883

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
alice

883

Bericht door alice »

bij vraag 883, zegt men dat het juiste antwoord b is (=juist). als ik correct ben klopt dit niet? dit moet toch antwoord a (=fout) zijn? want je tegenliggers hebben voorrang. waarschijnlijk een 'je' vergeten ofzo?
mvg
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4325
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: 883

Bericht door Stefan Peeters »

Het antwoord is correct.

Er staat niet dat je tegenligger jou voorrang moet verlenen, maar dat jij tegenliggers voorrang moet verlenen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
alice

Re: 883

Bericht door alice »

neen toch? er staat dat je tegenliggers voorrang moeten verlenen, er staat niet dat jij jouw tegenliggers voorrang moet verlenen (dat je je tegenliggers...)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: 883

Bericht door Wouter »

alice schreef:neen toch? er staat dat je tegenliggers voorrang moeten verlenen
Neen dat staat er niet. Jij maakt van "moet" "moeten", wat inderdaad iets helemaal anders zou betekenen!

"Je weet dat je tegenliggers voorrang moet verlenen" is wel degelijk correct.
(Vervang de "je" eens door "jij", en dan wordt het misschien duidelijker: "jij weet dat jij tegenliggers voorrang moet verlenen")
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
alice

Re: 883

Bericht door alice »

ok mijn excuses
mvg
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: 883

Bericht door Wouter »

Geen probleem. Het is zo dat je dingen bijleert...
Op het echte examen worden nogal wat fouten gemaakt omdat de vraag niet helemaal goed gelezen/geïnterpreteerd wordt. Nu heb je zelf ondervonden hoe belangrijk dat is, bovenop het kennen van je theorie natuurlijk.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie