door Wouter » 27 apr 2009, 20:24
ze "geven" niks... Men maakt een afspraak... Dat wil zeggen dat jij ook akkoord gegaan bent...
Het drukke uur heeft ook goeie kanten hoor... Je staat al eens ergens aan te schuiven, en tijdens dat aanschuiven heb je rustig alle tijd om de omgeving te bekijken en de situatie goed in te schatten, kan je zelf eens even tot rust komen,... Terwijl je op een "kalm" uur van het ene kruispunt naar het andere hotst in een mum van tijd en veel meer, en dus ook meer moeilijke, situaties gaat tegenkomen op dezelfde tijd als wanneer je in het drukke uur gaat.
Al wat je in de spits niet mag doen is je laten opjagen door de rest. En als de rij auto's 60 rijdt ipv 70 omdat het druk is, ja, dan rij je 60 eh. Is dat een probleem? Is je auto moeilijker bij 60? Kom je aan een druk kruispunt, ja, dan sta je daar wat langer dan gewoonlijk... Maar vooral niet proberen om overal tussendoor te schieten "want dieje achter mij zit al zo ongeduldig te zien"...
(Je moet natuurlijk niet gaan treuzelen, maar dat moet je toch nooit... Wat is daar nu anders aan tijdens de spits? Het gevaarlijkste op drukke uren is dat de bestuurder te onrustig wordt. Niet dat het verkeer te onrustig is...)
ze "geven" niks... Men maakt een afspraak... Dat wil zeggen dat jij ook akkoord gegaan bent...
Het drukke uur heeft ook goeie kanten hoor... Je staat al eens ergens aan te schuiven, en tijdens dat aanschuiven heb je rustig alle tijd om de omgeving te bekijken en de situatie goed in te schatten, kan je zelf eens even tot rust komen,... Terwijl je op een "kalm" uur van het ene kruispunt naar het andere hotst in een mum van tijd en veel meer, en dus ook meer moeilijke, situaties gaat tegenkomen op dezelfde tijd als wanneer je in het drukke uur gaat.
Al wat je in de spits niet mag doen is je laten opjagen door de rest. En als de rij auto's 60 rijdt ipv 70 omdat het druk is, ja, dan rij je 60 eh. Is dat een probleem? Is je auto moeilijker bij 60? Kom je aan een druk kruispunt, ja, dan sta je daar wat langer dan gewoonlijk... Maar vooral niet proberen om overal tussendoor te schieten "want dieje achter mij zit al zo ongeduldig te zien"...
(Je moet natuurlijk niet gaan treuzelen, maar dat moet je toch nooit... Wat is daar nu anders aan tijdens de spits? Het gevaarlijkste op drukke uren is dat de bestuurder te onrustig wordt. Niet dat het verkeer te onrustig is...)