Brommer inbeslag

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Dominik
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2012, 14:08

Brommer inbeslag

Bericht door Dominik »

Ik moest vandaag op de rollen, en mijn brommer haalt max 70km/h op teller (uitgemeten met gps liegt deze 8-9 km)

op de rollen meten ze 91km/h ik zei dat hij er mee mocht rijden enzo maar ze geloofden me niet, ik weet dat 70 ook te snel is :s

maar hij is een maand afgepakt, maar welek straf of boete volgt er nu nog? en hoeveel gaat dit mij kosten? :s

groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Brommer inbeslag

Bericht door GRO »

soundtuner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2012, 11:27

Re: Brommer inbeslag

Bericht door soundtuner »

De straffen zullen hier wel over uiteen lopen maar heb dit nu al 3 x voorgehad 2x met dezelfde brommer 2de x onderweg terug van inbeslagname :evil:

om je een idee te geven mijn boete kwam neer op 1700 + - gerechtskosten inc
+ 2 maanden rijbewijs inleveren per keer dus 6mnd in mijn geval
alsook blanco strafblad nu veranderd in een 2 pagina dikke rotzooi hierover

de inbeslagname staat hier btw ook slecht beschreven
eerste keer is indd 30 dagen
2de keer krijg je een jaar later te horen na de zitting dat je em niet meer terug krijgt en dat hij openbaar geveild word
je krijgt de brommer dus zogezegd pas terug na uitspraak van de rechtbank wat makkelijk een jaar kan duren
is mij dus ook 2 x gebeurd daar de derde x wel met een andere brommer was tijdens een testrit maar dit word gezien als overtreding 3

Reden voor de belachelijke hoge boetes hiervoor is omdat zodra de brommer sneller gaat dan 45 max 50 gezien word als motor zodoende geeft het hun dus het recht om je rijbewijs onnuttig te verklaren daar het geen moto rijbewijs is en je verzekering is ongeldig omdat het niet als motor is verzekerd :roll: pas dus maar op wnr je ooit met een grasmaaier sneller dan 15 over het gras rijd mss word die dan opgewaardeerd naar auto , met alle missende stukken erbij in de pv

mss als je geld genoeg hebt kan je via advocaat minnelijke schikking voorleggen nu zodat je enkel wat cash kwijt bent
lijkt mij met de wetgeving momenteel het beste

ps: je kan de brommer scooter wel eerder terug krijgen door een brief te sturen naar het gerecht dat je hem nodig hebt voor werk vervoer ;) zo heb ik de mijne ook 1 middag terug kunnen bemachtigen na 15 dagen

en doe de moeite ook niet om tegen de rechter te zeggen dat de brommer op de weg maar 70 gaat tegenover de 91 op de rollen mijn schakel blok deed ook 1500 toeren meer op de rollen dit komt omdat die rollen geen rolweerstand hebben zoals hellingshoek ,wind enz helaas maar dat is het belgie waar we nu eenmaal in leven
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Brommer inbeslag

Bericht door wooter »

70 is ook te snel, en 't is jammer dat je je nog twee keer hebt laten vangen ondanks het feit dat je de eerste keer al duidelijk werd gemaakt wat de limieten waren.

Feit is dat een bromfiets maar 25 of 45 km/u mag lopen. Harder dan dat, en je rijdt met een motorfiets. Een motorfiets die niet verzekerd is als motorfiets (=geen verzekering), en waar je geen rijbewijs voor hebt.

En ja, als je grasmaaier harder dan pakweg 15km/u kan, niet ingeschreven en verzekerd is als landbouwvoertuig én je gaat ermee op de openbare weg rijden, ga je ook problemen krijgen.
soundtuner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2012, 11:27

Re: Brommer inbeslag

Bericht door soundtuner »

wooter schreef:70 is ook te snel, en 't is jammer dat je je nog twee keer hebt laten vangen ondanks het feit dat je de eerste keer al duidelijk werd gemaakt wat de limieten waren.

Feit is dat een bromfiets maar 25 of 45 km/u mag lopen. Harder dan dat, en je rijdt met een motorfiets. Een motorfiets die niet verzekerd is als motorfiets (=geen verzekering), en waar je geen rijbewijs voor hebt.

En ja, als je grasmaaier harder dan pakweg 15km/u kan, niet ingeschreven en verzekerd is als landbouwvoertuig én je gaat ermee op de openbare weg rijden, ga je ook problemen krijgen.
Te snel is te snel indd maar ik zelf vind het belachelijk dat je een boete van 1700 euro kan krijgen terwijl je niet eens die snelheden rijd ,ze zetten auto toch ook niet op een rollebank en voor elke km dat die harder kan dan 120 krijg je een boete :?

