Ambetant uur voor rijexamen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
gil
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 dec 2008, 13:14

Ambetant uur voor rijexamen

Bericht door gil »

Hallo, ik moet mijn examen gaan doen, om 7u 's ochtends..
Wss is het niet mogelijk om dat te veranderen naar een anders uur die dag..?
Ze geven het wss expres net tijdens de spits..

Mvg
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

ze "geven" niks... Men maakt een afspraak... Dat wil zeggen dat jij ook akkoord gegaan bent...

Het drukke uur heeft ook goeie kanten hoor... Je staat al eens ergens aan te schuiven, en tijdens dat aanschuiven heb je rustig alle tijd om de omgeving te bekijken en de situatie goed in te schatten, kan je zelf eens even tot rust komen,... Terwijl je op een "kalm" uur van het ene kruispunt naar het andere hotst in een mum van tijd en veel meer, en dus ook meer moeilijke, situaties gaat tegenkomen op dezelfde tijd als wanneer je in het drukke uur gaat.

Al wat je in de spits niet mag doen is je laten opjagen door de rest. En als de rij auto's 60 rijdt ipv 70 omdat het druk is, ja, dan rij je 60 eh. Is dat een probleem? Is je auto moeilijker bij 60? Kom je aan een druk kruispunt, ja, dan sta je daar wat langer dan gewoonlijk... Maar vooral niet proberen om overal tussendoor te schieten "want dieje achter mij zit al zo ongeduldig te zien"...

(Je moet natuurlijk niet gaan treuzelen, maar dat moet je toch nooit... Wat is daar nu anders aan tijdens de spits? Het gevaarlijkste op drukke uren is dat de bestuurder te onrustig wordt. Niet dat het verkeer te onrustig is...)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Ambetant uur voor rijexamen

Bericht door Inazuma »

gil schreef:Hallo, ik moet mijn examen gaan doen, om 7u 's ochtends..
Wss is het niet mogelijk om dat te veranderen naar een anders uur die dag..?
Ze geven het wss expres net tijdens de spits..
Examencentrum wil zoveel mogelijk kandidaten de kans geven examen af te leggen.
De wachttijden bij sommige centra zijn al vrij lang.

Als je dat echt wil, kan je de afspraak verzetten als je dat voldoende lang op voorhand doet : minstens 2 werkdagen vooraf, zaterdagen niet meegerekend.
Maar het is niet te voorspellen of je nieuwe afspraak dan nog in dezelfde periode zal kunnen.
Plaats reactie