking : droogsturen wordt afgeraden in het pratijkboek, maar volgens mijn instructeur mag je dat zeker doen, maar dat zal misschien verschillen bij andere examencentra.

Verder wil ik alle medewerkers van het forum nog eens bedanken voor alle tips en hulp!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

droogsturen wordt afgeraden in het pratijkboek, maar volgens mijn instructeur mag je dat zeker doen
Als je graag jouw banden en stuurinrichting onnodig verslijt, blijf je maar droogsturen, maar ik raad het iedereen af.

Verder proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast2

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast2 »

Ik heb volgende week mijn examen, nu is de toerenteller van mijnauto kapot, het pijltje blijft stilstaan, is dit erg? Aangezien er ook auto,s zijn di helemaal geen toerenteller hebben?

Nog een vraagje, als je weet dat je voorang van rechts moet verlenen,dan vertraag je meestal om te kijken of er verkeer van rechts komt, soms is dit niet altijd goed zichtbaar en moet je zelfs helemaal afremmen en stilstaan, is het erg als je stilstaat om te kijken of er iemand van rechts komt, ik rij nu oo gevoel en stop met gas geven en laat de auto vooruitbollen en indien nodig remmen oo de motor.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Stefan Peeters »

Ik heb volgende week mijn examen, nu is de toerenteller van mijnauto kapot, het pijltje blijft stilstaan, is dit erg? Aangezien er ook auto,s zijn di helemaal geen toerenteller hebben?
Dat is geen probleem. Een toerenteller is niet verplicht.
is het erg als je stilstaat om te kijken of er iemand van rechts komt
Nee, integendeel. Het is beter volledig tot stilstand te komen om goed te kunnen kijken dan te snel aan een kruispunt te komen en daardoor geen voorrang (meer) te kunnen verlenen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie