begeleider mee naar de rijschool?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Jari

begeleider mee naar de rijschool?

Bericht door Jari »

[mod xantingo: dit is een nieuw onderwerp als uitloper van een andere vraag]
xantingo schreef:Niemand hoeft van het begin af 20 uur rijschool te volgen. Maar een goed begin kan zijn dat een kandidaat een paar uur rijschool volgt om de basis te leggen, en dan liefst in het bijzijn van de begeleider.
De rijscholen vinden dat geen probleem.
Ik wil graag even vermelden dat ik een tijdje terug naar de rijschool ben gestapt met de vraag of het mogelijk was twee uur praktijkopleiding te volgen specifiek voor het parkeren. Ja, dit was mogelijk. En of ik mijn begeleider mocht meebrengen zodat ik daarna alles makkelijker kon toepassen bij het rijden in mijn vertrouwde auto? Nee, dat stond men niet toe. Trouwens, waarom zou je dat moeten toepassen in je eigen auto als je ook examen kan afleggen met een auto van de rijschool?! (Ahja... met mijn eigen auto zal ik daarna nooit meer moeten parkeren zeker...) Dit ff ter info...
GRO
Administrator

Re: gratis rijbewijs online/forum is voor leerlingen rijscholen?

Bericht door GRO »

Heel vreemd.

De meester rijscholen hebben er helemaal geen probleen mee dat de begeleider een paar uur les meevolgt. En bij start to drive geven de rijscholen zelf een lessen aan leerling + begeleider.
Jari

Bericht door Jari »

Ik vond het zelf ook heel vreemd om te horen, ik had echt verwacht dat dat mocht! Zal wel aan de rijschool liggen, het was nogal een norse mens die duidelijk niet echt begrip kon opbrengen voor mensen die met vrije begeleiding leren rijden. Voor mij waren er een moeder en dochter voor 6 uur verplichte rijlessen na twee keer niet geslaagd te zijn en daar deed hij ook nogal smalend over. :roll:
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Wij raden het zelfs aan, als het mogelijk is, om eens de begeleider mee te vragen om mee te rijden.
Dat werkt heel goed en is vaak ook onrechtstreeks positieve reclame voor de rijschool. :)
Bij het project Start to Drive MOET de begeleider zelfs mee.
Jari

Re: begeleider mee naar de rijschool?

Bericht door Jari »

Jammer dat je niet meer kan inschrijven voor Start to drive, mijn zus heeft net haar theorie op school gehaald en ik was wel eens benieuwd naar de organisatie en begeleiding bij dat project.
Jari

Re: begeleider mee naar de rijschool?

Bericht door Jari »

Trouwens, de betrokken rijschool is er een die voorkomt in de lijst op starttodrive.be ...
Plaats reactie