aanvraag kentekenplaat!

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Mattiegoal1

aanvraag kentekenplaat!

Bericht door Mattiegoal1 »

hallo, kan iemand me helpen.
ik heb onlangs een moto gekocht en heb het gelijksvormigheidsattest en kentekenbewijs of inschrijvingsbewijs bij mijn verzekeringsagent binnengebracht om een nummerplaat aan te vragen.
Deze vult de nodige papieren in.
vandaag krijg ik een brief in de bus dat de papieren niet volledig ingevuld zijn. Mijn verzekeringsagent belt onmiddelijk naar de bevoegde instanties en die zeggen dat het nummerplaat van de vorige eigenaar erbij moet zijn.
DIT KAN TOCH NIET??????
met mijn gelijksvormigheidsattest en mijn kentekenbewijs of inschrijvingsbewijs kan ik toch een plak aanvragen? dit is toch alles wat daarvoor nodig is?
Als die vorige eigenaar nu een nieuwe moto koopt kan hij toch moeilijk zijn plak aan mij doorspelen zodat ik één kan aanvragen!? :s dit is toch absurd!?

kan iemand me hier helpen?

alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

maxpolis
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2006, 00:00

Bericht door maxpolis »

Bij de nieuwe inschrijving van een motorfiets is wel degelijk het inschrivingsbewijs van de vorige eigenaar vereist bij de documenten voor nieuwe inschrijving en niet uw eigen vorige inschrijvingsbewijs. Dit moet bij uw oude motorfiets blijven.

Waarom?

Wel, in tegenstelling tot personenauto's, lichte vrachtauto's, vrachtauto's, kortom voertuigen die vallen onder de technische eisen (KB 15/03/1968) dienen alvorens opnieuw ingeschreven te worden, zich aan te melden bij de technische controle. Hier wordt (bij vermelding dat het een keuring voor nieuwe inschrijving betreft) het oude inschrijvingsbewijs geperforeerd. Het is dan slechts geldig voor 2 maanden, nadien vervalt het en wordt het onbruikbaar.

Een motorfiets (of drie- of vierwieler met motor) dewelke vallen onder de technische eisen van het KB 10/10/1974 zijn niet onderworpen aan een periodieke of niet periodieke keuring. Daarom wordt dan ook gevraagd om het vorige inschrijvingsbewijs van het voertuig (dus niet van uw kentekenplaat) bij te voegen voor nieuwe inschrijving. Hierdoor tracht men te vermijden dat er eventuele misbruiken kunnen gemaakt worden van dit officiële document.

Daarom dus het oude inschrijvingsbewijs van het voertuig bijvoegen en alles zal in orde komen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Maxpolis

Wil je de banner aub kleiner maken.
Hij komt niet overeen met de XSBB opgelegde afmetingen.

Dank
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

maxpolis schreef: Bij de nieuwe inschrijving van een motorfiets is wel degelijk het inschrivingsbewijs van de vorige eigenaar vereist bij de documenten voor nieuwe inschrijving en niet uw eigen vorige inschrijvingsbewijs. Dit moet bij uw oude motorfiets blijven.

.
@ maxpolis onze gast heeft het hier wel over zijn nummerplaat dit is bij mijn weten niet hetzelfde als het inschrijvingsbewijs
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie