Hoe rijbewijs motor halen?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Laurent

Hoe rijbewijs motor halen?

Bericht door Laurent »

Om je rijbewijs motor te halen moet je dit dan doen via een rijschool of is er een andere oplossing?
Zoals bv langer met de motor oefenen en zo niet naar de rijschool te hoeven gaan.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Hoe rijbewijs motor halen?

Bericht door Inazuma »

Laurent schreef:Om je rijbewijs motor te halen moet je dit dan doen via een rijschool of is er een andere oplossing?
Voor een motorrijbewijs moet je altijd naar de rijschool, ook als je met een voorlopig rijbewijs verder oefent (dus na de rijschool opleiding).
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Hoe rijbewijs motor halen?

Bericht door Benny Stinkens »

Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
motor

Re: Hoe rijbewijs motor halen?

Bericht door motor »

Inazuma schreef:
Laurent schreef:Om je rijbewijs motor te halen moet je dit dan doen via een rijschool of is er een andere oplossing?
Voor een motorrijbewijs moet je altijd naar de rijschool, ook als je met een voorlopig rijbewijs verder oefent (dus na de rijschool opleiding).

Als je een voorlopig rijbewijs hebt en daarmee verder oefent (dus je eigen motor) moet je verplicht minimaal 6 uur rijles nemen. Daarna ben je vrij om nog meer uren te nemen of ineens het praktijk examen te gaan doen. Als ik je niet verkeerd heb begrepen :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Hoe rijbewijs motor halen?

Bericht door Benny Stinkens »

Als je een voorlopig rijbewijs hebt en daarmee verder oefent (dus je eigen motor) moet je verplicht minimaal 6 uur rijles nemen.
Ik hoop dat je het andersom bedoeld :?:

Je moet namelijk eerst 6 uren volgen eer je een voorlopig rijbewijs krijgt :idea:
Met dit voorlopig rijbewijs moet je minstens één maand rijden.

Als je 8 uur volgt kan je rechtstreeks met de rijschool op examen gaan (zonder deze maand met een voorlopig rijbewijs rijden dus)

Als je op de link klikt die ik in mijn vorig antwoord gezet heb, kan je perfect alles nalezen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Hoe rijbewijs motor halen?

Bericht door Inazuma »

motor schreef:Als je een voorlopig rijbewijs hebt en daarmee verder oefent (dus je eigen motor) moet je verplicht minimaal 6 uur rijles nemen. Daarna ben je vrij om nog meer uren te nemen of ineens het praktijk examen te gaan doen.
Voorlopig rijbewijs : minstens 6 uur opleiding, minstens een maand met L rijden voor je examen mag doen.
Examen met voorlopig rijbewijs :
1) met de rijschool : nog 2 uur extra opleiding
2) met eigen motor : kan na 6 uur (+ 1 maand oefenen)


Met de rijschool ineens naar het examen, zonder voorlopig rijbewijs : minstens 8 uur praktijkopleiding.
Plaats reactie