Mijn 2de keer was toen ik de brommer terug naar de winkel reed toen ik terug kwam van inbeslagname dus dat was gewoon een zielige vertoning van hun

3de keer was op een rs toen ik pas klaar was met een engine swap van een nieuwer model rs van 5 naar 6 versnellingen en ik moest een test rit doen om te zien of alles werkte was daar zelf nog niet eens mee boven de 30 gekomen ,en begin maar eens tandwielen te vinden voor een brommer uit 1994 liggen ook niet in elke winkel dat kan ik je verzekeren

Maar het word gezien als smoejes en ook al wist quirijnen niet eens wat een tandwiel was en de politie zich afvroeg waar de kickstarter was :shock: zijn dat de mannen die de rechter geloofd dus daarom ben ikzelf opgehouden met brommer rijden en al kan ik nu niet gaan werken hierdoor zal ik er ook nooit meer 1 kopen wnr ik in belgie woon

Doe de moeite niet eens om mijn rijbewijs te gaan terug halen ,kga wel gewoon voor de auto en sta net als iedere idioot aan te schuiven in de file elke dag
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Brommer inbeslag

Bericht door Inazuma »

soundtuner schreef:Te snel is te snel indd maar ik zelf vind het belachelijk dat je een boete van 1700 euro kan krijgen terwijl je niet eens die snelheden rijd
Denk je dat je er bij een derde keer nog met 1700 euro vanaf gaat komen ?
ze zetten auto toch ook niet op een rollebank en voor elke km dat die harder kan dan 120 krijg je een boete :?
Die zijn goedgekeurd om sneller dan 120 te kunnen rijden.

Jij maakt van je bromfiets zonder enige goedkeuring een andere voertuigcategorie ...
Mijn 2de keer was toen ik de brommer terug naar de winkel reed toen ik terug kwam van inbeslagname dus dat was gewoon een zielige vertoning van hun
Eerder oerdom van jou ...
3de keer was op een rs toen ik pas klaar was met een engine swap van een nieuwer model rs van 5 naar 6 versnellingen en ik moest een test rit doen
Andere motor, andere versnellingsbak ...
Allemaal niet toegelaten aanpassingen aan een goedgekeurd type voertuig.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Brommer inbeslag

Bericht door Benny Stinkens »

Te snel is te snel indd maar ik zelf vind het belachelijk dat je een boete van 1700 euro kan krijgen terwijl je niet eens die snelheden rijd
Daar is niets belachelijk aan.
In de wet staat dat het niet mag en de boetes zijn bekend, jij hebt er voor gekozen om deze wet te overtreden en de gevolgen zijn voor jou.

Je kan net zo goed verkondigen ,dat je het belachelijk vind dat niet iedereen een machinegeweer in huis mag hebben, als men er toch niet mee schiet. :roll:

Voor de rest wil ik nog eens vermelden dat dit geen discussie-forum is :idea:
De vraag is gesteld, het antwoord is gegeven.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Brommer inbeslag

Bericht door Gast »

Wat een zeik, dat de politie zich eens met terroristen bezig houdt of zo, in plaats van zo'n onzin allemaal.
Als je ze nodig hebt, zijn ze er nooit, als je ze niet nodig hebt, zijn ze er altijd.
Onze zoon hebben ze zijn brommer op de eerste dag dat hij zijn rijbewijs had gehaald afgenomen.
Hij reed 80 hadden ze gezegd. Toen we hem kochten reed hij 130. Toen hebben we hem af laten stellen naar 80.
Toch hebben ze hem op de eerste dag afgenomen. Ook voor 30 dagen.
Dit was harder als 45 zeiden ze.
Ze zijn zelf de tijd vergeten dat ze met 70 of 80 op een scooter rondreden.
Blijkbaar word je erger gestraft als je te hard rijdt met een brommer als dat je een oud vrouwtje van haar tas berooft.
Ongelooflijk de tijd waarin we leven.
Gast

Re: Brommer inbeslag

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:
Te snel is te snel indd maar ik zelf vind het belachelijk dat je een boete van 1700 euro kan krijgen terwijl je niet eens die snelheden rijd
Daar is niets belachelijk aan.
In de wet staat dat het niet mag en de boetes zijn bekend, jij hebt er voor gekozen om deze wet te overtreden en de gevolgen zijn voor jou.

Je kan net zo goed verkondigen ,dat je het belachelijk vind dat niet iedereen een machinegeweer in huis mag hebben, als men er toch niet mee schiet. :roll:

Voor de rest wil ik nog eens vermelden dat dit geen discussie-forum is :idea:
De vraag is gesteld, het antwoord is gegeven.
Ezel! Jij werkt zeker bij de politie!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Brommer inbeslag

Bericht door de rijprof »

Ezel! Jij werkt zeker bij de politie!
Beledigende taal kunnen wij niet dulden!
Wij zijn niet van de politie maar proberen eerlijke informatie te geven.
En mocht iemand van ons dan nog van de politie zijn, hoef je hem nog steeds geen 'ezel' te noemen.

Wij maken de wetten niet, maar informeren mensen over wat de wet voorschrijft.
Als je met de wet niet mee akkoord gaat, schrijf je best een brief naar de minister in plaats van mensen,
die in hun vrije tijd trachten om juiste informatie te geven, te beledigen.

Wanneer een bromfiets 80 km/u rijdt, dan weet je dat je de wet overtreedt. Punt uit.
Je moet dan achteraf niet komen klagen als je een sanctie krijgt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gesloten